Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت شدید تحریم‌های اعلامی جدید آمریکا علیه ایران گفت: متاسفانه آمریکایی‌ها دچار نوعی رفتار یکجانبه، غیرقانونی، بی‌نتیجه و تکراری شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سیدعباس موسوی با بیان اینکه تحریم‌های اخیر همه هنجارها و قواعد بین‌المللی را نادیده انگاشته و مستقیماً صنایعی را تحت تحریم قرار داده که با زندگی عادی میلیون‌ها ایرانی ممزوج است، افزود: فرمان اجرایی صادره اخیر نقض فاحش قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و تعهدات آن دولت ذیل حقوق بین‌الملل عام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ذات سیاست‌های خصمانه دولت ایالات متحده با وضع این تحریم‌ها بیش از پیش عیان شده است، افزود: این اقدام رژیم آمریکا با هدف اختلال در کسب و کار بخش عمده‌ای از مردم ایران و محروم ساختن آنها از دستیابی به حقوق بنیادین اقتصادی خود ذیل کنوانسیون‌های بین‌المللی بوده و البته بر پایه عدم شناخت از ایران و ایرانی بنا شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با تاکید بر اینکه اقدامات یکجانبه آمریکا اکنون به معضلی برای جامعه بین‌المللی تبدیل شده است و صنایع آمریکا مدت‌هاست که توان رقابت با صنایع سایر کشورها را نداشته و رژیم آمریکا با اعمال تحریم یا تعرفه‌های غیرمعمول و به بهانه‌های سیاسی و امنیتی رقابت غیرمنصفانه تجاری با بقیه جهان انجام می‌دهد، اظهار کرد: این تلاش‌های غیرمعمول راه به جایی نخواهد برد و رژیم آمریکا نهایتا مجبور خواهد شد با واقعیات کنار آمده و شکست خود را بپذیرد.

لینک کوتاه: asriran.com/002yGF

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاله غریط استعفا داد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله غریط معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی لینکدین نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

کد خبر 847245 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم