Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از سفارت ایران در روسیه، میخائیل باگدانوف در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران، با بیان این مطلب بر گسترش همکاری های دو کشور در تاکید کرد.
در این دیدار طرفین در مورد روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه از جمله مسائل سوریه، عراق، لیبی، طرح صلح هرمز ایران و همچنین طرح روسیه برای تامین امنیت در منطقه خلیج فارس، تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاظم جلالی سفیر کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط دو کشور بر اراده مسئولان جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با روسیه تاکید کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز خبر داده است: دو طرف ضمن بررسی اوضاع منطقه خاورمیانه از جمله عراق بر تداوم همکاریها در خاورمیانه و تلاش های بیشتر همه طرف های درگیر برای رفع تنش ها در منطقه تاکید کردند.

در این دیدار بر عزم تهران و مسکو برای تداوم همکاریهای موثر در امور منطقه ازجمله در فرمت مذاکرات آستانه برای حل مسائل سوریه تاکید شد. 

 وضعیت منطقه خاورمیانه در یک هفته اخیر بر اثر اقدام ضدبشری و جنایتکارانه امریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهانش متشنج شد.

ایران با حمله به پایگاه عین الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق به این اقدام پاسخ داد. 

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.
بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

برچسب‌ها روسیه ایران قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایران قاسم سلیمانی روسیه ایران قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم