Web Analytics Made Easy - Statcounter

پورمیدانی گفت: توسعه گلخانه ای مورد توجه بوده به گونه ای که تا پایان سال ۱۰۰ هکتار گلخانه در قم احداث و به بهره برداری می رسد و با بهره برداری از آن، ظرفیت کشت گلخانه ای قم به بیش از ۵۰۰ هکتار خواهد رسید.

«عباس پورمیدانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: برنامه ریزی های گسترده ای در این خصوص انجام داده ایم و تلاش کردیم با این برنامه ریزی ها در توسعه کشاورزی بکوشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: بعد از اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در قم، موفق شدیم 260 شغل جدید در بخش کشاورزی ایجاد کنیم و در حال حاضر سه طرح اقتصاد مقاومتی نیز در دستور کار داریم که بیش از 80 درصد پیشرفت داشته است.
 

وی گفت: یکی از مشکلات پیش روی ما، کاهش دبی چاه های آب است که متاسفانه موجب مشکلاتی شده و البته برنامه ریزی ها را در این خصوص انجام داده ایم.
 

پورمیدانی با تاکید بر اصلاح الگوی کشت گفت: این موضوع را به جد دنبال می کنیم و تاکید داریم که با این اصلاح هم منابع آبی حفظ شده و هم بهره وری در تولید محصولات بیشتر می شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای اصلاح کشت، در دشت‌ های شریف آباد و ساوه بوده است که در مجموع ۶ هزار و ۲۵۰ هکتار اصلاح انجام شد.


وی گفت: همچنین به منظور حفظ منابع آبی، استفاده از سیستم نوین آبیاری را در دستور کار قرار دادیم که موفق شدیم طی سال جاری ۲ هزار و ۸۸۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان را به این سیستم مجهز کنیم که 43 میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.


پورمیدانی گفت: حرکت به سمت توسعه فضاهای گلخانه ای و کشت در این زمینه در دستور کار است که مورد استقبال کشاورزان نیز قرار گرفته و با توجه به موقعیت استان قم، در این خصوص برنامه ریزی می کنیم.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به کشت گیاهان دارویی در قم گفت: گیاهان دارویی در۱۲ هکتار و به ارزش ۳۹ میلیارد ریال در استان قم در دستور کار است که 30 درصد پیشرفت داشته است.


وی گفت: توسعه گلخانه ای مورد توجه بوده به گونه ای که تا پایان سال ۱۰۰ هکتار گلخانه در قم احداث و به بهره برداری می رسد و با بهره برداری از آن، ظرفیت کشت گلخانه ای قم به بیش از ۵۰۰ هکتار خواهد رسید.


پورمیدانی گفت: یکی از ظرفیت های استان قم توسعه مزارع گل محمدی است که ۶۵۰ هکتار مزرعه کشت گل محمدی در قم فعال است.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی سردار شهید قاسم سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی انتقام سخت انتقام شهادت سردار سلیمانی گلخانه کشت گلخانه ای کشت محصولات گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم