Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور ۳۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد گفت: تقویت سامانه‌های مالیاتی برای مبارزه با این بحران ضروری است. ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

محمود شکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درآمدهای مالیاتی را یکی از مطمئن‌ترین و پایدارترین درآمدها در اقتصاد هر کشوری خواند و اظهار داشت: طبق گزارش اخیر سازمان بازرسی کل معادل 300 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور به ثبت رسیده است که در نوع خود چالشی بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اجرایی کردن طرح جلوگیری از فرار مالیاتی در کشور با استفاده از سامانه‌های مالیاتی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: با اجرا و فعال‌سازی بخش‌های ذکر شده تا حدود بسیار زیادی می‌توان از فرار مالیاتی در کشور که آسیب‌هایی بسیار جدی به بدنه اقتصاد ملی وارد کرده است ممانعت به‌عمل آورد.

شکری با بیان اینکه آمار اعلام شده سازمان بازرسی کل کشور در مورد معوقات مالیاتی و فرار مالیاتی 300 هزار میلیارد تومانی در صورت مستند بودن بسیار نگران‌کننده است تصریح کرد: به‌عنوان یک کارشناس حوزه مسائل اقتصادی راه‌اندازی و اجرای طرح جامع اطلاعات مالیاتی تنها راه جلوگیری از فرارهای مالیاتی است.

حساب‌های بانکی نیابتی، ابزار فرار مالیاتی/مشکل اقتصاد آمریکا نیست، باندبازی خودمان استنماینده مجلس: در حدود 100 هزار میلیارد فرار مالیاتی داریم/برخی اعداد بودجه توهمی استکارت‌های بازرگانی به ابزاری برای فرار مالیاتی تبدیل شده‌اند

وی نظریه‌ای که در آن اخذ مالیات بیشتر از مردم و مؤدیان، همزمان با افزایش سطح درآمدهای مالیاتی در بودجه سنواتی کشور را مورد تأکید قرار می‌دهد را رد کرد و ابراز داشت: منظور ما از تغییر ساختار اخذ مالیات در کشور دریافت مالیات بیشتر از مردم نیست بلکه می‌خواهیم با منسجم‌کردن سیستم‌ها از فرارهای مالیاتی جلوگیری کنیم.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بهینه‌سازی روند اخذ مالیات به معنی افزایش بی‌حساب و کتاب و بدون ضابطه نرخ و ضریب مالیات در کشور نیست خاطرنشان کرد: مالیات باید در چارچوب یک سامانه شفاف، جامع و کاملاً مشخص محاسبه و دریافت شود تا کسی نتواند از پرداخت مالیاتش خودداری کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ثبت و ضبط اطلاعات مالی تمام اقشار به‌ویژه افرادی که درآمدهای کلانی دارند در یک سامانه الکترونیکی هوشمند را مورد تأکید قرار داد و گفت: از آن‌جا که رقم درآمدهای مالیاتی بسیار بالا و پایدار است دولت می‌تواند با دریافت آن به راحتی برای اجرای طرح‌های خود در کشور برنامه‌ریزی کند.

شکری به بررسی دقیق لایحه جامع مالیاتی توسط دست‌اندرکاران حوزه مالیات کشور و کارشناسان متخصص مرکز پژوهش‌های مجلس اشاره کرد و افزود: درآمدهای حاصل از فروش نفت خام باعث شده اقتصاد کشورمان تک بعدی رشد کند و وابسته باشد اما می‌توان با یک برنامه‌ریزی دقیق این روند پر از اشکال را اصلاح کرد.

انتهای پیام/614/ح

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری گفت: بر اساس طرح مذکور، تنها حساب غیرتجاری ۵ دهم درصد از کل جمعیت کشور که بالاترین تراکنش‌ها را داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد. - اخبار سیاسی -

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجاد شده در طرح مالیات بر سوداگری گفت:‌ شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده 8 این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است. 

مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه

 

وی افزود: با توجه به اینکه ماده 8 از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده 8 یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است. 

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها 5 دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند. بنابراین اینطور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود. 

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را 85 میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری 42 هزار و 500 نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار  می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی