Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: یک وبگاه صهیونیستی نوشت که رئیس‌جمهور آمریکا هیچ سخنی درباره ساختمان‌هایی که به دقت در جریان حمله موشکی ایران هدف قرار گرفته‌اند، به زبان نیاورد.

وبگاه صهیونیستی «دبکا»، نزدیک به منابع نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در گزارشی به انتقام موشکی ایران و حمله به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در بامداد روز چهارشنبه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه صهیونیستی ضمن هشدار به مقامات رژیم صهیونیستی، نوشت که پس از جنگ کره در سال ۱۹۵۰ به این سو برای اولین بار بود که یک پایگاه آمریکایی به طور مستقیم هدف قرار می‌گیرد.

در این گزارش آمده است که این حمله موشکی ایران، آن‌ها را به زودی به سمت حمله به اهداف اسرائیلی پیش می‌برد و تل‌آویو می‌بایست با دقت نتایج و آثار این حمله را به پایگاه عین الاسد مورد ارزیابی قرار دهد.

دبکا افزود: «سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا حقیقت و حجم ویرانی را در خصوص هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی‌اش در عراق توضیح نداد و ترامپ درباره تخریب ساختمان‌ها که با موفقیت به وسیله موشک‌ها صورت گرفت، حرفی نزد.»

این وبگاه اسرائیلی با اشاره به تصاویر هوایی که شرکت ماهواره ای تجاری پلنت لبز اینک (Planet Labs Inc)  از «عین الاسد» منتشر کرده، نوشت: «پنج ساختمان "با دقت عالی" هدف قرار گرفته و تخریب شد و این چیزی بود که رئیس‌جمهور آمریکا بدان اشاره‌ای نکرد و مدعی شد که هیچ خسارتی به نیروهای نظامی‌اش وارد نیامده است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «این تصاویر هوایی نه تنها روایتی متفاوت از روایت ترامپ را به ما می‌گوید بلکه نشان می‌دهد که ایران توانسته قدرت موشکی خود را بسیار توسعه دهد.»


یکی از تصاویر شرکت ماهواره ای تجاری پلنت لبز اینک (Planet Labs Inc) از پایگاه «عین الاسد»

 

دبکا در ادامه اشاره کرد که احتمال وقوع خسارت‌های جانی در میان نیروهای آمریکایی حاضر در عین الاسد وجود دارد، به خصوص اینکه طرف ایرانی نیز از کشته شدن ۸۰ نیروی آمریکایی در دو پایگاه عین الاسد و الحریر در عراق خبر داده است.

در بخش دیگری از این گزارش، نویسنده سؤال کرده است که چرا دونالد ترامپ هیچ اشاره‌ای به عدم توانایی سامانه دفاع موشکی در ره‌گیری و انهدام موشک‌های ایرانی نکرد.

ادعای دونالد ترامپ در خصوص عدم وجود تلفات در حمله موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد» تا کنون واکنش بسیاری از کارشناسان عرصه نظامی را برانگیخته است. 

یک منبع آمریکایی امروز به تلویزیون فوجی ژاپن گفته است که در حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی در عراق به نظر می‌رسد حداقل ۲۰ نفر کشته و مجروح شده‌اند.

پیش از این یک مقام مسئول در سازمان اطلاعات سپاه به خبرگزاری فارس گفته بود که در پاسخ موشکی سپاه پاسداران ۲۰ هدف در پایگاه عین‌الأسد منهدم شده و دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند که زخمی ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده‌اند.

«فؤاد ابراهیم» نویسنده معروف عربستانی نیز امروز در صفحه توئیتر خود نوشت که اگر «دونالد ترامپ» در ادعای خود صادق است، خبرنگاران و عکاسان را به پایگاه «عین الاسد» ببرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: انتقام سخت ایران ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله

رزمندگان حزب الله پایگاه نظامیان صهیونیست موسوم به «الرادار» در اراضی اشغالی شبعا را هدف حمله راکتی قرار دادند که اهداف تعیین شده به طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفت.

نیرو‌های مقاومت همچنین پایگاه نظامی «رویسات العلم» در ارتفاعات اشغالی کفرشوبا را هدف حمله راکتی قرار دادند که در نتیجه آن، اهداف تعیین شده به دقت مورد اصابت آتش رزمندگان حزب الله قرار گرفت.

رزمندگان حزب الله همچنین محل استقرار نظامیان اشغالگر در اطراف پایگاه‌های نظامی «رامیم» و تپه «الکرنتینا» را با آتش توپخانه هدف قرار دادند و در پی آن، اهداف مورد نظر مورد اصابت آتش مقاومت قرار گرفت.

همزمان، شبکه المیادین به نقل از خبرنگارش در جنوب لبنان اعلام کرد یک هدف نظامی متعلق به اشغالگران صهیونیست در پایگاه نظامی «حدب یارون» مورد حمله مستقیم قرار گرفت.

ساعاتی پیش نیز، شبکه المیادین گزارش داد یک پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در سواحل «حیفا» شمال فلسطین اشغالی هدف حمله پهپاد‌های حزب‌الله قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، این حمله به وسیله یک اسکادران پهپاد از خاک لبنان به سمت شهرک‌های اطراف الجلیل انجام و منجر به فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی شد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها در پاسخ به تجاوزات اسرائیل به شهرک «عدلون» و ترور یکی از برادران مجاهد، پهپاد‌های ما مقر تیپ گولانی و مقر یگان ۶۲۱ «ایگور» در پادگان «شراغا» در شمال شهر اشغالی «عکا» را هدف قرار دادند.

طبق بیانیه حزب‌الله این حمله به صورت دقیق و مستقیم انجام شد.برخی منابع نیز از اصابت موشک به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های صهیونیستی در این باره گزارش دادند که پس از به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در منطقه «کریوت» صدای چند انفجار در منطقه شنیده شد.

این رسانه‌ها همچنین از به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در بندر «حیفا» خبر دادند.

طبق این گزارش، پس از فعال شدن آژیر‌های خطر، آتش سوزی در منطقه شمالی بندر حیفا رخ داد و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز به سمت آب‌های لبنان در مقابل «الناقوره» موشک پرتاب کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی
  • فریز شدن رژیم صهیونیستی پس از عملیات موشکی وعده صادق
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله