Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد برگزاری رقابت های بسکتبال زیر ۱۷ سال آسیا در ایران و مسائل مرتبط با آن مانند زمان پیشنهادی، برآورد هزینه ها و ... توضیحاتی ارائه داد.

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: ایران با در نظر گرفتن زمان پیگیری رقابت های لیگ برتر و اینکه بعد از اتمام این مسابقات اردوهای آماده سازی تیم ملی آغاز می شود، فروردین ماه را به عنوان زمان پیشنهادی برای میزبانی نوجوانان آسیا پیشنهاد کردیم که خوشبختانه موافقت فیبا آسیا را هم به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین این رقابت ها در یک بازه زمانی ۱۰ روزه و در فاصله زمانی۷ تا ۱۷ فروردین ماه در تهران برگزار می شود.

طباطبایی با اشاره به حضور ۱۶ تیم در رقابت های نوجوانان آسیا تصریح کرد: با توجه به تعداد تیم های شرکت کننده، روزانه ۸ دیدار برگزار خواهد شد. بنابراین به ۲ سالن استاندارد برای این میزبانی نیاز داریم که قاعدتا تالار بسکتبال آزادی یکی از آنها است اما در مورد دومین سالن هنوز به جمع بندی نرسیده ایم. گزینه هایی در نظر داریم، سالن انرژی اتمی یکی از سالن های موردنظر است که شرایط لازم برای میزبانی آسیایی را دارد و احتمالا همین سالن را نهایی می کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در مورد هزینه های برآورد شده برای این میزبانی گفت: در این مورد هنوز برآوردی نداشته ایم. آنچه مسلم است هزینه های اقامت تیم ها با ایران است. علاوه بر ترکیب تیم های شرکت کننده، ۵۰ نفر هم شامل داوران، ناظران، کادر برگزاری و ... در این رقابت ها حضور خواهند داشت که پرداخت هزینه های آنها هم با ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: مبلغی که توسط تیم ها و به عنوان ورودیه پرداخت می شود، از سوی فیبا آسیا در اختیار ایران قرار می گیرد. این حمایت مالی فیبا آسیا بخشی از هزینه ها را پوشش می دهد اما به اندازه همین مبلغ دریافتی و چه بسا بیشتر نیاز داریم تا از عهده میزبانی به طور کامل بر بیاییم.

طباطبایی در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد: بعد از برگزاری رقابت های غرب آسیا در رده سنی نوجوانان، رقابت های قهرمانی آسیا دومین رویدادی است که میزبانی آن را گرفته ایم. اینگونه میزبانی ها باعث تقویت توجهات به ورزش و بسکتبال ایران شده و توسعه این رشته را هم موجب می شود. به خصوص با ورود استرالیا و نیوزلند به بسکتبال آسیا این مسئله اهمیت بیشتری پیدا کرده است. 

وی افزود: استرالیا و نیوزلند از سطح بسکتبال بالایی برخوردارند. مهم است که در کشورمان بتوانیم میزبان نمایندگان این کشورها در هر رده سنی باشیم. البته که فدراسیون بسکتبال به دنبال میزبانی های بزرگ تر در رده های سنی بالاتر است اما این مهم به وجود زیرهای ساخت های لازم و استاندارد بستگی دارد. به همین دلیل است که به دنبال در اختیارگرفتن سالن افراسیابی هستیم تا برای برگزاری مسابقات بین المللی با کمبود سالن و زیرساخت ها مواجه نباشیم.

عضویت ورژ آبکاریان، علی توفیق و محمد حسین پورغریب در کمیته های فنی، جوانان و پزشکی فیبا آسیا موضوع دیگری بود که طباطبایی در رابطه با آن به خبرنگار مهر گفت: این اولین بار است که همزمان سه نماینده در کمیته های مختلف فیبا آسیا داریم. البته برای محقق شدن آن رایزنی های زیادی داشتیم به خصوص این عضویت ها می تواند اثربخشی زیادی برای بسکتبال ایران داشته باشد.

کد خبر 4821372 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: بسکتبال رامین طباطبایی میزبانی ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم ملی والیبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس قاسم سلیمانی باشگاه پرسپولیس المپیک 2020 توکیو تیم فوتبال امید ایران لیگ برتر فوتبال ایران گابریل کالدرون وزارت ورزش و جوانان آندره استراماچونی کشتی آزاد جام تختی کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۱۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید

تیمی که موفق به حذف ایران از صعود به مرحله نهایی انتخابی المپیک شده بود، به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا و پاریس ۲۰۲۴ رسید.

به گزارش فارس، در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا به میزبانی قطر امروز ۲ بازی برگزار شد.

در اولین مسابقه تیم ملی ازبکستان در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه به مصاف اندونزی، شگفتی‌ساز این دوره رقابت‌ها رفت و در نهایت با برتری ۲ بر صفر موفق به حضور در فینال و المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

حسین نورچائف و پراتاما آرهان(بازیکن حریف) برای ازبک‌ها گلزنی کردند تا این تیم که سابقه قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ و نایب قهرمانی سال ۲۰۲۲ را دارد، برای اولین بار به المپیک صعود کند.

ازبکستان در مرحله مقدماتی موفق شد تیم ملی امید کشورمان را یک بر صفر شکست داده و مانع حضور شاگردان رضا عنایتی در جمع ۱۶ تیم مرحله نهایی انتخابي المپیک شود.

در دیگر بازی این مرحله تیم‌های ژاپن و عراق در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف هم رفته‌اند که نیمه اول این بازی با برتری ۲ بر صفر سامورایی‌ها تمام شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیروزی مهم و دلچسب شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  •  میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • احمدعباسی: بزرگ‌ترین رؤیایم بازی در فینال جام جهانی فوتسال است