Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، طرح نظریه مردم‌سالاری علمی را از اقدامات این معاونت در راستای تعالی علوم انسانی این دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی ، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در جلسه هم‌اندیشی با اعضا هیأت اندیشه‌ورز و استادان علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را عارف مجاهد توصیف و با بیان ویژگی‌های این سردار جان‌برکف گفت: صلابت نظامی که از این شهید والامقام شاهد بودید از رابطه خاص خود با خدا، ارتباط بسیار عادی با مردم، انس معرفتی با قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه حکایت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی شعار پیوند دانشگاه با جامعه را عملی کرده بود، افزود: شهید حاج قاسم ارتباط وثیقی بین نیازهای خود با دانشگاه برقرار کرد و در امور مختلف فنی و نظامی از نخبه‌های دانشگاهی استفاده می‌کرد.

 خسروپناه با بیان اینکه حاج قاسم و معاونانش شخصیت‌های کم‌نظیر و انسان‌های عارف‌مسلک مجاهدند، تصریح کرد: انسان‌هایی که خلیل‌الله هستند، تا خودشان اراده نکنند از این عالم پر نمی‌کشند. سردار سلیمانی خودش خواست برود و خداوند بهترین نعمت را که شهادت بود، نصیبش کرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بحث علوم شناختی را جدی دانست و با اشاره به اراده ورود دانشگاه آزاد اسلامی به این عرصه تأکید کرد: در حوزه علوم شناختی باید با کار جدی مباحثی نظیر روانشناسی شناختی، جامعه‌شناسی شناختی، مدیریت شناختی و گرایش‌هایی از این قبیل را عملیاتی کنیم.

وی روزآمدی، بومی‌سازی و حکمی سازی را سه مؤلفه اصلی در راستای تعالی علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و گفت: معاونت علوم انسانی و هنر باید معاونتی چابک و با کمترین نیرو اداره شود. بنا نداریم در این معاونت کار سخت انجام دهیم، ستاد باید ستادی کند و صف باید کار عملیاتی انجام دهد، وقتی این رویکرد حاکم باشد، ما نیاز به مجموعه وسیعی نداریم.

خسروپناه طرح نظریه مردم‌سالاری علمی را از دیگر تصمیمات و اقدامات در راستای تعالی علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و تشکیل هیأت های اندیشه‌ورز متشکل از اعضای هیأت علمی واحدهای استانی را در راستای محقق ساختن این نظریه دانست و افزود: هیأت اندیشه‌ورز باید اتاقی باشد که در آن باز و با اعضای هیأت ‌علمی مرتب ارتباط گرفته و با استفاده از نظرات آنان پیشنهاد اندیشه ورزانه و کارشناسانه بدهند.

وی با بیان این نکته که کار هیأت اندیشه‌ورز اجرایی نیست و مانند مرکز تعالی کار محتوایی می‌کند، خاطرنشان کرد: معاونت علمی در استان کار اجرایی انجام می‌دهد، ولی این کار اجرایی باید عقبه اندیشه ورزی داشته باشد که در استان‌ها شکل دادیم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل 34 هیأت اندیشه‌ورز در سطح کشور خبر داد و درباره اولویت‌های تعریف‌شده گفت: اولویت اول را به ساماندهی مجلات اختصاص داده و توانمندسازی استادان اولویت بعدی ماست.

خسروپناه با بیان اینکه توانمندسازی استادان در بحث پژوهش جدی است، برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی برای انجام کار پژوهشی و تدوین مقالات را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: این توانمندسازی رکن دیگری است که در ارتقای اساتید می‌تواند به ما کمک کند.

وی توجه به موضوع رساله و پایان‌نامه‌ها را از دیگر موارد مهم در بحث تعالی دانست و تصریح کرد: سامانه پژوهش‌یار در این موضوع کمک زیادی می‌کند.

در این جلسه که با حضور عبدالله خالصی دوست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام رضا کهساری رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، اعضای هیأت اندیشه‌ورز استان و جمعی از اعضا هیأت ‌علمی برگزار شد، شرکت‌کنندگان با بحث و تبادل‌نظر به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علوم انسانی دانشگاه آزاد دانشگاه شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران