Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@03:35:20 GMT

ممنوعیت فروش سیم کارت رایتل

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۷۲۳۰

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری از توقف فروش سیم‌کارت‌های شرکت خدمات ارتباطی رایتل در سراسر کشور از امروز خبر داد. ناطقان: پیمان قره‌داغی اظها کرد: پیش از این اپراتورها ملزم شده بودند احراز هویت خریداران سیم‌کارت با روش رمز یکبار مصرف (One Time Password) را به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از مدارک شناسایی متقاضیان و شناسایی صحیح مشترک تلفن همراه در زمان اشتراک پیاده‌سازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به ابلاغ این موضوع به اپراتورهای تلفن همراه و اطلاع‌رسانی آن از طریق رسانه‌ها عنوان کرد: احراز هویت با روش ارسال کد یکبار مصرف (OTP) در سایر اپراتورهای تلفن همراه پیاده‌سازی شده و در حال اجراست و فرایندهای مربوط به خرید سیم‌کارت صرفاً با این روش امکانپذیر است.

قره‌داغی تاکید کرد: براساس الزام رگولاتوری با توجه به عدم پیاده‌سازی و اجرای این روش در فرایندهای فروش اپراتور رایتل، فروش سیم‌کارت‌های این اپراتور در سراسر کشور از امروز تا سه روز آینده غیرقانونی بوده و متوقف می‌شود.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری تصریح کرد: چنانچه در این بازه زمانی سیم کارتی از سوی اپراتور رایتل از طریق درگاه‌های مختلف فروخته و یا فعال شود، اعتبار ندارد.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وی افزود: کاربران می‌توانند درصورت مشاهده تخلف، موضوع را به سامانه ثبت و پاسخگوئی شکایات ۱۹۵ اعلام کنند.
منبع: ایسنا برچسب ها: رایتل ، ناطقان ، سیم کارت ، اپراتور

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رایتل ناطقان سیم کارت اپراتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر محمد زاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص و ویژگی پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) که به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شده بود نوشت:

«تمرکز این الحاقیه (پروانه) بر یکپارچه‌سازی خدمات ثابت و سیار و همچنین توسعه فیبر نوری است.

 پروانه مشمولین تا سال ۱۴۱۰ تمدید و متعهد می‌شوند تا سال ۱۴۰۴ سرجمع ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری در کشور ایجاد کنند.

دولت هم تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم خود از محل سرویس فیبر تقریباً چشم‌پوشی کرده است.»

گفتنی است اوایل اردیبهشت ماه، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شد تا به ترتیب مخابرات ایران متعهد به ایجاد ۷ میلیون، مبین نت ۳ میلیون و شرکت رایتل ۲ میلیون پوشش خانوار در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها شوند.

                   

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام اپراتور ایتالیایی برای صهیونیست‌ها: به فلسطین خوش آمدید
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی و دردسر‌های بعدش!
  • هشدار به دارندگان گواهینامه رانندگی؛ خرید و فروش نکنید!
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • ماجرای فروش گواهینامه‌؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • تصادف منجر به فوت با گواهینامه جعلی قتل عمد محسوب می‌شود؟
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی/ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید