Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت هیئت مسجد دانشگاه شریف مراسم عزدارای دانشجویان به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی با سخنرانی حجت‌الاسلام قاسمیان و مداحی محمد رستمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، به همت هیئت مسجد دانشگاه شریف مراسم عزدارای دانشجویان به مناسبت شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی با سخنرانی حجت الاسلام  قاسمیان رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) و مداحی حاج محمد رستمی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام قاسمیان در این مراسم با اشاره به انتقام از آمریکا گفت: اگر ملت مقاوم ما پشت سر رهبری، نشان دهند که مقاومند و انتقام سخت‌بگیر هستند، اتفاقات بسیار روشنی در شرف افتادن است.

وی تصریح کرد: الان در معرض آزمون بزرگیم، در معرض حماسه‌ایم. در معرض عزاداری نیستیم. این را دقت کنید. اگر رهبرمان گفته اند انتقام سخت در پیش است، این را مردم باید تکرار کنند. دانشجوها باید تکرار کنند، نخبگان باید تکرار کنند. پویش‌ها باید راه بیندازند. 

براساس این گزارش متن کامل سخنان حجت‌الاسلام قاسمیان به شرح زیر است:

« بسم‌الله الرحمن الرحیم‌

و ‌بِه نَستَعین و صَّل‌الله‌ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّد و آلِه الطّاهِرین

جهت شادی ارواح طیبه شهدا، روح حضرت امام، همه‌ گذشتگان، ذوی‌الحقوق، پدر و مادرمان، معلمان و اساتیدمان، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی الفاتحه‌ مع‌ الصلوات.

"بسم‌الله الرحمن الرحیم وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا  بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ، فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ، یَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِینَ" {آیه ۱۶۹  و ۱۷۰  و ۱۷۱ سوره آل‌عمران}

حاج قاسم هم آسمانی شد...

او که در این لحظات فرحین است، خوشحال است، به خیل شهدا پیوسته است. از آن چیزی که خدا به او داد، "فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ"، البته این‌ها زنده‌اند، "وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ" این‌ها دارند خوف و حزن را از دل‌های مومنین می‌زدایند، "یَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِینَ" اگر می‌بینید امروز بغض نسبت به دشمنان سینه‌های این مردم را گرفته و در رویارویی با همه‌ی دشمنان اسلام خوف و حزنی به خود راه‌ نمی‌دهند، این برکت شهید است.

حاج قاسم‌ها تکرار پذیرند...

این را عرض کنیم که در فضای حماسه و مقاومت، امثال حاج قاسم‌ها به شدت تکرار پذیر هستند، اینها تکرار پذیرند، و اگر بستر مقاومت نباشد و وادادگی باشد، بسیار نادر هستند. اگر عده‌ای می‌گویند حاج‌قاسم‌هایی خواهیم داشت، درست است. اگر بستر حماسه و مقاومت باشد، حاج ‌قاسم‌ها، همّت‌ها، باکری‌ها، کاظمی‌ها، تهرانی‌ها... خواهیم داشت. اینها مگر کجا بودند؟ چه کسی اینها را بوجود آورد؟ کدام مادر می‌توانست چنین فرزندانی به وجود بیاورد؟ نه، این‌ها محصول مقاوت و جبهه و جنگ بودند. و اگر مقاومت نباشد به شدت تکرار نا‌پذیرند، و گاهی عدم حضور اینها در صحنه‌ها، هر کدامشان، معادلات را بهم می‌زند.

کما اینکه در جریان حضرت صدیقه‌ طاهره-سلام‌الله علیها- و ماجرای سقیفه، خود حضرت می‌فرمودند اگر جعفر و حمزه (همین دو نفر) بودند کار به اینجا نمی‌رسید. بله تکرارپذیرند اگر همین روحیه جهاد و مقاومت در مردم ما مستدام بماند، حاج قاسم‌ها، هزار هزار تولید می‌شوند، همّت‌ها و باکری‌ها و کاظمی‌ها و تهرانی‌ها، هزار هزار تولید می‌شوند، در غیر این صورت نمی‌شود.

آزمون انقام سخت

بنده در محرم هم خدمتتان عرض کردم، این‌ها نتیجه خیلی از وادادگی‌هاست، توبه از وادادگی‌های یک ملّت، توبه‌های سنگینی دارد، امروز ما در معرض یک آزمون بزرگ قرار گرفتیم، آزمون انتقام سخت. مطلب حاج قاسم، مطلب حماسه‌ست، مطلب مقاومت است، مطلب پرچم‌داری مقاومت است، مطلب یک فرد نیست، یک شخص نیست. آنها شخص نزدند، این را حواستان باشد. آنها وارد ماجرای قتل نشدند، این را به جد عرض می‌کنم، آنها وارد ماجرای قتال شدند. وارد ماجرای فتنه شدند.

اگر ایران ما، مردم ما، ملت مقاوم، پشت سر رهبری، نشان دهند که مقاومند و انتقام سخت بگیر هستند، اتفاقات بسیار روشنی در شرف افتادن است. و اگر مثل کوفیان، که آمدند توبه کنند از آن جریان صلح امام حسن، آمدند آنجا توبه کنند، به شایعه‌ای در رفتند. به شایعه‌ای در رفتند.

هجده هزار نامه به شایعه‌ای در رفت. اگر اینجوری باشد، می‌بینید که نه، از این آزمون بزرگ ما به سلامت بیرون نمی‌آییم. الان در معرض آزمون بزرگیم، در معرض حماسه‌ایم. در معرض عزاداری نیستیم. این را دقت کنید. اگر رهبرمان که حرف حساب می‌زنند، هیچ موقع پلیتیک‌های سیاسی نمی‌زنند، حرف انقلابی می‌زنند، گفته اند انتقام سخت در پیش است، این را مردم باید تکرار کنند. دانشجوها باید تکرار کنند، نخبگان باید تکرار کنند. پویش‌ها باید راه بیندازند.

پرسیدم، گفتند که این پویش ثبت نام در سپاه قدس، این پویش شروع شده. این را باید به جد شرکت کنند. شنیدم تحصنی در فرودگاه مهرآباد برقرار بوده است. آنجا باید مشت‌ها گره کرده، عماروار، دست به قبضه شمشیر، نشان دهیم به رهبرمان که ما اهل انتقام سخت هستیم. آن موقع است که انتقام‌های سخت گرفته می‌شود، و در شرف یک اتفاق خیلی بزرگ خواهیم بود.

ممکن است تمام آن حوادثی که ما فکر می‌کردیم سالیانی احتیاج هست که اتفاق بیفتد، خدا خواسته که مثل بدر، که اینها فکر  نمی‌کردند قرار است وارد جنگ شوند و وارد یک جنگ شدند و به واسطه ورود در این جنگ، خدا می‌گوید من کار خودم را کردم. شما را پیروز کردم، به شما عزت دادم، ممکن است در آستانه یک همچین چیزی باشیم. تا این حرف‌ها می‌شود یک عده‌ای مجرفون فی المدینه، ملت را می‌ترسانند. آقا بحث قتل حاج قاسم نیست. بحث قتال است. حاج قاسم شخص نبوده. حاج قاسم سلیمانی پرچم‌دار جریان مقاومت بوده، این مورد تعرض قرار گرفته. جوابش این نیست که یک سناتور آمریکایی را ما بزنیم به جای حاج قاسم، نه این نیست. انتقام سخت، آنچنان که قرآن می‌گوید، می‌گوید وقتی که وارد فرایند قتال شدند، "وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَیْثُ أَخْرَجُوکُمْ  وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ" این قتل نیست، این قتال است. قتال دارند راه می‌اندازند. قتال راه انداختند، تمام مواضعشان را بزنید.

ائمه کفر را بزنید...

ما پشت رهبرمان هستیم ولی اینی که  هست "وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ" مواضعشان در سوریه، در عراق، دراسرائیل اینها ائمه­ کفر هستند. ببنید در سوره مبارکه توبه می­‌گوید. آقا با این ریزها نجنگ. مشکل اینها نیست حتی برادر من، خواهر من، مشکل ترامپ نیست. بعضی­ها فکر می­کنند این دیوانه یک همچین کارهایی می ­کند. مشکل او نیست. مشکل این تفکر است. و آنها هم شروع کردند. این جریان هم آنها شروع کردند. "فَقاتَلوا ائمه الکفر" ائمه کفر را بزنید. می­گوید اگر شما رفتید سراغ  ائمه کفر که خداروشکر که اینها شروع کردند، این ترامپ فقط خوبی­اش برای ما این است که نشان داد چهره واقعی امریکا چیست؟ این را بارها رهبرمان گفتند "فقاتلوا ائمه الکفر" یعنی می­زنید، امام کفر را بزنید. من وعده­هایم در آنجا می­آید. "أَلَا تُقَاتِلُونَ قَوْمًا نَکَثُوا أَیْمَانَهُمْ وَهَمُّوا بِإِخْرَاجِ الرَّسُولِ وَهُمْ بَدَءُوکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ" آنها شروع کردند، بزنید. "أَتَخْشَوْنَهُمْ  فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ" می­ترسید؟ از چی می ­ترسید؟ از خدا بترسید. من هستم. "أَتَخْشَوْنَهُمْ  فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنْصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ" بجنگید "قاتلوهم" ،که چه بشود؟ "یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ"خدا آنها را عذاب کند به دستان شما. "و یُخزن" رسوایشان کند. "وَ یَنصُرکم علیهم" و شما را نصرت دهد علیه آنها. "وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ " و این غم و سوزی که از حاج قاسم در دل ما آمد این شِفای سینه بشود.

مقابله با قتال

چی کار بکنیم؟ ما الان عزاداری می­کنیم ولی اصل کار آن حماسه است. اگر نترسیدیم انتقام سخت را همه تکرار کردند، انقدر بلند گفتند که صدای المرجفون فی المدینه به گوش نرسید. الان می­‌بیند که همه دارند پیام تسلیت می­دهند، همه کسانی که با همین خط مقاومت مخالفت کردند. همه مشغول پیام تسلیت هستند. صدای ملتی به مقاوت بلند بشود، بقیه هم مجبورند که هم صدایی کنند. صد بار، هزار بار اصلا آیات قرآن را بگذار کنار، در لات بازی هم حساب بکنید، اگر یک نفر دستش را برد بالا که بزند یا زد، اگر تو گفتی بیا بنشینیم صحبت بکنیم چه کار می­کند؟ با تو صحبت می­کند یا لهت می­ کند؟ خیلی عاقلانه است ما که برادر با هم نبودیم که همدیگر را ببخشیم، که ولی اگر "وَهُم بَدَؤُوکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ" زد و خورد اگر اینجوری بود، بارها قرآن این را می­گوید. می­گوید: گفتمان مقاومت، امنیت­زا، و صلح زا است و گفتمان وادادگی، گفتمان جنگ­آوری است.

اگر کسی از جنگ­های در کوچه و پس ­کوچه ­های تهران هم واهمه دارد، گفتمان مقاومت باید سر دست بگیرد، اینجاست که قرآن می‌گوید بیایید اعلام برائت کنید، مثل ابراهیم زندگی کنید، بت­شکنی کنید، اینطور زندگی‌ای کنید. اگر این کار را کردید آن موقع است که "عَسَى اللَّهُ أَنْ یَجْعَلَ بَیْنَکُمْ وَبَیْنَ الَّذِینَ عَادَیْتُمْ مِنْهُمْ مَوَدَّةً" آن وقت هست که بین شما و دشمنانتان مودت ایجاد می‌شود. عجب حرفی! شما اعلان برائت و بت شکنی بکنید، خدا مودت ایجاد می‌کند. اگر وا بدهید و اعلان مودت بکنید، خدا خوار و رسوا می‌کند.

وعده الهی در امتحان

در معرض امتحان سختی قرار گرفتیم. این آزمون به حسب ظاهر سخت است، ولی به حسب باطن این‌طور نیست. چرا؟ چون ما یک وعده الهی داریم. وعده ­های الهی داریم. حرف‌های دینی داریم. وعده‌های الهی این است، که اگر با شما "و لو قاتلکم الذین کفروا" این‌ها قرآن است. مسئولین این‌ها قرآن است. این ملت باور دارند این‌ها را. "وَلَوْ قَاتَلَکُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوَلَّوُا الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا یَجِدُونَ وَلِیًّا وَلَا نَصِیرًا" اگر کفار با شما مقاتله و پیکار را شروع کردند که کردند، گفتم این ماجرا قتل نیست، این ماجرا قتال است. "وَلَوْ قَاتَلَکُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوَلَّوُا الْأَدْبَارَ" اینها پشت می‌کنند، در می‌روند. در رفتنی که " ثُمَّ لَا یَجِدُونَ وَلِیًّا وَلَا نَصِیرًا" هیچ ولی و نصیری هم ندارند بعد می‌گوید نکند برای آن موقع‌هاست. می‌گوید "سُنَّةَ اللَّهِ الَّتِیقَدْ خَلَتْ مِن قَبْلُ  وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِیلً" این سنت خداست. که این کفار در برخوردها در می‌روند، در وادادگی‌ها مقاوم می‌شوند، تجمیع می‌شوند. "بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ  وَلَکُمُ الْوَیْلُ مِمَّا تَصِفُونَ" این بادکنک‌ها هرچقدر بزرگتر می‌شوند بیشتر در معرض ترکیدن قرار می‌گیرند. این‌ها اگر بزرگ شدند، بی‌‌حیا شدند، تروریسم دولتی انجام می‌دهند. پرچم مقاومت را می‌خواهند پایین بیاورند.

اگر اینجوری است کافی‌ست "بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ" کافی­ست این حق مثل یک سوزنی به سر بادکنک بخورد. "فَیَدْمَغُهُ" دماغ­کوب و مغزکوب کنند. "فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ" یکهو می بینی که نیست. بعید ندانید که سال بعد اسرائیل نباشد. بعید ندانید که این اتفاقات شبیه اتفاقات بدر باشد. اتفاقاتی باشد که تسریع کرد، این خون این شهید، اگر قرآن اسم نمی‌آورد بخاطر اینکه نماد و تفکرها مهم است.

حاج قاسم، نماد مقاومت

شهید حاج قاسم سلیمانی برای ما یک اسطوره و نماد است. آن نماد مقاومت است. نماد این بود که گفتمان مقاومت امنیت زاست. نماد این بود. این را نشان داد. به ملت نشان داد. گفتمان مقاومت امنیت آفرین است. امید است که این شهادت پرخیر و برکت برای مملکت ما و برای اسلام، یک خون‌هایی خیلی پاک است، این‌ها وقتی که می‌ریزد جریان ساز است. قاسم سلیمانی عاشق ابی عبدالله بود و شاید بخاطر همین عشقش هم تکه تکه شد، او هم ارباً اربا شد. او که رفت، خوشحال است. ناظر است، دعاگوست.

او که رفت، غیظی در قلوب مومنین گذاشت نسبت به کفار. چند دسته آدم، چند نفر آدم هستند وقتی می­روند غیظ می ­گذارند از خودشان؟ نسبت به کفار. او که مصداق اشدا علی الکفار رحما بینهم بود. او رفت. ولی این راه ماند. اگر این ملت دست به قبضه شمشیر بگذارد و به رهبرش بگوید ما هستیم. اگر مطمئن باشد که نتیجه می­گیرد، این را مطمئن باشد. از این پس یک عده رجفه ایجاد نکنند که چرا می­ خواهید مردم را به باد بدهید؟ آن انتقام سخت را از ملت بگیرند. نه. اگر اینجوری باشد بعدا حکمت رفتن حاج قاسم را خواهیم دید. از آن بیست و پنج سال اسرائیل، گفتند انتهایش 25 سال است، شاید کمتر باشد، شاید دو سه ماه دیگر باشد، ما چه می­دانیم. الان لازم است که همه مواضع آنها مورد تهدید قرار بگیرد و مردم نیز آن را نشان دهند.

آنها شروع کردند...

ما با یک امتحان، حماسه و حماسه انقلابی با علم به این که هیچ اتفاقی برای ما نخواهد افتاد. با علم به این نکته که هیچ اتفاقی برای ما نخواهد افتاد. دشمن فقط فرار می ­کند. اینها آیات قران بود، آیات را خواندم که کسی نگوید، تحلیل از خودش است. این فرایند را هم بدانید و هشتک و ترند کنید، این قتل نیست، این قتال بود. این کاری که کردند، و اینها هم شروع کردند، "و هم بدءوکم اول مره" اینها شروع کردند به این کار. اینها از اول انقلاب هم شروع کردند، این مورد هم اینها شروع کردند. اینجا جای مصالحه و سر میز مذاکره و اینها، اینجا جایش نیست. انشاالله...همان شعار «نه سازش نه تسلیم نبرد با امریکا».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان قاسم سلیمانی شهید قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است

به گزارش خبرنگار مهر یوسف، نوری پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان با تقدیر از مشارکت خوب مردم استان در انتخابات اسفند سال گذشته تاکید کرد انتخابات پیش روی نیز باید بدون نقص برگزار شود.

وی صیانت از آرای مردم را مسئله مهم بیان کرد و دخالت مسئولان را در انتخابات پذیرفتنی ندانست و افزود: انتخابات باید باشکوه‌تر در استان برگزار شود.
وی تصریح کرد تمامی فرایندهای انتخابات تسط مردم و هیئت‌های اجرایی انجام می‌شود.

قاسم عزیززاده گرجی رئیس ستاد انتخابات مازندران نیز شمار واجدان شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه قائمشهر سوادکوه سوادکوه شمالی سیمرغ و جویبار را ۳۷۰ ۱۴۰ نفر اعلام کرد و گفت ۴۱۶ رأی مردم این حوزه را جمع آوری می‌کند.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در مرحله اول انتخابات گفت تعداد صندوق‌های روستایی ۲۲۱ شعبه است.

کد خبر 6098093

دیگر خبرها

  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • اثرات مقاومت در آن سوی آتلانتیک
  • معمایی که امام درباره رژیم صهیونیستی مطرح کرد چه بود؟
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله لبنان | رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله/رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم