Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: یک‌هزار و 236 قرق‌بان در قالب قراردادهای حفاظتی از جنگل‌های مازندران ـ منطقه ساری محافظت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یکی از جذابیت‌های استان مازندران جنگل‌هایش است که برخی برای دیدن آن لحظه شماری می‌کنند و برخی با مشاهده آن برخی با طبیعت گردی به آرامش می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا در فصل سرد سال باتوجه به بارش‌ها شاهد مشکلاتی در جنگل‌های شمال هستیم؛ چراکه بارندگی‌ها حالت سیل‌آسا به خود گرفته و ریزش چند دقیقه‌ای آن مشکلاتی به همراه دارد از جمله شکستگی، سقوط، افتادگی یا ریشه‌کن شدن درختان که اگر این اتفاقات در مسیر‌های ارتباطی و یا مسیرهای آبی باشد که موجب بروز سیلاب و یا مشکلاتی برای تردد شهروندان می‌شود.

 

در این زمینه اداره کل منابع طبیعی استان مازندران برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارد و  تا با حضور قرق‌بانانی که سرما و گرما نمی‌شناسند و در هر فصلی از سال در دل جنگل‌ها حضور دارند تا شاهد بروز مشکلی نباشیم.

سیل روزهای پایانی سال گذشته خسارت‌های گسترده‌ای به همراه داشت که عمده خسارت‌ها در حاشیه جاده‌های ارتباطی روستایی و مناطق بالادست استان بوده است و حتی شاید حرکت توده‌ای جنگل‌های مازندران بودیم؛ به‌طوری‌که برخی از جاده‌های سطح استان که در مسیر جنگل‌ها بودند برای مدتی مسدود بوده است و با حضور راهداران بازگشایی شدند.

 

معاون جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران  ـ منطقه ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: یک‌هزار و 236 قرق‌بان در قالب قراردادهای حفاظتی از جنگل‌های مازندران ـ منطقه ساری محافظت می‌کنند.

غفاری با بیان اینکه سیلاب در برخی موارد موجب رانش و ریشه‌کن کردن برخی از درختان می‌شود، افزود: باتوجه به اجرای طرح تنفس در جنگل، اگر سقوط درختان در مسیر رودخانه، روستاها، شهرها، پل و جاده بوده و تهدید محسوب شود با گرفتن مجوز لازم نسبت به برداشت درختان اقدام می‌شود.

 

وی اضافه کرد: اگر جاده‌ها در مسیر جنگل‌ها دچار رانش شوند و مسیر ارتباطی مسدود شود با کمک مجریان حفاظتی مشکل تردد برطرف شد و مسیر بازگشایی می‌شود.

معاون جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران  ـ منطقه ساری خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی و سطح لغزش و عمق رانش‌ها اولویت بحث آبخیزداری است که امیدواریم بتوانیم به سرانجام برسانیم.

 

غفاری با اعلام اینکه امسال بارندگی‌های خوب موجب شد شاهد حریق در جنگل‌ها نبودیم، تصریح کرد: همچنین باتوجه به سرمای هوا نگرانی در ارتباط با بیماری‌ها در جنگل‌های شمال کاهش یافته است.

انتهای پیام/86034/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: جنگل غفاری مازندران رانش سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان رضوی، جواد ستوده اظهار کرد: محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان خبر دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریمان بیان کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • ترافیک در محور‌های ارتباطی مازندران سنگین شد
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • ترافیک در محورهای ارتباطی مازندران سنگین شد
  • ترافیک پر حجم در مازندران
  • تصاویری از حرکت خوک ماده و توله ها در جنگل ساری
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • تردد در محور کندوان یکطرفه شد
  • فیلم/ گشت و گذار پلنگ در جنگل‌ ساری
  • گشت وگذار شبانه پلنگ در جنگل ساری