Web Analytics Made Easy - Statcounter

توقف موقت پروازهای شرکت هما به مقصد کشور سوئد، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۸۱ هزار و ۴۰۰ تومان، جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث بخشیده شد، ارزش دادوستدهای امسال بورس به ۳۰۶ هزار میلیارد تومان رسید برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه ۲۱ دی شبستان به شرح زیر است:

توقف موقت پروازهای شرکت هما به مقصد کشور سوئد

در اطلاعیه جمعه شب هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آمده است: به اطلاع مسافران پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به مقصد کشور سوئد می رساند با توجه به مشکلات اعلام شده از سوی سازمان هوانوردی کشور سوئد تا اطلاع ثانوی پروازهای این شرکت به مقصد استکهلم و گوتنبرگ کنسل اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به محض دریافت مجوز، پروازهای «هما» به هر دو مقصد مجددا  برقرار می شود.

مسافران برای اخذ اطلاعات بیشتر می توانند باشماره تلفن ۰۲۱۴۶۶۲۱۸۸۸ تماس بگیرند.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته به مقصد استکهلم و روزهای دوشنبه هر هفته به مقصد گوتنبرگ پرواز دارد که فعلا متوقف شده است.

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۸۱ هزار و ۴۰۰ تومان/سکه بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز (شنبه ۲۱ دی) ۴۸۱ هزار و ۴۰۰ تومان و هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۵۶۲ دلار ارزشگذاری شده است. امروز همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۲۰ هزار تومان معامله می شود.

 

بنابراین گزارش، امروز (شنبه ۲۱ دی) دلار ۱۳ هزار و ۲۰۹ تومان، یورو ۱۴ هزار و ۸۱۱ تومان، پوند ۱۷ هزار و ۵۲۷ تومانف درهم امارات ۳۶۸۲ تومان، دلار استرالیا ۹۲۲۲ تومان، دلار کانادا ۱۰ هزار و ۳۰۳ تومان، یوان چین ۱۹۴۷ تومان و لیر ترکیه ۲۲۹۱ تومان معامله می شود.

 

جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث بخشیده شد

صندوق تامین خسارت بدنی کشور در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و به منظور گسترش فرهنگ بیمه، جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث را بخشید.

براین اساس بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرده است که «در اجرای بند (۱-۷) ماده ۷ صورتجلسه شماره ۶۱۴ مورخ دهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده صندوق تامین خسارت‌های بدنی و نظر به موافقت رییس مجمع عمومی صندوق با درخواست بیمه مرکزی مبنی بر بخشودگی جریمه بند (ب) ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر خوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب سال ۱۳۹۵ و در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ بیمه در کشور» به مناسبت ایام الله دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی «جرائم بیمه نامه شخص ثالث (صرفا جهت بیمه نامه‌های صادره با تاریخ اعتبار یکساله) تمام وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه از تاریخ اول بهمن ماه ۱۳۹۸ تا سی‌ام بهمن ماه ۱۳۹۸» شامل بخشودگی ۱۰۰ درصد می‌شود.

این موضوع همچنین شامل بخشودگی جریمه بیمه نامه‌های شخص ثالث ماشین آلات کشاورزی و موتورسیکلت‌ها شده است.

 

ارزش دادوستدهای امسال بورس به ۳۰۶ هزار میلیارد تومان رسید

از ابتدای امسال تاکنون در مدت ۱۹۱ روز معاملاتی تعداد ۸۰۱ میلیارد و ۶۶۶ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۳۰۶۹ هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال در ۷۴ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۴۵۶ دفعه مورد در بورس اوراق بهادار معامله قرار گرفته است.

 

همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می‌دهد در این مدت ۵۳۰ میلیارد و ۸۴۳ میلیون سهم به ارزش ۱۵۱۴ هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال در ۳۵ میلیون و ۸۱ هزار و ۷۴۷ نوبت در بازار اول؛ ۲۵۰ میلیارد و ۳۹۱ میلیون سهم به ارزش ۱۲۷۸ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال در ۳۸ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۶۷ نوبت در بازار دوم؛ ۶۶ میلیون و ۶۰۰ هزار برگه به ارزش ۶۴ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال در ۲۲ هزار و ۶۵۲ نوبت در بازار بدهی، ۲۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار قرارداد به ارزش ۱۶۵۵ میلیارد ریال در ۹۶ هزار و ۳۵۷ نوبت در بازار مشتقه و ۲۰میلیارد و ۱۴۹میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۲۱۱ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال در ۶۴۲هزار و ۶۳۳نوبت مورد معامله قرار گرفته است.

 

بلوک ۵۹ درصدی هپکو ۲۰ بهمن در فرابورس عرضه می‌شود

بلوک ۵۹.۰۲ درصدی سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین - هپکو شامل ۱۲ میلیارد و ۴۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۱۹۲ سهم توسط سازمان خصوصی‌سازی در تابلوی زرد بازار پایه فرابورس عرضه می‌شود.

این میزان سهام که زمان عرضه آن ۲۰ بهمن ماه امسال اعلام شده است، به‌صورت ۱۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۶ ساله با فاصله هر قسط شش ماه توسط کارگزاری بانک ملی ایران روی میز فروش می‌رود.

بر این اساس قیمت پایه هر سهم این شرکت نیز برای این واگذاری معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به شرط آن که از مبلغ ۱۱۵۹ ریال کمتر نباشد و قیمت پایه کل نیز معادل حاصلضرب قیمت پایه هر سهم ضربدر تعداد سهام قابل عرضه به شرط آن که از مبلغ ۱۴ هزار و ۴۴۷ میلیارد و ۸۶۲ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۵۲۷ ریال کمتر نباشد، تعیین شده است.

همچنین در آگهی واگذاری سهام این شرکت آمده است: متقاضیان می‌بایست علاوه بر واریز معادل ۱۰ درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، معادل یک درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری (به مبلغ ۱۴۸.۶۵۱.۰۲۴.۲۲۶ریال) را به عنوان سپرده به صورت نقد یا ضمانت بانکی معتبر حسب مورد به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز و یا به آن تحویل نمایند.

این در حالی است که در صورت انصراف هر یک از متقاضیان تایید صلاحیت شده از حضور در رقابت، سپرده نقدی واریز شده و یا ضمانت نامه بانکیارائه شده به سازمان خصوصی‌سازی(معادل یک درصد مذکور) به نفع دولت ضبط خواهد شد. لازم به توضیح است در صورت عدم واریز و یا تحویل ضمانتنامه، صلاحیت متقاضی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

 

ماندگاری منابع، ارمغان توسعه هزار هکتاری گلخانه‌ها توسط بانک کشاورزی

در سال جاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات کشت گلخانه ای توسط این بانک تصویب و به مرحله عقد قرارداد رسیده که نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

 این گزارش می‌افزاید: توسعه کشت های گلخانه ای راهکاری موثر برای استفاده هرچه بیشتر و بهتر از منابع انرژی، آب و خاک است چرا که گلخانه ها با کنترل شرایط محیطی و با استفاده از روش های دانش بنیان، امکان غلبه بر محدودیت های اقلیمی را فراهم کرده و استفاده بهینه از منابع را ممکن می‌سازند.

بانک کشاورزی در پیروی از منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست های دولت تدبیر و امید برای رونق تولید، پرداخت تسهیلات برای احداث تاسیسات گلخانه ای را یکی از اولویت‌های اعتباری خود قرار داده و با پرداخت تسهیلات با نرخ پایین تر از نرخ مصوب، ارائه مشاوره های کارشناسی تخصصی، مساعدت در دوره بازپرداخت اقساط و تسهیل عملیات و تراکنش‌های مالی با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی، گامی بلند در مسیر ماندگاری منابع، اشتغالزایی و کاهش روند مهاجرت به شهرها، بهبود کمی و کیفی محصولات تولیدی کشاورزی و نهایتاً تامین امنیت غذایی کشور برداشته است.

 

وام برای خرید سهام نهایی شد

جلسه شورای عالی بورس با حضور فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد، شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر اعضای این شورا برگزار شد. در حاشیه این جلسه، فرهاد حنیفی، معاون نظارت بانک مرکزی گفت: هدف از حضور ما در جلسه شورای عالی بورس، اعلام حمایت کامل بانک مرکزی از بازار سرمایه بود.

وی در این خصوص بیان داشت: بانک مرکزی و سازمان بورس دو بال اقتصادی کشور هستند و با اهداف مشترک، منابع مورد نیاز شرکت ها را تامین می‌کنند.

وی افزود: مشتری ها بر اساس سر رسید، تضامن و نیازهای خود به این دو بازار مراجعه می کنند. ما امیدوار هستیم با همکاری نزدیک این دو نهاد، که از قبل هم وجود داشته بتوانیم جلوه بزرگ و کاملتری را از اقتصاد توانمند کشور نمایان کنیم.

حنیفی ادامه داد: اینجا لازم می دانم اعلام کنم که بحث های مربوط به اعطای تسهیلات بانک های مجاز به مشتریان برای خرید سهام نهایی شده  و به زودی سهامداران عزیز می توانند از تسهیلات بانک ها برای خرید سهام استفاده کنند./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد شهادت سردار قاسم سلیمانی سردار شهید قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی انتقام شهادت سردار سلیمانی اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!

بورس تهران که در سال قبل، هفتمین بازار سهام بزگ خاورمیانه به شمار می‌رفت؛ در سال جاری با افزایش قابل توجه دومین بازار سهام امارات متحده عربی، یک پله نزول کرد و به هشتمین بازار سهام بزرگ خاورمیانه بدیل شد.

به گزارش اکوایران، بورس تهران به عنوان بزرگترین بازار سهام کشور، دارای ارزش بازاری برابر با مجموع ارزش شرکت‌های پذیرفته شده در این بازار است. ارزش بازاری بورس تهران در سال گذشته نوسانات متعددی داشته است، ولی در اردیبهشت ماه امسال ترازی نزدیک به تراز اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ دارد. این در حالی است که ارزش دلار بازار آزاد در این مدت رشد داشته که ارزش دلاری کمتری به نسبت اردیبهشت ماه سال قبل برای بازار سهام در بر دارد.

ارزش دلاری بورس تهران با در نظر گرفتن نرخ دلار ۶۵ هزار تومانی در حال حاضر حدودا ۱۲۲ میلیارد دلار است و در صورتی که نرخ دلار بازار آزاد را ۶۰ هزار تومان فرض کنیم به ارزش دلاری ۱۳۳ میلیارد دلاری بورس تهران می‌رسیم. اردیبهشت ماه سال قبل، ارزش دلاری بازار‌های سهامی خاورمیانه به شکلی بود که بورس تهران پس از بورس شش کشور منطقه، با ۱۴۵ میلیارد دلار، هفتمین بازار سهامی بزرگ خاورمیانه به شمار می‌رفت. در اردیبهشت ماه امسال با کاهش ارزش دلاری بازار بورس اوراق بهادار تهران و افزایش قابل توجه ارزش دلاری بازار مالی دبی که دومین بازار سهامی کشور امارات متحده عربی به شمار می‌رود؛ بورس تهران به رتبه هشتم جدول بزرگترین بازار‌های سهامی خاورمیانه سقوط کرد.

تداول عربستان که در سال‌های اخیر به بزرگ‌ترین بازار سهامی منطقه تبدیل شده است؛ با رشد نزدیک به ۱۲ درصد در ارزش دلاری خود به نسبت اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به ارزش دلاری ۲ هزار و ۹۸۰ میلیارد دلاری رسیده است. ارزش دلاری بورس ابوظبی نیز در این مدت ۹ درصد رشد داشته و به ۸۰۶ میلیارد دلار رسیده است.

بورس تل آویو نیز در یک ساله اخیر با افزایش ارزش بازاری همراه بوده و به ارزش دلاری ۴۷۵ میلیارد دلار دست یافته است. دومین بازار سهامی امارات متحده عربی نیز با ۹۵ درصد افزایش ارزش دلاری به ارزش ۱۸۷ میلیارد دلاری دست یافته است.

بورس تهران در حال حاضر بالاتر از بازار سهام کازابلانکا و مصر، هشتمین بازار سهامی بزرگ خاورمیانه به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی