Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب‌الله شعبانی صبح یکشنبه با حضور در نمایشگاه سراسری کتاب همدان، برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب را به فال نیک گرفت و افزود: امیدواریم از این پس نیز شاهد برگزاری بیشتر نمایشگاه‌هایی از این قبیل باشیم.

وی با بیان اینکه تکثر موضوعات و کتب عرضه شده در نمایشگاه قابل توجه است، اظهار کرد: خوشبختانه انتشارات متعددی در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله شعبانی با تأکید بر اینکه دیدن کتاب‌ها به تنهایی هم برای انسان نشاط علمی ایجاد می‌کند، یادآور شد: ارتباط مستقیم با کتاب، انگیزه مطالعه ایجاد می‌کند، همانطور که برخی علما توصیه می‌کردند با حضور در کتاب فروشی‌ها کتاب را تماشا کنید تا انگیزه مطالعه داشته باشید.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کار فرهنگی قابل‌توجه است، تصریح کرد: نظارت بیشتر در حوزه چاپ و نشر ضروری است و مطالعه برخی کتاب‌ها باید با شرایط خاصی انجام شود زیرا برخی کتاب‌ها برای نسل جوان مناسب نیست.

امام‌جمعه همدان گفت: محتوای کتاب باید به نحوی باشد که وقتی خانواده‌ای کتابی را مطالعه می‌کند، اندیشه اعضای خانواده رشد پیدا کند.

وی با بیان اینکه کتاب با سایر محصولات فرهنگی متفاوت است، اظهار کرد: نباید کتاب تنها جنبه سرگرمی داشته باشد بلکه باید خواندن آن ارتقا فکری را به همراه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه یادآور شد: محتواهای تولیدی باید ارتقا اندیشه به همراه داشته باشد و باید مراقبت کنیم که کتاب‌ها آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

وی تأکید کرد: اینکه ما چگونه تبلیغ کنیم تا سرانه مطالعه ارتقا یابد، یک هنر بوده و نیازمند برنامه‌های تأثیرگذار است.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه اگر ما دغدغه ترویج فرهنگ کتاب را داشته باشیم راه ترویج آن را می‌یابیم، خاطرنشان کرد: اگر دغدغه و نیاز اجتماعی در خصوص کتاب ایجاد شود، راهکار آن هم ایجاد خواهد شد.

وی افزود: فضای مجازی ظرفیت مطالعه مردم را تحت تأثیر قرار داده و با اشباع این ظرفیت، آسیب‌های مختلفی ایجاد کرده که باید کنترل شود.

کد خبر 4823141

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان امام جمعه همدان قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بوشهر بارش برف سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ایلام شهادت شهرکرد سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه گرگان شیراز قزوین تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی برای ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»