Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از آماده‌باش کامل تمام دستگاه‌های اجرایی برای گذر از بحران پیش‌رو خبر داد.

سید کمال‌الدین میرجعفریان، در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، مدیران را بر انجام اقدامات پیشگیرانه مکلف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی خاطرنشان کرد: درصورت رعایت اصل پیشگیری و انجام اقدامات اولیه، قبل از بروز حادثه، غافلگیری اتفاق نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی درست و به موقع در شرایط بحرانی، اصل بسیار مهمی است، تصریح کرد: به جهت جلوگیری از هرگونه تناقض در اطلاعاتی که منتقل می‌شود، اطلاع رسانی‌ها باید تنها از طریق سخنگوی کمیته‌های ذیل ستاد بحران صورت گیرد.

میرجعفریان افزود: دستگاه‌های اجرایی برای انتقال اطلاعات و اقدامات پیشگیرانه به مردم از ظرفیت صدا و سیما استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه این سامانه جوی، استان‌های همسایه را هم درگیر می‌کند از دستگاه‌های اجرایی خواست در راستای اجرای موفق‌تر برنامه‌های خود با استان‌های همجوار هماهنگ باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هماهنگی دستگاه‌ها با یکدیگر و با استان‌های همجوار، سطح خدمات‌دهی را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: از مدیران می‌خواهیم ضمن حضور مستمر در محل کار خود، تیم‌های عملیاتی را هم به صورت آماده‌باش به حضور در محیط عملیات مکلف کنند.

میرجعفریان، آماده بودن بالگردها برای ارائه خدمات را از وظایف اورژانس و هلال احمر خواند و گفت: هماهنگی با مرکز و آماده‌باش کامل بالگردها به نحوی که دستور اجرای عملیات را از داخل استان دریافت کنند، قبل از وقوع بحران صورت پذیرد.

وی بر تأمین نفت سفید، نفت گاز و بنزین مورد نیاز استان توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان تأکید کرد و درخواست کرد نسبت به افزایش سهمیه سوخت تراکتورها در روستاها اقدام کنند تا در صورت بروز حادثه از توان آنها استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، آمادگی کامل شهرداران و دهیاران را خواستار شد و گفت: شهرداران مکلفند قبل از ریزش برف و بروز برودت هوا نسبت به نمک پاشی و شن پاشی معابر اقدام کنند تا مانع بروز یخ‌زدگی شوند.

میرجعفریان، پلیس راه را نیز به اعمال مقررات در مبادی خروجی شهرها مکلف کرد و ادامه داد: در شرایط خاص داشتن زنجیر چرخ و معاینه فنی و همچنین تأیید سلامت خودروها، شروط اصلی برای تردد در محورهای مواصلاتی است و اگر قبل از ورود خودرو به جاده این موارد کنترل شود، بخش عمده‌ای از مشکلات مثل ماندن در محورها و نیاز به اسکان اضطراری رفع می‌شود.

وی از مدیرکل راهداری و حمل و نقل نیز خواست با تذکر به شرکت‌های فعال در پایانه‌های بار و مسافر از فعالیت خودروهای دارای نقص در این ایام خودداری کنند، در غیر این صورت، مسئولیت بروز هر گونه حادثه‌ای به عهده آن‌ها خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌تواند  خودروهای سنگین مورد نیاز خود را از طریق بخش خصوصی تأمین کند و دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، اوقاف و ورزش و جوانان که مکان مسقف در اختیار دارند، باید برای اسکان اضطراری آماده باشند.

میرجعفریان بر ذخیره‌سازی آرد در مناطق دوردست به اندازه کافی، ممانعت از حضور ورزشکاران در ارتفاعات یا مناطقی که احتمال بروز رواناب هست، عدم تردد دامداران در مسیل‌ها و اعلام تعطیلی مدارس قبل از ساعت هفت صبح نیز تأکید کرد و ادامه داد:  با رعایت جزئی ترین موارد می‌توان این شرایط را به خوبی مدیریت کرد و از این موهبت الهی بهره کافی برد.

ابوالحسن میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی هدف از برگزاری این نشست را پیش‌بینی هواشناسی و احتمال وقوع سه پدیده بارش برف سنگین، بارندگی‌های سیل آسا و برودت هوا عنوان کرد.

علیرضا خندان رو، مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی نیز از سامانه جوی نسبتا قوی گفت: از بعدازظهر جمعه استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی از ریزش باران شدید، کاهش محسوس دما به نوعی که دمای هوا در برخی مناطق به منهای 20 درجه خواهد رسید و بارش برف که در برخی مناطق تا 50 سانتی‌متر خواهد بود خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی یادآور شد: احتمال بروز رعد و برق، تگرگ، وزش تندباد، کولاک برف در جاده‌ها و... ناشی از این سامانه نیز پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و در پی وقوع سیلاب در برخی از مناطق خسارات بسیاری وارد شده که برخی از جاده‌های استان مسدود بوده که با بازسازی‌ها صورت گرفته مسیرها باز شده است و در حال حاضر هیچ راهی مسدود نیست.

محمدعلی آخوندی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از بعد سیلاب و انسداد جاده تقریبا مشکل رفع شده و شرایط به پایداری نسبی را پیدا کرده است اما دلیل بر امن بودن راه‌ها و بازسازی شدن آن‌ها نیست.

وی افزود: مشغول عملیات بازسازی جاده‌ها بوده و برای تردد در راه‌ها نیز باید ملاحظه صورت گیرد چرا که برخی از جاده‌ها بررسی نشده و ممکن است زیر جاده‌ خالی شده باشد و تأکید برا ین است که ترددها به حداقل برسد و با احتیاط کامل و از سینه راه نیز فاصله گرفته شود.

آخوندی با بیان اینکه جاده‌های استان مسدود نیست، گفت: در محورهای روستای از جمله؛ معصوم آباد زیرکوه و بخش‌هایی از شهداد به نهبندان و مسیرراه نیز ممکن است شرایطی باشد که نیاز به احتیاط کامل دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در شهرستان خوسف بسیاری از آبنماها  تخریب شده که نیاز است رعایت شود.

وی تصریح کرد: ایمن سازی اولیه مسیرها در دستور کار است و با امکانات و دستگاه‌های متولی انجام می‌شود و لازم است رعایت شود چرا که بازسازی کامل نیازمند برآورد خسارات است.

آخوندی تصریح کرد: علاوه بر راه‌ها و محورهای شهری و روستایی که خسارات بسیاری در شهرستان زیرکوه، طبس، خوسف و خور و برخی از محورهای داخلی سرایان به دلیل سیل داشتیم اما در مناطق حساس و مسکونی نداشتیم، این روند بارندگی به صورت نقطه‌ای و رگباری و در برخی نقاط احتمال جریان آب نیز وجود دارد به ویژه در سمت نهبندان، سربیشه و خوسف بیشتر خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در حوزه انتقال آب و شبکه‌های آبرسانی روستایی و قنوات و در دام و کانال‌های انتقال آب و در برق‌رسانی دچار مشکل شدیم که باید برآورد خسارات انجام شود.

وی بیان کرد: در حوزه‌های واحد مسکونی خسارات قابل توجه نبوده است و با کمک خود مردم باید تلاش شود که مناطق مقاوم‌تری داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست