Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:24:41 GMT

بهره‌گیری از تکنولوژی، نکته کلیدی رونق بازار مسکن

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۶۶۴۴

بهره‌گیری از تکنولوژی، نکته کلیدی رونق بازار مسکن

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در بازارهای مختلف شفافیت و افزایش آگاهی فعالان آن بخش، تأثیرات بسیار مثبتی در روند رشد و توسعه آن بازار داشته و بازارهایی همچون بازارسرمایه را با این حجم از داد و ستدهای مالی و رونق نسبی همراه ساخته است. دربازارمسکن نیز به همین صورت با پدیدارشدن تکنولوژی‌های مختلف درکشور، روند رو به رشد را آغاز و توانست خود را با فن‌آوری روز دنیا همسو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا ساخت مسکن با تکنولوژی همسو شد و پس از آن مشاورین املاک نیز فعالیت‌های خود را برای بهره‌برداری بهتر وافزایش سرعت در واگذاری فایل‌های خود بروزرسانی کردند. تا جایی که متقاضی خرید آپارتمان درارم می‌تواند، به راحتی ودر کمترین زمان، خانه موردنظر خود را پیدا کند.

اما این حوزه نیزهمچون سایر بخش‌ها، پس از دیدن فضاهای خالی برای اطلاع رسانی وارائه خدمات؛ فعالیت های خود را بروزرسانی کرده و ارزش افزوده‌هایی برای این بخش به همراه آوردند. ارزش افزوده‌هایی که هم در بخش جستجوی ملک وهم در بخش اقتصادمسکن کارسازاست.

در این راستا مجموعه‌ای که پرچم دار این توسعه تکنولوژی است، با نام کلیدفعالیت می‌ ک ند و توانسته به عنوان اولین وتنها بهره بردارهوش‌مصنوعی در بازار املاک، ابزارهای مختلفی برای تسهیل و تسریع در انجام معاملات ملکی ایجاد کند. ابزارهایی که درمرحله نخست مشاورین املاک و مردم را به متقاضیان خرید یا اجاره ملک نزدیک می‌کند و آنها را برای انجام معامله‌ای با کیفیت و آگاهانه راهنمایی می‌کند.

این راهنمایی از طریق بخش اطلاعات بازار مسکن امکان پذیراست. کلیددر این بخش تمام رویدادهای ملکی و نوساناتی که در این بازار روی می‌دهد را با استفاده از هوش‌مصنوعی، از منابع اطلاعاتی مختلف استخراج کرده و پس ازپردازش و طبقه‌بندی به متقاضیان ارائه می‌دهد. گفتنی است این اطلاعات از منابع مختلفی همچون سامانه اطلاعات بازاراملاک ایران (سابا) دریافت می‌شود که دسترسی به آن برای همه آزاد است. این بخش علاوه بر اینکه متقاضیان را از انجام معامله صحیح آگاه‌تر می‌کند، سیاستگذاران را نیز، برای اعمال سیاست‌های صحیح و کاربردی برای هر منطقه یاری می‌رساند.

گفتنی است ابزار دیگری که آن هم برای اولین بار توسط سامانه کلیددرکشور راه‌اندازی شد، تخمین قیمت ملک است. این ابزار که از ضریب خطای بسیار پایین (زیر ۱۰ درصد) برخورداراست، آخرین قیمت و ارزش واقعی ملک را تنها با واردکردن کدپستی ارائه می‌دهد. این امر نیز یکی دیگر از ارزش افزوده‌های هوش‌مصنوعی است که کلیدآن را برای بازارمسکن به همراه آورده است.

از سوی دیگر تنوع ابزارهای جستجو در کلیدنیزبه این حوزه کمک شایانی کرده وعمل پیدا کردن خانه را آسان کرده است. بدین صورت، علاوه بر قابلیت اعمال فیلترجستجو، مشخص کردن محدوده مورد نظر بروی نقشه نیز در سامانه کلیدراه اندازی شده است، تابتوان با دید بازتری این مهم را انجام داد.

همچنین سیستم (AR) در کیلید، جذابیت را به جستجوی ملکی اضافه کرده و امکان جستجو از روی دوربین گوشی همراه را نیز برای مخاطبان فراهم کرده است. این ابزار جستجو می‌تواند از روی دوربین گوشی همراه مشخصات ملکی که در شعاع ۵۰۰ متری قراردارد را به کاربر نشان دهد. بدین صورت متقاضی خرید یا اجاره در منطقه دلخواه، می‌تواند با قدم زدن در محله مورد نظر و دیدن دوربین گوشی همراه خود تمام فایل‌های آماده عرضه که در گستره دوربین قرار دارد را مشاهده کند.

از سوی دیگر کلیددر مجله خبری خود با عنوان ( KiliDmag) مطالبی تخصصی، مرتبط با بخش مسکن را تولید و به انتشار می‌رساند. از این رو می‌توان کلیدرا منبعی برای دریافت اطلاعات ملکی و مرجعی برای رفع نیازها در بخش مسکن برشمرد و آز آن به عنوان بهترین همراه برای خرید یا اجاره استفاده کرد.

به زبان ساده، کلیدشرایطی مهیا کرده تا متقاضی خرید آپارتمان در باغ فردوس، یا حتی اجاره آپارتمان در دروس، ابتدا دربخش اطلاعات بازار مسکن بتواند مشخصات کامل محله را از نظر قیمت و تعداد معاملات پردازش کند و پس از اطمینان از سرمایه گذاری ملکی خود، ازطریق ابزارهای مختلف کلیدبه جستجو پرداخته و خانه مورد نظر خود را پیدا کند. همچنین می‌توان با ابزار تخمین قیمت خانه با آگاهی کامل از ارزش روز آن واحد، با مالک وارد مذاکره شد.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4822313

منبع: مهر

کلیدواژه: مسکن بازار مسکن قیمت مسکن گروه خودروسازی سایپا مقاله ISI هواوی همراه اول نظام مهندسی تعمیرات برقی قرعه کشی مسابقات اپراتور تلفن همراه گردشگری ساعت هوشمند قاسم سلیمانی تلفن همراه هواپیما سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خراسان رضوی افتتاح و تحویل مددجویان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری 33863 واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: 33 هزار و 863 واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح شد که از این تعداد، 2105 واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهمنامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال 1401، طی دو سال تعداد 6000 واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می شود.سال گذشته 1900 واحد مسکن مددجویی و امروز 2105 واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

وی با بیان اینکه حدود 2000 واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شد،گفت: تلاش می شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین 100 تا 150 میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، 50 میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و 200 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری