Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@09:51:02 GMT

زمان رسیدن آمبولانس‌ها به محل حادثه چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۳۹۶۶

زمان رسیدن آمبولانس‌ها به محل حادثه چقدر است؟

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بالای 38 دقیقه طول می‌کشید تا آمبولانس‌ها به محل حادثه برسند، گفت: امروزه زمان رسیدن ما به مددجو با موتورلانس‌ها کمتر از ١٠ دقیقه و با آمبولانس‌ها کمتر از ١۴ دقیقه است.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیرحسین کولیوند ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل کشور با بیان اینکه همکاری شهرداری و اورژانس می‌تواند نتایج مثبتی در زمینه‌های مختلفی را به بار داشته باشد، گفت: از مدت‌ها قبل بود که به‌دنبال همکاری با شهرداری بودیم و در این راستا از شهردار تهران درخواستی را در راستای هم‌افزایی داشتم که مورد قبول شهردار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما بالا بردن سطح آگاهی مردم برای استفاده از مرکز فوریت‌های پزشکی است که این موضوع با کمک شهرداری قابل حل خواهد بود.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: در سال‌های گذشته، زمان رسیدن عوامل اورژانس به آسیب‌دیدگان بالای 38 دقیقه بود اما امروزه زمان رسیدن ما به مددجو با موتورلانس‌ها کمتر از ١٠ دقیقه و با آمبولانس‌ها کمتر از ١۴ دقیقه است. ثانیه‌ها برای عوامل اورژانس بسیار حائز اهمیت است و برای مثال در مدیریت سکته‌های قلبی، فقط 90 دقیقه زمان داریم تا افراد را به بیمارستان برسانیم. اگر این مدت از ٩٠ دقیقه دیرتر شود، عضله قلب از بین می‌رود و افراد جان خود را از دست می‌دهند.

کولیوند با اشاره به فعالیت اورژانس هوایی گفت: از نیمه شعبان تا به امروز 14 قلب را انتقال دادیم. استفاده از اورژانس هوایی برای ما بسیار مهم است و جای استفاده از اورژانس هوایی در تهران خالی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه موتورلانس‌های ما مجهز هستند و می‌توانند تا رسیدن دیگر امدادرسانان شرایط را مدیریت کنند.

انتهای پیام/4110/

منبع: آنا

کلیدواژه: حوادث رانندگی رئیس سازمان اورژانس کشور زمان رسیدن اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی در حادثه واژگونی خودروی تیبا


طباطبایی مدیر روابط عمومی اورژانس استان یزد گفت: حادثه واژگونی خودروی تیبا، ساعت ۱۷:۲۶ در محور هرابرجان به سمت توتک- ۱۰ کیلومتری توتک چهار مصدوم و یک  فوتی بر جای گذاشت.

وی ادامه داد: مصدومان با ۲ کد امدادی اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۲ تصادف در زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • تصادف در جاده‌های زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • ۱۵ مصدوم در دو حادثه رانندگی در زنجان
  • یک فوتی در حادثه واژگونی خودروی تیبا
  • وقوع حادثه رانندگی در فارسان
  • حادثه رانندگی در فارسان
  • حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز | ۴ نفر مصدوم شدند
  • امداد رسانی به مصدومان واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر به شادمهر
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور