Web Analytics Made Easy - Statcounter


محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس درباره مالیات پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال99، گفت: از آنجایی که شیب مالیاتِ در نظر گرفته شده برای سال آینده بسیار تند است، تحقق آن غیرممکن به نظر می‌رسد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: درآمد در نظر گرفته شده از محل اخذ مالیات و تعرفه گمرکی در سال جاری 140 هزار میلیارد تومان است که این رقم در لایحه بودجه سال آینده به 195 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت وضع پایه‌های مالیاتی جدید

وی با بیان اینکه از آنجایی که پایه مالیاتی جدیدی در لایحه بودجه 99 پیش بینی نشده و کشور درگیر رکود است، تحقق 195 هزار میلیارد تومان به عنوان درآمدهای مالیاتی امر دور از انتظاری است، اظهار کرد: اگرچه دولت به دنبال شناسایی فرارهای مالیاتی است اما باید دید چه مکانیسمی برای تحقق این مهم به کار خواهد بست.

کوتاهی دولت در اخذ مالیات از خانه‌های خالی

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: علیرغم اینکه قانونی مبنی بر دریافت مالیات از خانه‌های خالی وجود دارد اما دولت در اجرای آن کوتاهی می‌کند، از سوی دیگر براساس تصمیمات قبلی مقرر بود مالیات برعایدی سرمایه نیز به عنوان پایه مالیاتی جدید در نظر گرفته شود که تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس ادامه داد: در صورتی که پایه‌های جدید مالیاتی ایجاد شود، عدم وصول درآمدهای مالیاتی کاهش می یابد./

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،شاهین مستوفی با اعلام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به­ دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات­های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های صورت گرفته از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ فروشی افزون بر ۸۶۰ میلیارد تومان فروش مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.
مستوفی افزود: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، صرفا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز نموده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرائم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی