Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از فعالیت 13 هزار آموزشگاه علمی آزاد و زبان در کشور خبر داد و گفت: مراکز علمی آزاد و زبان فقط از وزارت آموزش و پرورش مجوز نمی‌گیرند و نهادهای دیگری هم مجوز می‌دهند و در نتیجه پراکندگی صدور مجوزها باعث شده است که نظارت‌ها کمتر شود.

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره گلایه از وضعیت آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان، اظهار کرد: تا سال گذشته نظارت‌ها در این مراکز سخت‌گیرانه نبود اما خوشبختانه برنامه نظارتی را از سال گذشته شروع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سال گذشته یک برنامه‌ریزی کردیم تا نظارت‌هایمان را بیشتر کنیم و بر اساس برنامه‌ای از همکاران سازمان مدارس غیردولتی و همچنین سایر معاونت‌های آموزش و پرورش خواسته‌ایم که ما را یاری دهند و از آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان، بازدیدهای دوره‌ای صورت گیرد.

زینی‌وند در پاسخ به این پرسش که چرا نظارت‌های جامع بر آموزشگاه‌های آزاد و زبان صورت نگرفته است، گفت: دلیلش این است که مراکز علمی آزاد و زبان و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان فقط از وزارت آموزش و پرورش مجوز نمی‌گیرند و نهادهای دیگری هم مجوز می‌دهند و در نتیجه پراکندگی صدور مجوزها باعث شده است که نظارت‌ها کمتر شود.

وی در خصوص شهریه مراکز زبان و آموزشگاه‌های علمی آزاد نیز گفت: نظارت بر شهریه‌ها بر عهده ماست و اگر مؤسسات از سرفصل‌ها عدول کنند، حتما برخورد صورت می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر 13 هزار آموزشگاه علمی آزاد و زبان در سراسر کشور داریم، افزود: آن دسته از مراکزی که برای دانش‌آموزان زیر 18 سال فعالیت می‌کنند و از وزارت آموزش و پرورش مجوز نگرفته‌اند حتی اگر از جای دیگر مجوز گرفته باشند از نظر ما غیرمجاز هستند زیرا مجوز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد و زبان برای دانش‌آموزان فقط با وزارت آموزش و پرورش است. 

برخی مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه «فارس من» با ایجاد پویش‌هایی با عناوین «آموزشگاه زبان مختلط»، «به کارگیری دبیران بی صلاحیت در موسسات کنکوری»، «بی حجابی و بد حجابی در کلاس‌های زبان» و «چرا بر آموزشگاه‌های زبان نظارت نمی شود؟» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش زبان مدارس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش (GETEX ۲۰۲۴) که با حضور بیش از ۱۵۰ دانشگاه و مؤسسه علمی معتبر از ۳۲ کشور دنیا ازجمله کشور‌های روسیه، هند، آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، امارات، اسپانیا و چین که در شهر دبی کشور امارات برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان تنها نماینده ایران، دستاورد‌های سرآمد خود را به بازدیدکنندگان از سراسر دنیا ارائه کرد.

در همین ارتباط، نمایندگان اعزامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با هدف ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه با معرفی آخرین دستاورد‌ها و توانمندی‌های این واحد دانشگاهی به دانش‌آموزان و دانشجویان غیر ایرانی حاضر در نمایشگاه، مذاکرات سازنده‌ای با دانشگاه‌های حاضر برای عقد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه انجام تحقیقات علمی مشترک، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی و تبادل دانشجو داشتند. همچنین با چندین مؤسسه بین‌المللی اعزام دانشجو برای تحصیل متقاضیان غیر ایرانی در واحد نجف‌آباد مذاکرات مختلفی صورت پذیرفت.

در این رویداد بین‌المللی، مسئولان مختلف کشور امارات با حضور در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی از آخرین توانمندی‌های دانشگاه توسط نمایندگان حاضر در غرفه مطلع شدند. 

به گزاش آنا،‌ در این نمایشگاه، ۹ واحد دانشگاهی نجف‌آباد، امارات، مشهد، اصفهان، اهواز، علوم پزشکی، قزوین، تهران جنوب و علوم و تحقیقات به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد