Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:26:27 GMT

تسای برای دومین بار رییس حکومت تایوان شد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۹۲۸۱

تسای برای دومین بار رییس حکومت تایوان شد

آمارهای رسمی منتشر شده از سوی خبرگزاری مرکزی تایوان و دیگر رسانه های این جزیره نشان می دهد که تسای توانسته است افزون بر ۸ میلیون و معادل ۵۷.۲ درصد از کل آرا را به خود اختصاص دهد او در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار رای کسب کرده بود.

«هان کیو یو» دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ تایوان از حزب ناسیونالیست در این انتخابات بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار رای معادل ۳۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد از آرا را کسب کرد.

«جیمز سونگ» از حزب اول خلق با فاصله بسیار زیاد از این دو نفر فقط توانست نزدیک به ۶۰۰ هزار رای معادل ۴/۲ درصد از رای ها را به خود اختصاص دهد.

با این حساب خانم تسای که از سال ۲۰۱۶ میلادی قدرت را در این جزیره بدست آورده بود و روابط خوبی هم با چین ندارد برای یک دوره چهار ساله دیگر ریاست حکومت تایوان را برعهده خواهد داشت.

 خانم تسای اینگ ون رهبر تایوان از حزب دموکراتیک ترقیخواه و هان کیو یو از حزب مخالفت کومین تانگ ( ناسیونالیست ها ) اصلی ترین رقبای انتخاباتی این دوره بودند.

روابط تنگه تایوان ، اعتراضات و ناآرامی های هنگ کنگ ، اقتصاد ، دموکراسی و حق حاکمیت تایوان اصلی ترین موضوعاتی بود که تا قبل از انتخابات نامزدها درباره آنها مناظره هایی انجام دادند.

گزارش ها حاکی است که پکن و واشنگتن از نزدیک روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تایوان را نظارت کردند زیرا پیروز این انتخابات می تواند نقش مهمی در آینده تنگه تایوان بازی کند.

واشنگتن امیدوار بوده است که خانم تسای بار دیگر به قدرت برسد از زمانی که او رهبری تایوان را در سال ۲۰۱۶ میلادی برعهده گرفت مناسبات آمریکا و تایوان از لحاظ سیاسی و نظامی بسیار تقویت شده است.

تسای ازهمه واجدین شرایط که شمار آنها به ۱۹ میلیون نفر می رسید و تعداد زیادی از آنها را جوانان تشکیل می دادند خواسته بود تا هر چه زودتر به پای صندوق ها بروند و رای بدهند. 

همزمان انتخابات مجلس تایوان نیز که حزب دموکراتیک ترقیخواه ۶۸ کرسی از ۱۱۳ کرسی آن را در اختیار دارد ، آغاز شده است.

انتخابات از ساعت هشت صبح به وقت محلی شروع شد و تا ساعت ۱۶ ادامه یافت و نتایج شمارش آرا شنبه شب رسما اعلام شد.

دولت چین بشدت مخالف سیاست های خانم تسای است که تاکنون از پذیرش اصل یک چین سر باز زده است.

منبع: ساوث چاینا مورنینگ پست برچسب‌ها تبلیغات انتخابات چین تایوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبلیغات انتخابات چین تایوان تبلیغات انتخابات چین تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳

دومین حراج سکه در سال جدید بناست دوشنبه آینده با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته‌بندی برگزار شود.

به گزارش تسنیم، یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. این حراج از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market. ice. ir برگزار می‌شود و دارایی موضوع یازدهمین حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته‌بندی است.

حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه تمام سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

شروع جلسه حراج راس ساعت ۱۲ است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ الی ۱۵ خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷همان روز است و ساعت ۱۷ نیز نتایج حراج اعلام می‌شود.

شیوه برگزاری حراج نیز از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر مبنای اولویت قیمت-زمان انجام می‌شود.

قابل توجه است که واریز وجه معاملات از طریق کارت‌های هدیه، بن کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت‌های بانکی فاقد شماره شبا ممنوع است و مسئولیت‌عدم استرداد وجه بر عهده شخص متقاضی است.

شایان ذکر است، فرآیند استرداد وجه کیف پول، برای واریز از حساب‌های بانک ملی ایران در همان روز درخواست انجام می‌پذیرد و برای سایر بانک‌ها ظرف مدت ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

متقاضیان جهت دریافت سکه، به جدول زمانی منتشر شده در تارنمای رسمی مرکز مبادله ایران توجه داشته باشند.

متقاضیان شرکت در حراج‌های سکه طلای سامانه معاملات مرکز مبادله ایران، می‌توانند طی ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتیmarket. ice. ir، اقدام به ثبت نام و احراز هویت کنند.

تاکنون ۱۰ حراج سکه طلا در مرکز مبادله ایران برگزار شده است که در مجموع ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص، ۸۵ هزار و ۵۸ قطعه، نیم سکه ۱۷ هزار و ۱۴۹ قطعه و تمام سکه ۱۵ هزار و ۵۳۵ قطعه بوده است.

دیگر خبرها

  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • در زمانه ای که حکومت حاکمان به نام دین بود، امام صادق (ع) چه کردند؟
  • این تصاویر رییس جمهورها را به گونه‌ای که تا به حال ندیده‌اید نشان می‌دهد!
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • دور دوم انتخابات یا تعیین رییس مجلس
  • شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا
  • شرایط دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳
  • دومین مانور انتخابات الکترونیک در شیراز برگزار شد 
  • دومین ماراتن نامزد‌ها در قاب تلویزیون
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد