Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:12:23 GMT

صادرات سیب آذربایجان غربی به ۴۰ هزار تن رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۴۱۶۹

صادرات سیب آذربایجان غربی به ۴۰ هزار تن رسید

رسول جلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق پیش بینی ها این رقم تا پایان امسال به بیش از ١٧۵ هزار تن افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: روزانه ۶۰۰ تن محصول سیب درختی از طریق مرزهای مختلف به کشورهای همسایه از قبیل عراق، ترکمنستان، پاکستان و آسیای میانه صادر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سیب درختی در تمامی شهرها و مناطق استان کاشت و تولید می‌شود، افزود: بیشترین سطح تولید سیب به ترتیب در شهرستان‌های ارومیه و اشنویه، میاندوآب، سلماس و مهاباد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی افزود: آذربایجان‌غربی قطب اصلی تولید سیب در کشور است که توجه ویژه به زیرساخت‌ها از جمله سورت و بسته‌بندی، به‌روزرسانی صنایع تبدیلی و تکمیلی و واحدهای سردخانه‌ای در جهت کمک به افزایش صادرات این محصول ضروری است.

وی اضافه کرد: رفع موانع تعرفه‌ای در برخی از بازارهای هدف، مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، نبود یارانه‌ها و مشوق‌های صادراتی به موقع و در حد کفایت و تجهیز ناوگان حمل و نقل به کامیون‌های یخچال دار از اهم چالش‌های پیش رو در جهت توسعه صادرات محصول سیب درختی استان است.

وی آشنا نبودن تولیدکنندگان با سلیقه بازارهای هدف، استفاده از روش‌های غیر استاندارد برای جمع‌آوری سیب صنعتی، هزینه بالای تولید، تغییرات اقلیمی، سرمازدگی و استقبال نکردن تولیدکنندگان از ارقام جدید پایه‌های رویشی و کمبود اعتبار مالی برای اصلاح و نوسازی باغ‌ها را نیز از مهمترین چالش‌های بخش تولید سیب درختی بیان کرد.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی دارای بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که به صورت دیم و آبی کشت می‌شوند؛ ۲۳۰ هزار بهره بردار در این استان فعالیت کشاورزی دارند و سالانه ۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید و روانه بازار می‌شود.

باغداران استان امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب درختی با هدف عرضه در بازارهای داخلی و خارجی تولید کردند.

برچسب‌ها صادرات سیب آذربایجان غربی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات سیب آذربایجان غربی کشاورزی صادرات سیب آذربایجان غربی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روانسازی و تامین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد استان در حوزه گردشگری، وجود 1809 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت جهانی و 53 منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقیعت جغرافیایی ویژه، گفت: این ظرفیت ها و پتانسیل ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

محمدصادق معتمدیان ظرفیت های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و اظهار داشت: زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم آب بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می تواند فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کند.

وی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داده و افزود: تلاش می شود ضمن معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، روند سرمایه گذاری در استان روانسازی و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در کمترین زمان تامین شود.

این سرمایه گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ ۳ هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیگر خبرها

  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی