Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد کتال محسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموعه دلفیناریوم برج میلاد طبق نامه مکتوب علت تلف شدن این دلفین را «ایست قلبی و تنفسی و نارسایی قلبی» اعلام کرده اند.

وی افزود: جواب آزمایش ها و نمونه برداری ها را برای بررسی بیشتر به سازمان محیط زیست ارسال کرده ایم در صورتی که تایید نشود این سازمان مجدد نمونه برداری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره کل محیط ‌زیست استان تهران ادامه داد: اکنون جسد دلفین در سرد خانه موجود است.

به گفته وی، تا زمان مشخص شدن علت مرگ این دلفین تمامی فعالیت‌های مجموعه دلفیناریوم برج میلاد به حالت تعلیق در آمده است.

کتال محسنی با اشاره به این که مرگ «آلفا» ۲۹ آذر ۹۸ ساعت ۷:۴۵ اعلام شده است گفت: در۳ دی امسال خبری در باره تلف شدن یک دلفین گزارش شد که همکاران محیط زیست برای بازدید و بررسی به مجموعه مراجعه کردند که مجموعه دلفیناریوم تعطیل بود.

وی اضافه کرد: در ۴ دی تیمی از بخش‌های مختلف تخصصی و حقوقی از سازمان مرکزی محیط ‌زیست و کارشناسان این اداره کل از مجموعه بازدید کردند این در حالی بود که در ابتدا از ورود همکاران به بهانه هماهنگی ممانعت شد در نهایت همکاران موفق به بازدید از سردخانه و لاشه دلفین شدند.

معاون فنی اداره کل محیط ‌زیست استان تهران خاطر نشان کرد: تناقض هایی در مورد دلفین وجود دارد که ابتدا سن این دلفین را  ۳۲ ساله و سپس ۱۹ ساله اعلام شده است از این رو منتظر بررسی سازمان محیط زیست هستیم.

وی تاکید کرد: در مورد ادامه فعالیت این مجموعه باید سازمان تصمیم بگیرد تا مجوز تمدید و یا لغو شود.

مجموعه دلفیناریوم برج میلاد از سال ۹۱ فعالیت خود را با دو قلاده شیر دریایی آغاز کرده است. اکنون یک قلاده شیر دریایی و یک دلفین به نام «کاسیا» در این مجموعه باقی مانده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی استان تهران برج میلاد شیر فوت محیط زیست قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، گفت: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: بر اساس توافقات قبلی با هیئت حاکمه افقانستان قرار شد موضوع حقابه تالاب‌ها از بحث قراردادهای قبلی کاملا تفکیک و جدا شود.

واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی

وی با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، افزود: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود 60 میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده است.

رییس سازمان محیط زیست بیان داشت: اگر بتوانیم انحراف به سمت گوددره را مسدود کنیم وضعیت تالاب‌ها بهتر مناسب‌تر خواهد شد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست