Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@00:25:42 GMT

نگاهی به ویژگی‌های جدید سرویس آنلاین مستر بلیط

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۹۲۵۵

نگاهی به ویژگی‌های جدید سرویس آنلاین مستر بلیط

مستر بلیط سرویسی است که برای خرید آسان و سریع بلیط سفرهایتان امکانات خوبی پیش‌رویتان قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مستر بلیط، حتما بارها پیش آمده که برای رفتن به سفرهای تفریحی یا کاری به دنبال مرجعی کامل و جامع برای خرید بلیط وسایل نقلیه بگردید؛ جایی که بتوانید برای رسیدن به مقصد مورد نظرتان، برنامه حرکت اتوبوس، قطار و هواپیما را رصد کنید و بنا به نیازتان بهترین وسیله نقلیه و زمان حرکت ممکن را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستر بلیط علاوه بر اینکه از طریق اپلیکیشن برای پلتفرم‌های اندروید و iOS به شما خدمات ارائه می‌دهد، نسخه تحت وب هم دارد که به وسیله آن می‌توانید بلیط تهیه کنید. در نسخه تحت وب علاوه بر جستجو، رزرو، وارد شدن به فرآیند پرداخت و تحویل بلیط، اخیرا قابلیت‌های جدید دیگری از جمله اعلام کاهش قیمت، اعلام افزایش ظرفیت و پیش‌بینی قیمت هم به مستر بلیط اضافه شده که در ادامه به معرفی مختصر هر کدام از آن‌ها و کاربردشان می‌پردازیم.

یکی از امکانات کاربردی جدیدی که به مستر بلیط اضافه شده امکان تنظیم هشدار برای کاهش قیمت بلیط هواپیماست. در واقع با تنظیم هشدار کاهش قیمت می‌توانید پرواز دلخواهتان را انتخاب کرده تا در صورت کاهش قیمت بلیط آن، با دریافت پیامکی در تلفن همراهتان از این موضوع اطلاع پیدا کنید. هر کاربر می‌تواند 5 هشدار مختلف تعیین کند و با افت پنج درصدی قیمت بلیط، پیامک هشدار کاهش قیمت به تلفن همراه او ارسال خواهد شد.

برای فعال کردن این هشدار کافیست مبدا و مقصد و تاریخی برای پرواز وارد کنید و بعد از به نمایش در آمدن لیست جستجو، در قسمت بالای سمت راست لیست، گزینه خبرم کن را فعال کنید. بعد از فعالسازی هم در پنجره نمایش داده شده شماره تلفن همراه خود را وارد می‌کنید تا در صورت کاهش 5 درصدی قیمت بلیط هواپیماهای آن  مسیر، از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی شود.

این امکان شاید در زمان‌هایی که برای خرید بلیط عجله دارید چندان به کارتان نیاید اما اگر در فکر تدارک سفری هستید و تاریخ خاصی را برای آن مد نظر ندارید کاربردی خواهد بود و به این ترتیب می‌توانید بهینه‌ترین انتخاب را داشته باشید.

امکان دیگری که اخیرا به سرویس مستر بلیط اضافه شده تنظیم هشدار افزایش ظرفیت است. این قابلیت را می‌توانید در زمان تکمیل ظرفیت یا اتمام موجودی بلیط مورد نظرتان فعال کنید. در این صورت اگر در مسیر دلخواهتان بلیط جدیدی موجود شد مستر بلیط با فرستادن پیامک جدیدی به شما خبر می‌دهد تا در اسرع وقت بتوانید برای سفرتان بلیط بخرید. هر کاربر می‌تواند برای این قابلیت هم پنج هشدار مختلف تنظیم کند.

آخرین قابلیت جدید اضافه شده به مستر بلیط یعنی پیش‌بینی قیمت می‌تواند یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد و جالب آن باشد. این امکان با استفاده از هوش مصنوعی رشد با ثبات قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده و موقع انتخاب سفر، زمان مناسب خرید را به شما پیشنهاد می‌کند. در واقع پیش‌بینی قیمت با توجه به قیمت بلیط در بازه‌های زمانی مشابه، پیش از گران شدن بلیط به شما اطلاع می‌دهد که قیمت آن احتمالا با افزایش رو به رو خواهد شد.

این سرویس از مدتی پیش به شکل آزمایشی در اختیار کاربران قرار گرفته بود و بر اساس گزارش مستر بلیط، با دریافت بازخورد از عملکرد آن تا به حال دقت پیش‌بینی افزایش قیمت بیش از 90 درصد تخمین زده شده است.

با نگاهی به این قابلیت‌ها می‌توان دید که مستر بلیط سعی کرده با اضافه کردن چند امکان جدید در کنار هم، برنامه‌ریزی برای سفر و انتخاب بهینه‌ترین و بهترین مسیر را آسان‌تر کرده و به کاربران این امکان را بدهد تا بلیط دلخواهشان را هر چه آسان‌تر پیدا و خریداری کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مستر بلیط خرید بلیط هواپیمایی خرید بلیط آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطا در خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، هنگام خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، ممکن است قبل از اینکه روی «تأیید نهایی» کلیک کنید، موجی از وحشت را احساس کنید. یک میلیون سوال در ذهن شما خطور می‌کند: آیا فرم و اطلاعات را به‌درستی پر کرده‌ام؟ آیا چیزی را از دست داده‌ام؟ آیا بلیط و اتوبوس صحیحی را رزرو می‌کنم؟

صادقانه بگویم، کلیک روی تأیید ممکن است پراسترس‌ترین قسمت کل سفر شما باشد! اما نترسید، ما این لحظه فشار را درک می‌کنیم و با چک‌لیست ما می‌توانید تا زمان عزیمت خود با آرامش بخوابید. در این مقاله قصد داریم برخی از مواردی که شما باید هنگام خرید بلیط اتوبوس به آن‌ها توجه کنید، را بررسی کنیم. حتماً این مقاله را بخوانید و آن را با دوستان و هم‌سفران خود نیز به اشتراک بگذارید. در همین ابتدا بدانید که بهتر است فرایند رزرو بلیط اتوبوس را از یک سایت معتبر مانند علی بابا انجام دهید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا یک سفر ایده‌ئال را با پشتیبانی خوب برای خود مهیا کنید.

اشتباه تایپی در اطلاعات مسافر شما

احتمالاً رایج‌ترین اشتباهی که مردم مرتکب می‌شوند، غلط املایی نام یا واردکردن شماره شناسنامه اشتباه است. احمقانه به نظر می‌رسد، اما وقتی سریع تایپ می‌کنید این کار به‌راحتی انجام می‌شود.

هنگام رزرو بلیط هواپیما حتی یک اشتباه املایی کوچک می‌تواند مانع از پرواز شما شود زیرا نامی که در رزرو خود وارد می‌کنید باید با شماره پاسپورت شما مطابقت داشته باشد. امکان تغییر داده‌ها پس از تأیید رزرو وجود دارد، اما این نیز هزینه دارد. برای جلوگیری از پرداخت دوبرابر یا حتی سه برابر، شماره پاسپورت و املای نام خود را بررسی کنید. البته برای خرید بلیط اتوبوس برای سفرهای داخلی شاید این مورد خیلی حساس نباشد. شما می‌توانید اشتباهاتی مانند این را به پایانه یا پشتیبانی سایت اطلاع دهید تا اصلاح برای شما انجام شود. صحت کد ملی برای استفاده از خدمات بیمه مهم است. هنگام ورود اطلاعات از فردی بخواهید این مورد را برای شما مجدداً کنترل کند.

بررسی تاریخ‌های سفر

یکی از اشتباهات متداول هنگام خرید اینترنتی بلیط اتوبوس این است که شما بلیط را برای روز یا ساعت اشتباهی خریده باشید. گاه مسافران روزها قبل برای سفر خود بلیط می‌خرند. این بلیط را کنار می‌گذارند تا روز حرکت که قرار است به پایانه بروند. تصور کنید همان روز متوجه شوید که بلیط را ندانسته برای روز قبل یا ساعت دیگری خریده‌اید. احتمالاً کار خطرناکی خواهد بود. اگر برای سفر کاری این بلیط را خرید باشید ممکن است موقعیتی را از دست بدهید. اگر برای سفر تفریحی این بلیط را بخرید، ممکن است تغییرات ناخوشایندی در برنامه سفر شما رخ دهد و شما را دچار ضرر مالی کند و بخشی از زمان سفر شما تلف شود. قبل از تأیید نهایی و خرید بلیط حتماً تاریخ و ساعت سفر را کنترل کنید. بعد از تأیید نیز رسید نهایی یا پیامک سایت را مجدداً دقیق ببینید.

بدون بررسی مجدد قیمت، روی تأیید کلیک کنید

همیشه قیمت برای افراد زیادی مهم است. شما باید مطمئن باشید که بلیطی که می‌خرید بهترین قیمت را متناسب با سطح امکانات و خدمات دارد. ممکن است حین فرایند رزرو اشتباهی کرده باشید و قیمت هنگام پرداخت نهایی متفاوت باشد. در چنین شرایطی صبر کنید، به عقب برگردید و مجدداً مسیر را طی کنید. وب‌سایت علی بابا آماده است تا بهترین امکانات و خدمات سفر و گردشگری از خرید اینترنتی بلیط اتوبوس تا دیگر موارد را با مناسب‌ترین قیمت به کاربران ارائه دهد. اگر از صفحه اصلی سایت معتبری بلیط نمی‌خرید باید مراقب کلاهبرداری‌های اینترنتی باشید. یکی از راه‌های خطای مرسوم کاربران قراردادن اطلاعات کارت‌بانکی خود در اختیار کلاهبرداران است.

عدم درنظرگرفتن زمان انتقال بین سفرها

گاه شما برای یک سفر بلیط مستقیم می‌خرید و به‌راحتی از مبدا به مقصد می‌روید. در بسیاری از موارد مسافران ممکن است به دلایل مختلف از بلیط‌های مختلف استفاده کنند تا خود را به‌صورت غیرمستقیم به شهر مقصد برسانند. در چنین شرایطی باید علاوه بر زمان ایده‌ئال طی مسیر، موارد دیگر را هم مدنظر قرار دهید. اگر اتوبوس شما از شهر مقصد حرکت می‌کند و شما می‌دانید که ساعت ۱۴ به تهران می‌رسد، سعی کنید بلیط بعدی از تهران تا مشهد یا هر شهر دیگری را با کمی فاصله زمانی بخرید. اگر اتفاق غیرقابل‌پیش‌بینی هم رخ داد این موضوع را در اولین فرصت با سایت یا شرکت مسافربری در میان بگذارید.

عدم مطالعه قوانین و اطلاعات

یکی از خوبی‌ها و مزیت‌های وب‌سایت علی بابا این است که اطلاعات کاملی را قبل از خرید نهایی بلیط در اختیار شما قرار می‌دهد. هنگام خرید آنلاین انواع بلیط اتوبوس باید قوانین را بخوانید. یکی از بخش‌های مهم این اطلاعات قوانین لغو بلیط و استرداد وجه است. بهتر است برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود داشته باشید تا نخواهید بلیط را تغییر دهید. البته ممکن است برای هر فردی این موارد پیش بیاید و باید حتی اگر از زمان سفر خود مطمئن هستید این قوانین را بخوانید و از آن‌ها اطلاع داشته باشید. دانستن قوانین از ضرر کم خواهد کرد و شاید تا دیر نشده راه بهتری را به شما پیشنهاد دهد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6100408

دیگر خبرها

  • خطا در خرید اینترنتی بلیط اتوبوس
  • قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول
  • پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مسایل مهم و محوری در ایلام است
  • قبل از خرید، مهمترین تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک را بدانید!
  • قیمت پنجره های مختلف چگونه محاسبه می شود؟ | نگاهی بر روش‌های قیمت‌گذاری
  • راهنمای انتخاب بهترین عطر و خوشبوکننده هوا با مستر مدیت
  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین!
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری، گردوغبار و کاهش دما در خراسان رضوی