Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیف الله ابو ترابی روز یکشنبه افزود:  ۵۵ میلیون و ۸۷ هزار و ۸۹۰ نفر مراحل تکمیل ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را انجام داده‌اند که برای ۴۶ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۵۷۲ نفر کارت ملی صادر شده و ۴۵ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۴۳۳ نفر کارت خود را دریافت کرده‌اند.

وی درمورد علت تاخیر و طولانی شدن زمان صدور کارت هوشمند ملی نیز گفت: تاخیر بیش از یک و نیم سال را در این باره می‌پذیریم؛ از اسفند سال ۹۶ با مشکل تامین بدنه کارت مواجه شده‌ایم و از آغاز سال ۹۷ با شرکت‌های متولی که چاپخانه دولتی متولی تامین و تولید آن است، وارد مذاکره شدیم و تلاش‌ها آغاز و قرار شد که بدنه کارت ایرانی مشابه خارجی باشد، آزمایشات طولانی انجام شد و در آغاز نیمه اول امسال شاهد تولید ۳۲۴ هزار و ۹۸۳ کارت تولید داخل بودیم که به ما تحویل داده شد و آن را به مردم دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ابوترابی تاکید کرد: این کارت مشابه نمونه خارجی است و تمام نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است.

وی افزود: چاپخانه دولتی تا پایان سال به ما وعده داد که ۹ میلیون کارت بدهد، اما آنها مشکلاتی دارند و به وعده خود عمل نکردند در حالیکه آمادگی صدور دو میلیون کارت را در ماه ایجاد کردیم.  

ابوترابی گفت: جمعیت ۸۸.۸۸ درصدی واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی تکمیل ثبت‌نام انجام داده‌اند و این میزان از جمعیت ۶۲ میلیون نفری است که واجد شرایط هستند.  

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و بر اساس هدف گذاری ها، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدان شرایط صادر شود.
همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خودشان باید به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود. همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع

روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: با توجه به مراجعه همزمان تعداد زیادی از اتباع و مهاجرین محترم به سایت سهما و اشکالات فنی بوجود آمده، به اطلاع می رساند وارد کردن کد ارسالی به سایت سهما تا پنج شنبه بیستم اردیبهشت ماه تمدید شد.

پیش از این روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای درباره پیامک ارسالی از سامانه سهما به شماره اتباع خارجی از آنها خواست تا این پیامک را جدی بگیرند.

در این اطلاعیه آمده است: پیامکی با مضمون ذیل برای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در کشور جهت استعلام حضور یا عدم حضور توسط سامانه سهما ارسال شده است؛ از مخاطبان درخواست می‌شود در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کارت هوشمند«نسک»؛ گامی برای ورود حجاج به مشاعر مقدسه
  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • گلایه شهروندان گرگانی از نصب دکل مخابرات در جنگل + فیلم
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع