Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه خون شهید سلیمانی خط بطلان به برجام و هرمذاکره با دشمنان است،گفت: پیشنهاد داده شد ماشین منفجر شده سردار و یارانش را جلوی وزارت خارجه ایران نصب کنند تا هر لحظه جلوی چشم باشد که این نتیجه مذاکره با دشمن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بابل با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ، اظهار کرد: عده ای سعی دارند بگویند حضرت زهرا(س) به شهادت نرسیده است اما تاریخ گواهی می‌دهد این حضرت برای اقدامات و مقاومت و روشنگری که بعد از گذشت 75 روز بعد رحلت پیامبر(ص) اسلام داشتند زمینه‌ساز شهادت این بانوی اسلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) نهضت بیداری را در زمان خود آغاز کرد، افزود: زهرا(س) برای روشنگری و بصیرت افزایی مسلمانان شبانه دست امام حسن و حسین(ع) را می‌گرفت و همراه همسرش علی(ع) به خانه اصحاب و انصار پیامبر می‌رفت تا غبار غفلت را از جامعه اسلامی پاک کند.

امام جمعه بابل تصریح کرد: دومین اقدام ارزنده حضرت زهرا(س) ایراد خطبه معروف فاطمیه بود که هنوز جملات و مضامین روشنگری‌اش چراغ راه جهان اسلام و بیداری جامعه اسلامی است.

روحانی با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و همراهانش، خاطرنشان کرد: صحنه عجیبی ملت در تشییع پیکر این شهیدان رقم زدند، صحنه‌ای که در تاریخ بعد از رحلت امام(ره) بی‌نظیر بود و بیش از 20 میلیون نفر از نقاط مختلف شرکت داشتند.

این مسؤول یادآور شد: حضور مردم در تشییع پیکر امام راحل از روی غم و اندوه از دست دادن امام بود ولی حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی و همراهانش نشان از داغداری به همراه انتقام، حماسه و مقابله با استکبار بود.

وی با اشاره به اینکه تشییع سردار سلیمانی ندای مرگ بر آمریکا بود، ادامه داد: عده‌ای شعار می‌دادند که باید یک رفراندوم و رای‌گیری جدید از نظر خواهی مردم در خصوص جمهوری اسلامی انجام شود تشییع پیکر سردار سلیمانی همان رفراندوم و حرکت ملی در وفاداری به ولایت و نظام جمهوری بود.

امام جمعه بابل تصریح کرد: او خدایی شد و خدا به او چنان عزت و احترام داد که جهان را شگفت زده کرد نه تنها به او در جهان عزت داد بلکه مقدر کرد تا شبکه سی ان ان دشمن نیز شکوه این عزت را به جهانیان نشان دهد و این مزد جهاد و مقاومت در راه خدا بود.

وی با اشاره به اینکه سردار دلها شجاعت بی نظیر در برابر دشمنان داشت، افزود: درست زمانی که دشمنان با شادی خاورمیانه جدید را در منطقه طراحی می‌کرد به فرمان رهبر معظم انقلاب سردار سلیمانی با هم‌رزمانش به میدان آمدند و با برنامه‌ریزی و شناسایی ظرفیت‌های هر کشور جبهه مقاومت را تشکیل داد و نقشه دشمن را نقش بر آب کرد.

روحانی با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی خط بطلانی بر روی مذاکره در درون کشور است، خاطرنشان کرد: آنانی که با برجام و... در صدد مذاکره با کدخدا بودند تا تحریم‌ها را بشکنند خط بطلان این برجام خون این شهید است.

وی افزود: پیشنهاد داده بودند ماشین منفجر شده سردار و یارانش را جلوی وزارت خارجه ایران نصب کنید تا هر لحظه جلوی چشمان باشد که مذاکره با دشمن چنین حاصلی دارد و چه تجربه تلخی بود.

این مسؤول یادآور شد: شهادت سردار زمینه بصیرت برای دولتمردان و ملت را فراهم کرد و این پیام را داشت که تنها راه عزت مقاومت در مقابل کفر است آنقدر باید مقاومت کنیم تا صدای شکسته شدن استخوان دشمن را بشنویم و شاهد نابودی دشمن باشیم.

وی به ضرورت توجه دانشگاهها،حوزه علمیه و مدارس به فرهنگ این شهید و لزوم انتقال آن به نسل‌های دیگر اشاره و افزود: انتقام خون و شهادت این شهید بزرگوار در حد زدن یک پایگاه نبود که به قول رهبر معظم این فقط یک سیلی بود و انتقام سخت در راه است.

روحانی ادامه داد: مهم‌ترین جلوه انتقام این است که دشمن از کل منطقه گورشان را گم کنند و اثری از آنها در منطقه نباشد و از کمتر از این هم رضایت نخواهند داد، اما همین امر را نباید دستکم گرفت،  مطالعه تاریخی از زمان جنگ جهانی دوم به این سمت هیچ دولتی به پایگاه‌های نظامی آمریکا حمله نکرد در تمام تحولات از سال ۱۹۴۵ هیچ دولتی جرات نکرد که به این‌ها حمله کند.

وی تصریح کرد: این از اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی است که   یگان هوایی ما به بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق یعنی عین الاسد ضربه بزند اما آقای ترامپ تشکر کند که قرار نیست که به آنها حمله‌ای شود، این خفت رئیس جمهور آمریکا است، ملت ایران از این سیلی راضی نمی‌شوند بلکه باید تمام غربی‌ها   گور خودشان را از منطقه بیرون کنند.

امام جمعه بابل با تبریک به سردار قاآنی به عنوان فرمانده جدید سپاه قدس و با اشاره به اینکه این سردار نیز دارای قابلیت‌های زیادی در این عرصه بوده که امیدواریم بتواند مسیر نورانی این شهید بزرگوار را به خوبی ادامه دهد، گفت: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان موشکی سپاه به خاطر اقدام به حقشان، از نمایندگان مجلس و شورای نگهبان به خاطر تصویب طرح سه فوریتی و از دولت که گام پنجم را برداشتند و همچنین از شورا شهر و شهرداری بابل که میدان جمهوری را به میدان سردار شهید سلیمانی تغییر نام دادند و سردار اکبرنژاد که به پیشنهاد وی و موافقت استاندار مازندران که کنارگذر جنوبی بابل نیز به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری می‌شود قدرانی کرد.

انتهای پیام/86040/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: نمازجمعه بابل روحانی خطبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

حجت الاسلام احمد لقمانپور افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید والامقام، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

وی گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دیگر خبرها

  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۷ نفر شهید شدند
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۶ نفر شهید شدند
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی