Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:15:01 GMT

جنجال‌های بی‌نتیجه

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۸۴۲۱

جنجال‌های بی‌نتیجه

تمام طرح‌هایی که یک روز به نتیجه می‌رسند، معمولا از ایده شکل می‌گیرند و پس از پخته شدن و یافتن راهکارهای مناسب به مرحله اجرا می‌رسند. برای این مهم مسیری طی می‌شود که بسته به نوع ایده و سختی یا راحتی اجرایی شدن آن، می‌تواند طولانی یا کوتاه‌مدت باشد.

گاهی طرحی در مدت یک هفته‌ و به شکل ضربتی اجرا می‌شود، گاهی طرح‌ها صرفا در مرحله اطلاع‌رسانی با سرعت پیش می‌روند اما در مرحله اجرا نه تنها هیچ سرعتی وجود ندارد، بلکه بن‌بست‌هایی که ممکن است در مسیر توسعه طرح شکل گرفته باشد، از سوی هیچ‌کسی مطرح نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گذشته از این، پیگیری روند اجرایی شدن طرح و ایده مسئله‌ای است که گاهی اوقات به بن بست‌های عجیبی کشیده می‌شود. یعنی همان فرد مسئولی که خبری را اعلام کرده، از این که طرح در کدام مرحله است و به چه نتیجه‌ای خواهد رسید کاملا اظهار بی‌اطلاعی می‌کند یا به شکلی که اتفاقا شیوع آن بیشتر است، روندش را رو به رشد اعلام می‌کند؛ روندی که هر چند هفته یک‌بار هم سراغش را بگیرید مدام یا «رو به رشد است» یا «خبرهای مربوط به آن را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.»  

اعلام خبر اجرایی شدن یک طرح در آینده، معمولا با استقبال روبه‌رو می‌شود خصوصا زمانی که این طرح‌ها مقداری جذاب و جنجالی باشند. اما برای پیگیری همان بسته جنجالی که خبرش مدام این طرف و آن طرف منتشر شده، یا به بن بست می‌خوری یا اگر شانس یار باشد، مصاحبه‌ای می‌کنی که هیچ‌وقت تایید انتشارش به دستت نمی‌رسد.

اندروید ایرانی و vpn قانونی از جمله مواردی است که در چند ماه اخیر در حوزه فناوری اطلاعات به آن تاکید شده اما برای پیگیری خبر کسی صحبت نمی‌کند. نه مقام مسئولی و نه کارشناسی. جدا از این که هر کدام از این طرح‌ها ممکن است جای انتقاد داشته باشند اما مطرح شدن و در مقابل بی‌نتیجه ماندنش ذهن‌ها را درگیر می‌کند.

Vpn قانونی

ماجرای ارائه Vpn قانونی زمانی مطرح شد که پای تجارت چند صد میلیاردی از فروش vpn به میان آمد. پس از آن روز ۲۰ آبان، رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در حاشیه یک نشست خبری اعلام کرد که به زودی vpn به صورت کاملا قانونی ارائه خواهد شد.

پس از اعلام این خبر زمانی که در نمایشگاه تلکام (با گذشت یک ماه) سراغ vpn قانونی و اپراتورهایی که قرار است این خدمت را ارائه بدهند گرفتیم، سید ابوالحسن فیروزآبادی گفت: ما در این ماجرا فقط ناظر هستیم و اطلاعی درباره‌اش نداریم.

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور نیز تقریبا با نظری مشابه، در این خصوص پاسخی نداد. در کنار این دو مسئول، وزیر ارتباطات نیز از ارائه Vpn قانونی اظهار بی‌اطلاعی کرد. در حالی که زمان اعلام خبر شکل‌گیری اپراتورهای رسمی ارائه Vpn قانونی جزئیاتی منتشر شده بود.  

فیروزآبادی در جمع خبرنگاران گفته بود: پیشنهادات لازم در این خصوص به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داده شده و در حال تهیه آیین‌نامه و دستورالعمل این کار هستیم. ما دوست داشتیم این آیین‌نامه طی دو یا سه ماه قبل آماده می‌شد اما متاسفانه جلسات کارگروه دیر به دیر تشکیل می‌شود و این مسئله موجب کندی در تصمیم‌گیری می‌شود اما امیدواریم در اسرع وقت به نتیجه برسیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص ارائه و فروش vpn قانونی در کشور گفت: این بحث از گذشته در شورای عالی فضای مجازی مطرح بوده اما اجرایی نشده است. امیدواریم با توجه به این که هم اکنون اقتصاد vpn اقتصاد بزرگی شده است با مسئولیت‌پذیری دادستانی و وزارت ارتباطات، شاهد شکل‌گیری اپراتورهای vpn رسمی در کشور باشیم.

اندروید ایرانی؟

اندروید ایرانی قرار بود اوایل امسال رونمایی شود. ۱۶ تیر امسال محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر خود با کنایه به تحریم کاربران ایرانی از سوی گوگل نوشت: «سال‌ها قبل، در محله‌مان، کاسبی بود که تنها بقالی محل بود، روزهایی بی‌دلیل لجش می‌گرفت و همسایه‌ها را در فهرست سیاه فروش می‌گذاشت، بالاخره همسایه دیگری هم یک مغازه زد و فهرست سیاه‌، عملاً پَر! بنده خدا، دیگه هر وقت لجش می‌گرفت، با پسرش دعوا می‌کرد.»

در ویدئوی منتشر شده از سوی وزیر ارتباطات به این نکته اشاره شد گوگل امکان حذف سیستم عامل تولید داخل را ندارد. برای اطمینان بیشتر کاربران، یک گوشی توسط شرکت جی ال ایکس تولید شده که این سیستم عامل را پشتیبانی می‌کند و این اطمینان را به کاربران ایرانی می‌دهد که اپلیکیشن‌های مربوط به کسب‌وکارهای خود را بدون نگرانی از تحریم‌های آمریکا در بستری امن منتشر کنند.» پس از اعلام این خبر، برای پیگیری قرار شد با نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در آن زمان صحبت کنیم. فردی که پیش از این نیز طراحی اندروید ایرانی به معاونت وی سپرده شده بود.

در آن زمان با استعفای جهانگرد، پیگیری‌ها برای صحبت با او به نتیجه نرسید. سرنخ نخ دیگری که وجود داشت همکاری نخبگان دانشگاهی برای همکاری در این پروژه بود که آن هم نتیجه‌ای در بر نداشت. تمام سرنخ‌ها به معاون تازه وزیر ارتباطات در معاون فناوری و نوآوری رسید او در گفت و گویی با ایرنا اعلام کرد: اکنون اولین نسخه‌های این سیستم‌عامل در اختیار همه شرکت‌های فعال و داوطلب زیست بوم قرار گرفته است تا تست‌های لازم را انجام دهند. مشکلات موجود با حضور شرکت‌های فعال و استارتاپ‌های نرم‌افزاری بررسی و در نسخه‌های بعدی مرتفع شده است. امروز شرکت جی ال ایکس نسخه‌هایی از اندروید ایرانی را در گوشی‌های تولیدی به کار گرفته و در حال فروش به مشتریان است.»  

با گذشت بیش از ۶ ماه هنوز نمی‌دانیم اندروید ایرانی در چه مرحله‌ای است. اصلا چیزی تحت این عنوان ساخته شده؟ امکان ساخته شدنش وجود دارد؟ این سیستم عاملی که اعلام شد روی برخی گوشی‌های ایرانی «ران» شده، همان سیستم عامل تماما بومی ایرانی است یا نسخه‌ای دستکاری شده از اندروید؟

پیگیری روند توسعه مواردی از این دست، باعث می‌شود که آن‌ها در حد «اعلام» باقی نمانند و جزئیات بیشتری از پروژه و روندی که در حال طی شدن است، به گوش برسد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۸۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال دوباره ستاره استقلالی سپاهان علیه پرسپولیس

به گزارش قدس آنلاین،  امید نورافکن که پیش از این به عنوان بازیکنی سر به زیر و بی حاشیه شناخته می‌شد، این فصل در تقابل کامل و جدی با باشگاه پرسپولیس و هوادارانش قرار داشته و حالا بعد از پایان بازی با سرخپوشان نیز این دوئل را ادامه می‌دهد.

بعد از استوری جنجالی در اینستاگرام و مصاحبه طولانی در میکسدزون، این بار او آتش درگیری خود را با یک پست در صفحه شخصی خود شعله‌ور کرد و واکنش هواداران پرسپولیس را برانگیخت.

نورافکن در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "تیم ما لیاقت قهرمانی رو داره و باید هم قهرمان لیگ می‌شد، امان از دست‌های ناپاک" او در میکسدزون نیز گفت که سپاهان باید در دو فصل اخیر قهرمانی لیگ برتر را به دست می‌آورد.
با این حال قسمت جنجالی کپشن پست بازیکن چپ‌پای سپاهان در ادامه و جایی است که می‌نویسد: "تنها بازی عمرم بود که از مساوی ناراحت نبودم چون جلوگیری کردیم از صدرنشینی حریف. به امید روزهای بهتر سپاهان."

این در حالی است که بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند سپاهان در این بازی با نمایش فشرده به دنبال کسب یک امتیاز بود و حالا امید نورافکن نیز نوشته که از ناکامی پرسپولیس خوشحال شده است.

سپاهان در صورت کسب پیروزی مقابل پرسپولیس و باتوجه به توقف استقلال، فرصت این را داشت که به صدر جدول برسد و فاصله خود را با استقلال کمتر کند اما این فرصت طلایی برای شاگردان مورایس فعلا از دست رفته است.

دیگر خبرها

  • انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد
  • جنجال دوباره ستاره استقلالی سپاهان علیه پرسپولیس
  • گلایه متقاضیان سرای خودرو از تاخیر در پلاک گذاری کامیونت‌ها
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • جنجال جدید طلافروشان
  • پوستر سپاهان برای بازی پرسپولیس بدون کری و جنجال
  • پایانی بر واکنش‌ها به جنجال نصیری نیست حمله تازه از یک اصلاح‌طلب
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!