Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:08:53 GMT

توسعه ۱۱۰۰ هکتاری باغ‌های میوه در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۶۵۸۴

توسعه ۱۱۰۰ هکتاری باغ‌های میوه در قزوین

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین توسعه باغ ها در استان امسال پس از زیتون به انگور و گیاهان دارویی اختصاص داشته است.

علی اکبری افزود: برنامه توسعه باغات میوه در استان قزوین سالانه یک هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه قزوین قطب تولید محصولاتی همچون زیتون و انگور در کشور است،اظهار داشت: زیتون به لحاظ تامین روغن خوراکی که از نیازهای مهم غذایی کشور است و همچنین انگور به لحاظ تولید کشمش و صادرات آن جزو محصولات باغی مهم هستند که از طریق توسعه باغات در اراضی شیب دار و همچنین داربستی کردن باغ ها در تلاش برای تقویت و رشد تولید آنها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۷۵ هزار هکتار باغ میوه در استان قزوین وجود دارد.

سالانه ۲۴ محصول باغی در استان تولید می شود که بیشترین میزان آن مربوط به انگور و زیتون است.

۴۲ درصد باغ های میوه قزوین به انگور و ۱۳ درصد نیز به باغ های زیتون اختصاص دارد.

استان قزوین به لحاظ تولید محصولات باغی رتبه نهم کشور را برخوردار است. 

برچسب‌ها کشاورزی باغداری استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی باغداری استان قزوین کشاورزی باغداری استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با بیان اینکه باغداران خلیل‌آبادی هر سال در این فصل که برگ‌های انگور پهن شده و قابل چیدن است برای استفاده بهینه از محصولات باغی این برگ‌ها را می‌چینند.

محمود شبان افزود: به علت ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی آن در بازار‌های داخلی هر سال میزان برداشت آن بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برگ‌های انگور چیده شده بعد از بسته‌بندی به سایر شهرستان‌های استان و خارج از استان ارسال می‌شود گفت: برگ انگور برای تهیه دلمه و سایر صنایع مانند کنسرو برگ و استفاده دارویی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه هر سال با آغاز کار برداشت برگ درخت مو در خلیل‌آباد، کار پخت دلمه‌های خوشمزه به همت کدبانو‌های شهرستان هم رونق می‌گیرد، افزود: برداشت برگ مو علاوه بر درآمدزایی برای باغداران خلیل‌آباد، در هوادهی و تابش مستقیم خورشید به خوشه‌های انگور و رسیدن دانه‌ها تأثیر دارد.

شبان با بیان اینکه برداشت و بسته‌بندی برگ باعث ایجاد اشتغال در روستا‌ها به مدت ۵۰ روز و در هر روز ۸۰۰ نفر شده است گفت: چیدن برگ درخت انگور باعث توزیع صحیح و منظم مواد غذایی در اندام‌های بوته مو و به منظور تهویه بیشتر و جلوگیری از فعالیت سفیدک و پوسیدگی خوشه می‌شود.

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد