Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: ما باید از مربیان خوبی زن ایرانی استفاده کرده و آنها را تبلیغ کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهین فرهادی زاد معاون امور بانوان وزارت ورزش در نشست خبری، گفت: از یک سال و 6 ماه پیش کمیسیون زنان دور جدید فعالیت خود را آغاز کرد و همانند سایر کمیسیون های دیگر پیگیر فعالیت خود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون ها نقش مشورتی دارند و نگاه های مشورتی خود را بر اساس تحقیقاتی که انجام می دهند به هیات اجرایی ارائه می کنند.

*فضای بیشتر برای ارائه مشورت ها
وی افزود: با نگاه رئیس کمیته فضای بیشتری برای ارائه مشورت وجود دارد که این ترغیب و انگیزه اعضا را به دنبال دارد. برنامه ای که کمیسیون زنان ترسیم کرده اجرایی شده است. نگاه اول ما طبق کمیته بین المللی المپیک توان افزایی حوزه زنان است. یکی از بهترین برنامه‌ های ما بحث آموزش است، بنابراین آموزش برای مربیان بهمن ماه انجام می شود. 

معاون امور بانوان با اشاره به اینکه این آموزش بر اساس هماهنگی در استان ها انجام می شود، عنوان کرد: هفته گذشته یزد بودم ۳۰۰ مربی در دو روز کار آموزشی خود را انجام دادند. یکی از کارهای دیگری که لازم بود انجام شود تشکیل جلسه با افرادی است که درگیر حوزه زنان هستند. جلسات نواب رئیس در فدراسیون ها و استان ها هم برگزار می شود.

*تلاش برای برداشتن چالش ها
فرهادی زاد با اشاره به همایش "زن و ورزش، چالش ها و فرصت ها" خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم چالش های پیش روی زنان را برداریم. ما نشست های مختلفی را با هماهنگی دانشگاه ها برگزار می کنیم. یکی از موارد مورد بحث کرسی های بین المللی است مبنی بر اینکه چطور باید جایگاه خودمان را در دنیا قوی تر کنیم تا باعث بالندگی ورزش زنان شود. 

وی با اشاره به اینکه غیر از جلسات متعددی که کمیسیون زنان دارد و برنامه هایی که داشتیم به این رسیدیم که همایشی را با عنوان زن و ورزش برگزار کنیم، تصریح کرد: فرهنگ، ورزش قهرمانی و همگانی از محورهای مورد بررسی در همایش است. ما از اساتید و کارشناسان دعوت کردیم، مقالاتی به ما رسیده بود که بهترین ها انتخاب شده اند.

 

*فاصله ورزش قهرمانی و همگانی باید کمتر شود
فرهادی زاد افزود: فاصله ورزش همگانی و قهرمانی را باید باز هم کمتر کنیم. با توجه به اینکه در بخش ورزش زنان در سالهای اخیر به دستاوردهای قوی دست یافته ایم. در تیراندازی ۴ سهمیه گرفته ایم، در رشته های دیگر هم باز هم شانس داریم تا بتوانند وارد المپیک شوند مثل قایقرانی، کاراته، تکواندو، دوومیدانی و تنیس روی میز اما اصل کار سلامت و ورزش همگانی است تا زنان سهم بیشتری در ورزش داشته باشند.

معاون امور بانوان وزارت ورزش با بیان اینکه IOC دنبال برابری در تعداد رویدادها، امکانات و ... است، تصریح کرد: به دلیل ملاحظات فرهنگی و باورهایی که برای ما بعد از انقلاب وجود داشت در تربیت زنان توانمند رشد خوبی داشتیم و در برخی شاخص ها مثل تعداد مربیان و داوران شرایط خوبی داریم. در برخی شاخص ها هم باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

*جلسات و مذاکرات به دلیل اهمیت ورزش زنان
فرهادی زاد در ادامه صحبت هایش در پاسخ به این سوال که ضرورت برگزاری همایش چیست و چه خروجی خواهد داشت، عنوان کرد: ورزش زنان نیازمند حمایت همه بخش ها از جمله رسانه هاست. همایش ها، جشنواره ها و جلسات مختلفی را داشتیم که فعالیت زنان را رشد داد. با حضور زنان قهرمان شرایط برای رشد بقیه فراهم شد. در حال حاضر شرایط به گونه ای شده که ورزشکاران ما با سهمیه وارد المپیک می شوند. مذاکرات و جلسات به گونه ای بود که به ورزش زنان اهمیت داده شد.

وی در پاسخ به این سوال که ورزش قهرمانی زنان محجبه ویترین جمهوری اسلامی است اما اخیرا شاهد رفتن ورزشکاران زن بوده ایم، تصریح کرد: تعداد زیادی از ورزشکاران نداریم و اینگونه باشند که ناراحت باشند و بروند. هر کسی برای زندگی خودش تصمیم می گیرد و ما نمی توانیم همه را مجبور کنیم اما باید حمایت از ورزشکار وجود داشته باشد. کیمیا علیزاده در المپیک ریو با تلاشی که داشت روی سکو رفت.

 

* کیمیا می خواست ادامه تحصیل دهد 
معاون امور بانوان وزارت ورزش ادامه داد: کیمیا هم یادش نمی رود که مردم چقدر از او حمایت کردند. او دوست داشت ادامه تحصیل بدهد بنابراین انتخاب کرده در رشته ای که دوست دارد اقدام کند. ورزشکاران ما مانند علیزاده که زبان و دلجویی های خاص خودشان را می خواهند، مسئولین نیز حمایت هایی داشته اند. به اهتزاز درآمدن پرچم ایران خواست این ورزشکاران هم هست اما کمیسیون زنان و ورزش برنامه هایی دارد که باید اقداماتی داشته باشد. 

فرهادی زاد گفت: ما کمیسیون ورزشکاران را داریم که یکی از کمیسیون های مهم IOC است تا بتوانند خوب فعالیت کنند. کمیسیون های دیگر هم در خدمت ورزشکاران هستند. حضور زهرا نعمتی به نجمه خدمتی دلگرمی می دهد، حضور خدمتی به الهه احمدی دلگرمی می دهد و همین طور موارد دیگر. ما در پرداخت پاداش و جوایز بین زنان و مردان هیچ تفاوتی نداریم و قوانین را باید به سمتی ببریم تا ورزشکاران بتوانند در همین جا تحصیلات را ادامه دهند.

*باید مربیان خوب زن ایرانی را تبلیغ کنیم
وی همچنین در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه ما مربیان خوبی داریم مانند شهرزاد مظفر و الهام هاشمی اما نمی توانیم آنها را حفظ کنیم، اظهار داشت: الهام هاشمی ورزشکار با اخلاق تیراندازی ما بوده که در سنگاپور مربی بوده است. در مسابقات آسیا بود که دادگر با او صحبت کرد تا به ایران بیاید. تیراندازی مشکلات خاص خودش را دارد. فدراسیون نمی تواند فشنگ و مهمات وارد کند اما با هماهنگی وزارت قرار شد تسهیلات فراهم شود.

معاون امور بانوان وزارت ورزش ادامه داد: باید برای بانوانی که می توانند به ما کمک کنند استفاده کنیم. باید مراقبت های بیشتری از این مربیان صورت بگیرد. مظفر از بهترین مربیان ماست که حالا در کویت کار می کند. ما باید به ورزش بانوان سوبسید دهیم. وقتی مربی خوب مانند هاشمی داریم باید او را تبلیغ کنیم. مظفر هم انشالله باید بیاید و مطمئنم با دل و جان زنان را هدایت می کنیم. 
انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان ورزش زن ایرانی مربیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر مهاباد از برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در این شهر و با حمایت شورای شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، طاهر جنگلی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهاباد به زودی میزبان مسابقات پرس سینه کشوری انتخابی تیم ملی خواهد بود.

وی افزود: این مسابقات در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با هدف معرفی استعدادها برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه مسابقات پرس سینه کشوری در سالن دو هزار نفری مهاباد و در ماه جاری برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات در راستای سیاست‌های شورای شهر و کمیسیون ورزش و با ابلاغ اداره ورزش و جوانان برگزار و مدیریت شهری پشتیبان و حامی برگزاری آن است.

جنگلی تصریح کرد: با برگزاری چنین مسابقاتی امیدواریم قهرمانانی از این رشته پرورش پیدا کنند که بتوانند در مسابقات ملی، آسیایی و جهانی به رقابت بپردازند و برای مهاباد نیز افتخارآفرینی کنند.

به گزارش ایمنا، مسابقات پرس سینه قهرمانی باشگاه‌های کشور با نام گرامیداشت شهدای کنسولگری ایران طی روزهای بیست‌ودوم لغایت سی‌ویکم اردیبهشت سال‌جاری در تمام رده‌های سنی طبق قوانین فدراسیون جهانی(IPF) در شهر مهاباد آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد.

کد خبر 751064

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد
  • بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (لیست کامل سایت‌های زودبازده داخلی و خارجی)
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • زیدان در فرمول یک هم رئال را فراموش نمی‌کند!
  • ببینید | بدرقه صدای فراموش‌نشدنی ورزش
  • حسینی آذرخوارانی سکان دار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند