Web Analytics Made Easy - Statcounter

هکرها چطور اپلیکیشن‌های پرداخت را تهدید می‌کنند؟

فرآیندهای اصلی پرداخت و تراکنش‌های مالی در سرور اصلی بانک‌ها انجام می‌شود؛ اما هر جا که کاربر باید اطلاعات شخصی مانند رمز عبور را برای ورود به برنامه وارد کند نقطه‌ی تهدید است. هکر می‌تواند با یافتن نقطه ضعف‌ها و ارسال کدهای مخرب به برنامه، آن را مورد حمله قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله هم کاربر و هم سرور سازنده‌ی اپلیکیشن و متعاقبا بانک و کابران دیگر را در معرض خطر قرار می‌دهد. خطر دیگر مربوط به دانلود اپلیکیشن‌های غیر رسمی است. از آنجایی که اندروید یک پلتفورد کد باز یا Open Source است، هکرها می‌توانند با مهندسی معکوس به راحتی یک برنامه‌ی جعلی و کپی شده از برنامه‌ی اصلی بسازند و آن را به جای اپلیکیشن اصلی جا بزنند. کاربر آن را دانلود می‌کنند و وارد آن می‌شوند. بعد اطلاعات شخصی مانند رمز عبورشان را به  وارد برنامه می‌کنند و به همین راحتی اطلاعات حساب بانکی خود را لو می‌دهند.

راه حل‌ها چه هستند؟

۱. اصلی‌تری راه‌حل دانلود برنامه‌ی رسمی از فروشگاه اپلیکیشن معتبر داخلی مثل بازار (کافه‌بازار) است. در این فروشگاه، اپلیکیشن‌های رسمی مشخص شده‌اند و پیش از انتشار از بانک مربوطه مجوز گرفته‌اند. تمامی درگاه‌های پرداخت برنامه در این فروشگاه اپلیکیشن بررسی می‌شوند.

۲. انتظار می‌رود که ظهور رمز دوم یک‌بار مصرف در سیستم بانکی، به امن‌تر شدن خریدها و پرداخت‌های اینترنتی کمک کند. اما فراموش نکنید که هکرها می‌توانند به SMS-های شما دسترسی داشته باشند؛ پس بعد از استفاده از کدهای یک بار مصرف آنها را پاک کنید.

۳.  توجه کنید اپلیکیشن‌هایی که برای ورود از شما مشخصه‌های شخصی مانند اسکن چهره و یا اثر انگشت‌تان را می‌خواهند امن‌تر از بقیه هستند.

۴. نکته‌ی حیاتی دیگر این است که در زمان استفاده از این اپلیکیشن‌ها نباید از فیلترشکن استفاده کنید. این برنامه‌ها با تغییر IP شما، می‌توانند کنترل گوشی شما را در دست دیگری قرار دهند.

۵. همچنین برنامه‌های مشکوک و جعلی را که از طرف سپر امنیت بازار اعلام می‌شوند پاک کنید تا امنیت تلفن همراهتان را بالاتر ببرید. سپر امنیت بازار برنامه‌ها را با ده آنتی‌ویروس بررسی می‌کند و در صورتی که توسعه‌دهنده‌ای دچار تخلف شده باشد به کاربر هشدار می‌دهد که برنامه را از گوشی خود پاک کند.

2121

کد خبر 1341319

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کافه بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند

به گزارش شهرداری قم، قاسم طالبی با اشاره به برنامه سازمان تاکسیرانی برای تجهیز تاکسی‌های شهری به دستگاه‌های کارت‌خوان اظهار داشت: برابر برنامه‌ریزی و تفاهم صورت گرفته با مدیریت بانک رفاه کارگران استان، شرایط مناسبی برای تاکسیرانان فراهم‌شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه کارت‌خوان مجهز شوند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های همیشگی مسافران و رانندگان تاکسی پرداخت کرایه به صورت نقدی و مشکل پول خرد بوده که از اواسط سال گذشته بحث هوشمندسازی پرداخت کرایه در دستور کار سازمان تاکسی‌رانی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ابراز کرد: آن دسته از مالکین تاکسی‌هایی که اقدام به دریافت دستگاه کارت‌خوان کنند از پرداخت مالیات مشاغل معاف هستند.

به گفته وی، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در ۶ ماه نخست امسال تمامی تاکسی‌های سطح شهر به دستگاه کارت‌خوان مجهز می‌شوند.

کد خبر 6089862

دیگر خبرها

  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان