Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید کمال‌الدین میرجعفریان که ریاست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان را برعهده داشت، با تاکید بر این موضوع، مدیران را به انجام اقدامات پیشگیرانه مکلف کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی روز جمعه در این نشست گفت: در صورت رعایت اصل پیشگیری و انجام اقدامات اولیه، قبل از بروز حادثه، غافلگیری اتفاق نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی درست و به موقع در شرایط بحرانی، اصل بسیار مهمی است تصریح کرد: به جهت جلوگیری از هرگونه تناقض در اطلاعاتی که منتقل می‌شود، اطلاع رسانی‌ها باید فقط از طریق سخنگوی کمیته‌های ذیل ستاد بحران انجام شود. 

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی برای انتقال اطلاعات و اقدامات پیشگیرانه به مردم از ظرفیت صدا و سیما استفاده کنند. 

میرجعفریان با تاکید بر اینکه این سامانه جوی، استان‌های همسایه را هم درگیر می‌کند از دستگاه‌های اجرایی خواست در راستای اجرای موفق‌تر برنامه‌های خود با استان‌های همجوار هماهنگ باشند. 

وی اظهار داشت: هماهنگی دستگاه‌ها با هم و با استان‌های همجوار، سطح خدمات دهی را افزایش می‌دهد. 

وی از مدیران خواست، ضمن حضور مستمر در محل کار خود، تیم‌های عملیاتی را هم به صورت آماده باش به حضور در محیط عملیات مکلف کنند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، آماده بودن بالگردها برای ارائه خدمات را از وظایف اورژانس و هلال احمر خواند و گفت: هماهنگی با مرکز و آماده باش کامل بالگردها به نحوی که دستور اجرای عملیات را از داخل استان دریافت کنند، قبل از وقوع بحران صورت گیرد.

وی بر تامین نفت سفید، نفت گاز و بنزین مورد نیاز استان توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان تاکید کرد و افزود: نسبت به افزایش سهمیه سوخت تراکتورها در روستاها اقدام شود تا در صورت بروز حادثه از توان آنها استفاده شود. 

میرجعفریان، آمادگی کامل شهرداران و دهیاران را خواستار شد و گفت: شهرداران مکلفند قبل از ریزش برف و بروز برودت هوا نسبت به نمک پاشی و شن پاشی معابر اقدام نمایند تا مانع یخ‌زدگی شوند. 

وی پلیس راه را نیز به اعمال مقررات در مبادی خروجی شهرها مکلف کرد و گفت: در شرایط خاص، داشتن زنجیر چرخ و معاینه فنی و همچنین تایید سلامت خودروها، شروط اصلی برای تردد در محورهای مواصلاتی است و اگر قبل از ورود خودرو به جاده این موارد کنترل شود، بخش عمده‌ای از مشکلات مثل ماندن در محورها و نیاز به اسکان اضطراری رفع می‌شود. 

معاون استاندار خراسان جنوبی از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز خواست با تذکر به شرکت‌های فعال در پایانه‌های بار و مسافر از فعالیت خودروهای دارای نقص در این ایام خودداری شود، در غیر این صورت، مسوولیت بروز هر گونه حادثه‌ای به عهده آنها خواهد بود.

به گفته وی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌تواند خودروهای سنگین مورد نیاز خود را از طریق بخش خصوصی تامین کند. 

وی متذکر شد: دستگاه‌هایی مثل آموزش و پرورش، اوقاف و ورزش و جوانان که مکان مسقف در اختیار دارند، می‌بایست برای اسکان اضطراری آماده باشند. 

میرجعفریان بر ذخیره سازی آرد در مناطق دوردست به اندازه کافی، ممانعت از حضور ورزشکاران در ارتفاعات یا مناطقی که احتمال بروز روان‌آب است، عدم تردد دامداران در مسیل‌ها، اعلام تعطیلی مدارس قبل از ساعت ۷ صبح و موارد مهم دیگر تاکید کرد و گفت: با رعایت جزئی‌ترین موارد می‌توان این شرایط را به خوبی مدیریت کرد و از این موهبت الهی بهره کافی برد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز هدف از برگزاری این نشست را  پیش بینی هواشناسی و احتمال وقوع سه پدیده بارش برف سنگین، بارندگی‌های سیل آسا و برودت هوا عنوان کرد. 

مدیرکل هواشناسی استان خراسان جنوبی نیز از سامانه جوی نسبتا قوی خبر داد که از عصر جمعه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
علیرضا خندان رو پیامدهای این سامانه را ریزش باران شدید، کاهش محسوس دما به نوعی که دمای هوا در برخی مناطق به زیر ۲۰ درجه خواهد رسید و بارش برف که در برخی مناطق تا ۵۰ سانتیمتر خواهد بود، اعلام کرد. 

وی گفت: احتمال بروز رعد و برق، تگرگ، وزش تندباد و کولاک برف در جاده‌ها ناشی از این سامانه نیز پیش بینی می‌شود.

برچسب‌ها خسارت سیل خراسان جنوبی بارش برف مدیریت بحران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل خراسان جنوبی بارش برف مدیریت بحران خسارت سیل خراسان جنوبی بارش برف مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۷۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر

ایسنا/بوشهر مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از آماده باش کامل نیروهای امدادی و عملیاتی این استان در پی صدور هشدار سیل در روزهای پایانی هفته خبرداد.

به گزارش ایسنا، احسان ایزدپناه بعداز ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حسب اعلام هشدار از سوی سازمان هواشناسی و همچنین سازمان امداد و نجات همه نیروهای عملیاتی این استان در حالت آماده باش کامل می‌باشند.

وی گفت: از هم استانی‌های می‌خواهیم به هشدارهای سازمان هواشناسی توجه کنند و همچنین از حضور در ارتفاعات و مسیر رودخانه های فصلی جداً خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه شماره ۱۱۲ ندای امداد به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی