Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار، ۱۳۰ تن از کودکان و زنان تسلیم شدۀ اعضای داعش در این ولایت را به بزرگان قبایل پاکستان تحویل دادند. تاریخ انتشار: 07:37 - 21 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۵۳۵۳

به گزارش خبرگزاری میزان، مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار، ۱۳۰ تن از کودکان و زنان تسلیم شدۀ اعضای داعش در این ولایت را به بزرگان قبایل پاکستان تحویل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگان قبایل پاکستان، برای تسلیم‌گیری این زنان و کودکان، به ولایت ننگرهار آمده بودند.

شاه محمود میاخیل، والی ننگرهار در این باره گفت که ۵۰ زن و ۸۰ کودک که به نیروهای امنیتی افغان تسلیم شده بودند، به این بزرگان قبایل پاکستان سپرده شدند.

ملک عثمان، بزرگ قوم در ننگرهار نیز گفت: زنان پشتون هستند و عزت پشتون‌ها می‌باشند. نه مجرم هستند و نه هم مردم افغانستان آن‌ها را مجرمان خود می‌دانند.

در همین حال، بزرگان قبایل پاکستان که به ننگرهار آمده‌اند، می‌گویند که پناه‌گاه‌های تروریست‌ها در پاکستان هستند و سازمان اطلاعات نظامی آن کشور از فعالیت‌های تروریستی در افغانستان پشتیبانی می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: استاد دانشگاه پاکستان: اقدام تروریستی آمریکا جهان را در معرض خطر قرار داده است
دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان: هدف آمریکا از شهادت "سردار سلیمانی" مدیریت تروریسم منطقه‌ای است

به نوشته طلوع نیوز، پیش از این، مقام‌های محلی حکومت در ننگرهار هنگام شکست گروۀ داعش در این ولایت گفته‌ بودند که ۱۱۰۰عضو داعش که شمار زیادی از آنان پاکستانی‌ها بوده‌اند با کودکان و زنان خود به نیروهای امنیتی افغان تسلیم شده‌‎اند.

/انتهای پیام/

فارس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: داعش مردم افغانستان عضو داعش داعش افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد این افراد نیمه شب گذشته در چارچوب عملیات هماهنگ نیرو‌های سازمان اطلاعات (میت) و پلیس موسوم به "عملیات بوزدوغان-۳۴ " در ۱۲ استان بازداشت شده اند.
دو روز قبل نیز هشت مظنون داعشی به همراه مقادیر زیادی مواد شیمیایی کاربردی در ساخت بمب، در منطقه بیکُز استانبول بازداشت شده بودند.
به گفته یرلی کایا این افراد قصد داشتند در روز جهانی کارگر دست به عملیات تروریستی بزنند.
در ۱۱ماه گذشته در هزار و ۳۵۷ فقره عملیات صورت گرفته علیه گروهک تروریستی داعش، سه هزار و ۲۳۰مظنون داعشی بازداشت، ۷۰۳ بازداشتی زندانی و ۶۱۹ بازداشتی نیز با حکم کنترل قضایی آزاد و تحقیقات قضایی در مورد بقیه مظنونان نیز ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • حمله شدید پرسپولیس به سپاهان: تفکر داعشی
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • صهیونیست‌ها ناچارند تسلیم شوند
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • کنعانی: آهِ کودکان و زنان غزه وجدان‌های بیدار را به حرکت درآورده است
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • درباره یحیی سنوار رهبر حماس در غزه؛ مردی که تسلیم نمی‌شود
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • هشدار مهم: تسلیم شدن در DNA رئال نیست