Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، با وجود رقبایی چون نت‌فلیکس، دیزنی پلاس و هولو که تماشاگران را به فیلم دیدن در خانه ترغیب می کنند، فروش جهانی سینمای آمریکا با عبور از رقم ۴۲.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹، به رکوردی جدید رسید.

با وجود اینکه فروش بلیت سینما در آمریکا با کاهشی ۴.۴ درصدی نسبت به سال پیش روبرو شد و از رقم فروش ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیارد دلار فراتر نرفت، مخاطبان جهانی سینما موفق شدند تا رکورد جدیدی در این میان به جای بگذارند.

به لطف نمایش بلاک‌باسترهایی چون «انتقام‌جویان: پایان بازی» محصول دیزنی، «اسپایدر من: دور از خانه» محصول سونی و «جوکر» وارنر برادرز سینما فروشی برابر ۳۱.۱ میلیارد دلار در بازار بین‌المللی کرد و این نخستین باری است که فروش بین‌المللی از رقم ۳۰ میلیارد عبور می‌کند.

با وجود همه تغییرات و ورود تکنولوژی‌های جدید در ۲۰ سال اخیر، آمار تماشاگران سینما و فروش گیشه ثابت باقی مانده و حتی رشد هم کرده است.

رییس انجمن سینماداران گفت: ما در سال ۲۰۲۰ به دنبال طیف وسیع‌تری از استودیوها و فیلمسازان هستیم تا امکانات بیشتری به مخاطبان برای رفتن به سینما بدهیم.

«انتقام‌جویان: پایان بازی» موفق‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹ بود که در سینماهای آمریکا به فروش ۸۵۸ میلیون دلاری دست یافت و در سراسر جهان فروش ۲.۷۹ میلیارد دلاری کرد.

با وجود اینکه این آمار بالاترین فروش در سینماهای آمریکا نیست اما این فیلم موفق شد تا از آمار فروش «آواتار» در سطح جهان که برابر با ۲.۷۸ میلیارد دلار بود، فراتر برود.

در آمریکا و جهان ۱۰ فیلم پرفروش سال دنباله‌ها بودند. پس از «انتقام‌جویان: پایان بازی»، پرفروش‌ترین‌های جهان عبارت بودند از «شیر شاه» دیزنی با فروش ۱.۶۵ میلیارد دلار، «یخ زده ۲» محصول دیزنی با فروش ۱.۳۲ میلیارد دلار، «اسپایدر من: دور از خانه» سونی با فروش ۱.۱۳ میلیارد دلار، «جوکر» برادران وارنر با فروش ۱.۰۶ میلیارد دلار، «علاءالدین» دیزنی با فروش ۱.۰۵ میلیارد دلار، «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» با فروش ۹۴۵ میلیون دلار و «سریع و خشمگین ارایه می‌کند: هابز و شاو» یونیورسال با فروش ۷۵۸ میلیون دلار.

با وجود اینکه فروش بلیت در داخل آمریکا به رکورد سال ۲۰۱۸ با فروش ۱۱.۹ میلیارد دلار نرسید اما دومین سال پرفروش تاریخ آمریکا شد.

برای اولین بار در تاریخ، پنج فیلم پرفروش آمریکای شمالی همه از یک استودیو یعنی دیزنی بودند.

البته فیلم‌های پرهزینه‌ای هم بودند که شکست‌های بزرگی خوردند که می‌توان از «گربه‌ها» محصول پرهزینه یونیورسال یاد کرد که موجب ضرر ۱۰۰ میلیون دلاری به استودیو شد. «ققنوس سیاه» دیزنی و اسپین آف «مردان ایکس» فاکس نیز از دیگر فیلم‌های بودند که برآورد می‌شود ضرر بزرگی کرده باشند. «مرد ماه جوزا»، «ترمیناتور: سرنوشت سیاه»، «فرشتگان چارلی»، «عروسک‌های زشت»، «سهره» و «بروکلین بی‌مادر» دیگر فیلم‌هایی بودند که برخلاف انتظار در اکران موفقیتی کسب نکردند.

کد خبر 4822153

منبع: مهر

کلیدواژه: آمار فروش فیلم سینمای آمریکا باکس آفیس قاسم سلیمانی تئاتر ایران جشنواره فیلم عمار موسیقی ایرانی فیلم سینمایی سینمای مستند سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حوزه هنری سازمان صداوسیما کنسرت موسیقی سریال ایرانی سازمان سینمایی کارگردان سینما پوستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادران وارنر موفق‌ترین استودیوی سال/فروش قابل توجه۲ فیلم فانتزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فروش «تلماسه: قسمت دوم»، اقتباس تحسین‌شده از رمان علمی تخیلی فرانک هربرت، در گیشه‌های جهان از مرز ۷۰۰ میلیون دلار عبور کرد و در همین حال «گودزیلا در برابر کونگ: امپراتوری جدید» که جدیدترین فیلم از هیولاهای سینمایی است هم بیش از ۵۰۰ میلیون دلار فروخت. هر ۲ فیلم با مشارکت لجندری انترتینمنت تولید شده‌اند.

پم عبدی و مایک دی لوکا، روسای مشترک گروه موشن پیکچر برادران وارنر، در بیانیه‌ای با تحسین کار تیم‌های بازاریابی و توزیع جهانی، به شرکای خود در لجندری، دنی ویلنوو کارگردان «تلماسه» و آدام وینگارد کارگردان «گودزیلا در برابر کونگ» تبریک گفتند.

تا روز جمعه، «تلماسه: قسمت دوم» ۷۰۰.۶ میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت که بازارهای خارج از آمریکا سهم ۴۲۲.۳ میلیون دلاری از آن را داشتند و ۲۷۸.۳ میلیون دلار هم از فروش بلیت در داخل آمریکا به دست آمد. «گودزیلا در برابر کونگ: امپراتوری جدید» هم بیش از ۳۲۴.۲ میلیون دلار در سطح بین‌المللی و ۱۷۶.۲ میلیون دلار در داخل آمریکا فروخت تا مجموع فروش جهانی آن به ۵۰۴ میلیون دلار برسد.

فیلم‌های برادران وارنر تا همین نقطه از سال ۲۰۲۴ بیش از ۱.۷ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته‌اند و این موفقیت استودیو را به موفق ترین استودیو از منظر سهم بازار بدل کرده است. این استودیو در عین حال پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ یعنی «باربی» را داشت و قرار است دنباله‌ای برای «بیتل جویس» و «افق» فیلم حماسی ۲ قسمتی کوین کاستنر را اواخر امسال به نمایش درآورد. ماه آینده نیز «فوریوسا: حماسه مکس دیوانه» جوجر میلر که پیش درآمدی بر «مکس دیوانه: جاده خشم» در سال ۲۰۱۵ است، راهی سینماها می‌شود.

کد خبر 6091846

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • برادران وارنر موفق‌ترین استودیوی سال/فروش قابل توجه۲ فیلم فانتزی