Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین آهنگ شهرستان ادب با عنوان «به نام پدر» در رثای شهید سپهبد قاسم سلیمانی با شعری از علی‌محمد مؤدب منتشر شد. ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، قطعه «به نام پدر» در پاسداشت مقام شهید سپهبد قاسم سلیمانی، این فرمانده برجسته مقاومت، همزمان با آغاز آیین‌های تشییع و بزرگداشت شهید، در دفتر موسیقی این مؤسسه فرهنگی هنری تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعه دکلمه را محمدحسین موسوی‌تبار اجرا کرده و شعر این اثر را که لحنی صمیمی دارد «علی محمد مؤدب» سروده است. امیرحسین سمیعی آهنگساز این اثر است و این قطعه بعد از قطعه «بابا رجب» که بعد از انتشار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت دیگر همکاری مشترک او و علی‌محمد مودب بوده است. حسین پارسافر نیز با نوازندگی ویولون در ساخت این قطعه همکاری داشته است.

«محسن ما» به یاد شهید حججی، با دکلمه علی محمد مؤدب، «هنوز در دل ما» دکلمه علی داودی، به مناسبت ایام سوگواری محرم، «خلاصه همه بغض‌های تاریخم»، دکلمه مودب، در پاسداشت شهید حاج رجب محمدزاده، و قطعه موسیقی «چگونه رهایت کنم؟» دکلمه محمدحسین نعمتی به یاد شهدای انفجار هواپیمای مسافربری ایرانی با موشک ناو آمریکایی، از دیگر ساخته‌های دفتر موسیقی شهرستان ادب با فرم و مضامین مشابه است.

متن قطعه «به نام پدر»:

قدیمی‌ام کهنه شدم
دلم می‌خواد جدید بشم
چقد شهیدا خوشگلن
کاشکی منم شهید بشم

کاشکی  که دل دل نکنم
از گل دنیا در بیام
چقد شهیدا خوشگلن
منم شهادتو می‌خوام

کاشکی منم کسی بشم
تو سرا سر در بیارم
پاهام دیگه خسته شدن
کی می‌شه پر دربیارم؟

این چی چیه اون چی چیه
حرف و حدیث، انگ و دروغ
یه خلوت دیگه می‌خوام
تو دل این شهر شلوغ

از دود و دم ذله شدم
از غمای دروغکی
کاشکی مث یه گل سرخ
پرپر بشم یواشکی

کاشکی بجنگم با خودم
همیشه رزمنده بشم
تق! یه گلوله! یا حسین!
جون بدم و زنده بشم

 

 

«نگین سلیمان»؛ تازه‌ترین قطعه موسیقایی شهرستان ادب+ صوت

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهرستان ادب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان ادب شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهرستان ادب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر لایینی، در یادواره شهدای کارگر استان مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان سوادکوه این یادواره را در راستای همزمانی روز کارگر و اردیبهشت مقاومت عنوان کرد و با اشاره به ۱۴ هزار شهید کارگری کشور، گفت: از این تعداد هزار و ۱۱۸ شهید مربوط به جامعه کارگران مازندران است؛ به این معنا که بیش از یک چهاردهم شهدای کارگری کشور از مازندران است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به محوریت ۳۰ شهید کارگر شهرستان سوادکوه، در این یادواره، خاطرنشان کرد: شهرستان سوادکوه نیز نه فقط در کل استان، بلکه در ایران از نظر تعداد شهدا سرآمد است.

وی با بیان اینکه شهرستان سوادکوه نیز در جامعه کارگری از نظر تعداد شهدای کارگر و جانباز در استان بیشتر است، از برگزاری یادواره شهدای کارگری در این شهرستان تشکر کرد.

آیت الله لایینی با بیان اینکه اسلام برای چهار قطره بسیار ارزش قائل است، به قطره خون شهدا و جانباز، قطره اشکی از خوف خدا در دل شب، قطره مرکب و جوهر علما و دانشمندان و قطره عرق کارگران برای روزی حلال اشاره کرد.

وی با بیان اینکه از ۱۰ جز عبادت، ۹ جز آن کسب روزی حلال است، این امر را بیانگر اهمیت اسلام برای فرهنگ کار حلال دانست.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر اینکه مسئولان باید قدر جامعه کارگری را بدانند و درد آنها را لمس کرده و از کارشان گره گشایی کنند، گفت: همانطور که کار و کارگر ارزشمند است، خدمت به جامعه کارگری، رفع مشکلاتشان و تبدیل ناامیدی آنها به امید ارزشمند است.

کد خبر 6094099

دیگر خبرها

  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • شمسایی قهرمانی آسیا را به شهید الداغی تقدیم کرد+ فیلم