Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-مطالعات نشان می‌دهد که از بین رفتن چربی زبان به طور کلی می‌تواند آپنه خواب را که میلیون‌ها نفر از آن رنج می‌برند، درمان کند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خروپف با صدای بلند به عنوان یکی از دلایل آپنه خواب می‌تواند ناشی از چربی زبان باشد. دانشمندان مدتهاست که می‌دانند کاهش وزن می‌تواند به این بیماری کمک کند، اما با این مطالعه دلیل دقیق‌تری برای آن یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ریچارد شواب، کارشناس اختلالات خواب در دانشگاه پنسیلوانیا، معتقد است، اکثر پزشکان و حتی متخصصان در حوزه آپنه خواب معمولاً توجهی به چربی زبان نداشته‌اند.

او می‌گوید: حالا می‌دانیم که چربی زبان عامل خطرزا است و با کاهش میزان آن، آپنه خواب بهبود می‌یابد، ما یک هدف درمانی منحصربه‌فردی را یافته‌ایم که قبلا به آن توجهی نداشته‌ایم.

در آپنه خواب راه‌های هوایی مسدود می‌شوند که این امر منجر به خروپف می‌شود که در برخی موارد زندگی زنان و مردان میانسال را به ترتیب چهار و دو درصد تهدید کند. آپنه خواب در طولانی مدت می‌تواند منجر به برخی بیماری‌های مزمن از جمله فشار خون بالا، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، سکته مغزی و افسردگی شود.

محققان با تجزیه و تحلیل MRI، از گلو و بینی بیماران چاق، دریافتند که کاهش چربی زبان نقش بسیار مهمی در فرآیند‌های درون بدن انسان دارد. این یافته‌ها در ۶۷ بیمار مبتلا به OSA خفیف تا شدید با BMI (شاخص توده بدنی) بالای ۳۰ سال انجام شده است.

به گفته محققان، مطالعات آینده حول این محور خواهد بود که آیا طراحی رژیم‌های غذایی کم چرب می‌تواند بر کاهش چربی زبان تاثیر داشته باشد یا خیر؟ روش‌های درمانی سرد که از دمای انجماد برای تجزیه چربی معده استفاده می‌کنند نیز ممکن است مؤثر باشد. اما این تئوری‌ها حتما باید آزمایش شوند.

محققان همچنین در حال بررسی مداخلات جدید و سایر عوامل خطر برای بروز آپنه خواب هستند. آنها پنج سال پیش، بیماران چاقی را که دچار آپنه خواب بودند با سایر بیماران مقایسه کردند، در این مطالعه دریافتند که افراد مبتلا به این بیماری دارای زبان‌های بزرگتر و چاق‌تر هستند.

آن‌ها معتقدند پزشکان مراقبت‌های اولیه و حتی شاید دندانپزشکان باید در مورد خروپف و خواب آلودگی از همه بیماران حتی افرادی که دارای شاخص توده بدنی طبیعی هستند، سؤال کنند، زیرا بر اساس مطالعات انجام شده ممکن است در معرض خطر آپنه خواب باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: چربی زبان ، آپنه خواب

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آپنه خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟

با پیروی از رژیم غذایی سالم، داشتن فعالیت بدنی، نوشیدن آب کافی، کاهش استرس، داشتن خواب کافی و رسیدن به وزن ایده‌آل سطح قند خون را کنترل کنید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دیابت نوع دوم یک بیماری مزمن شایع است که خطر ابتلاء به آن را می‌توان با تغییر سبک زندگی، کنترل استرس و دیگر موارد کاهش داد، افزایش سطح قند خون به صورت کنترل نشده اثرات مضری بر همه اندام‌های بدن دارد و ممکن است عوارض جدی بر سلامت چشم‌ها، کلیه‌ها، اعصاب، قلب، کبد و رگ‌های خونی داشته باشد، در ادامه به بررسی روش‌های طبیعی برای کنترل سطح قند خون می‌پردازیم:

تغییر سبک زندگی

سبک زندگی بی‌تحرک مهمترین عامل ایجاد دیابت یا پیش دیابت است، افزایش فعالیت روزانه و فعال بودن در طول روز باعث کنترل سطح قند خون و کاهش خطر ابتلاء به دیابت می‌شود.

پیروی از رژیم غذایی سالم

مصرف کربوهیدرات اصلی‌ترین دلیل افزایش قند خون و همچنین نوسانات قندی است، توصیه شده است که به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری دیابت مصرف کربوهیدرات را محدود کنید و از کربوهیدرت‌های با شاخص گلیسمی کمتر استفاده کنید، نان، سیب‌زمینی و شرینی سرشار از کربوهیدرات است؛ بهتر است مصرف فیبر خود را افزایش دهید، زیرا به کاهش میزان گلوکز ناشی از مصرف کربوهیدرات کمک می‌کند؛ علاوه بر این، فیبر به کنترل وزن و پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند، حبوبات، غلات کامل و میوه‌ها منابع مناسبی از فیبر هستند.

داشتن فعالیت بدنی

ورزش نقش مهمی در بهبود سلامتی دارد، به استحکام عضلات و استخوان‌ها کمک می‌کند، تعادل را حفظ می‌کند، استرس را کاهش می‌دهد، حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد، باعث کاهش وزن می‏‌شود، همه این موارد به کنترل قند خون کمک می‌کند.

نوشیدن آب کافی

افراد باید به میزان کافی آب بنوشند، هیدراته شدن بدن به کنترل قند خون کمک می‌کند، البته میزان مصرف آب برای مبتلایان به بیماری‌های کلیوی یا قلبی باید با مشورت پزشک متخصص تعیین شود.

کاهش استرس

استرس خطر بروز بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری قلبی و اختلالات روانی را افزایش می‌دهد، توصیه شده است با کاهش استرس از طریق یوگا، مدیتیشن، پیاده‌روی، گوش دادن به موسیقی، نقاشی کردن و کمک به دیگر سطح قند خون را کنترل کنید.

داشتن خواب کافی

کمبود خواب ریتم شبانه‌روزی را تغییر می‌دهد و منجر به استرس و همچنین بیماری‌های مزمن مانند دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی می‏‌شود، بنابراین توصیه شده است هفت تا هشت ساعت خواب شبانه داشته باشید؛ به منظور داشتن خواب باکیفیت از نگاه کردن به نمایشگرها قبل از خواب دوری کنید، در یک محیط تاریک و آرام بخوابید و سر ساعت مشخصی بخوابید و بیدار شوید.

رسیدن به وزن ایده‌آل

حفظ وزن ایده‌آل خطر بروز بیماری‌های مزمن مانند دیابت، چاقی، بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد؛ همچنین، می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند، حساسیت به انسولین را بهبود ببخشد و خطر بروز دیابت را کاهش دهد.

کد خبر 749919

دیگر خبرها

  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • این دو نوشیدنی چربی‌های شکمتان را ذوب می‌کنند
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران