Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی گفت: یک سوم اشتغال ایجاد شده در آذربایجان‌غربی از سوی کمیته امداد استان ایجاد می‌شود و ۹۵ درصد این اشتغال‌ها پایدار است.

عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های محروم کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: برای همین منظور محرومیت‌زدایی یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های مهم کمیته امداد در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای محرومیت‌زدایی در استان باید بسیاری از شاخص‌ها از جمله بهداشت، سوادآموزی، سرانه درآمد و اشتغال به ویژه در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد استان بالا رود، افزود: در این راستا در سال‌های اخیر اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان با ارائه تسهیلات مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در استان نیاز به همکاری دانشگاهیان است، ادامه داد: در نخستین همایش استانی توامندسازی اقشار آسیب‌پذیر ۶۰ مقاله توسط کارشناسان و دانشگاهیان به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که برای گام نخست، خوب است.

وی با بیان اینکه یک سوم اشتغال ایجاد شده در آذربایجان‌غربی توسط کمیته امداد استان ایجاد می‌شود، افزود: ۹۵ درصد اشتغالزایی ایجاد شده توسط کمیته امداد، پایدار است.

سهندی با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان توسط صندوق امداد ولایت بیان کرد: در ۹ ماهه امسال، هشت هزار و ۵۴۵ فقره تسهیلات به مددجویان و نیازمندان استان پرداخت شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد ۱۶۵ درصدی داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا آذربایجان غربی اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور سراسری مبارزه با زنگ زرد گندم در آذربایجان غربی آغاز شد / مبارزه بر علیه بیماری‌های برگی در بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع غلات استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،خسرو شهبازی در حاشیه مانور سراسری مبارزه با بیماری‌های برگی غلات (رنگ زرد) در ارومیه با اشاره به بیماری‌ها و امراض و مبارزات انجام شده در سطح گندم زار‌های استان اظهار کرد: در زمینه گندم زار‌ها و غلات بیش از ۲۱۴ هزار هکتار مبارزه با علف‌های هرز انجام شده و در زمینه سن مضر غلات هم در سطح ۱۳۰ هزار هکتار و مبارزه با ملخ نیز در بیش از هزار هکتار مبارزه محقق شده است.

وی بیان کرد: امسال مانور مبارزه با بیماری زنگ زرد انجام شد چرا که این نوع قارچ زودتر از سایر بیماری‌ها و در شرایط سرد زودتر از سایر قارچ‌ها فعالیتش را شروع می‌کند و این شرایط در مزارع استان وجود دارد و این بیماری در بخشی از مزارع مشاهده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت مبارزه با آفات و امراض گفت: امسال در استان ۱۰۵ هزار هکتار زیر کشت اراضی آبی و ۳۰۳ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات مبارزه شده است و انتظار داریم کشاورزان از ارقام مقاوم در مزارع استفاده کرده و از مواد غذایی مناسب خاک اعم از کود‌های پتاسه و ازته استفاده کنند تا آسیب‌ها کم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: مدیریت مزرعه و مبارزه با علف‌های هرز می‌تواند آسیب‌ها را کاهش دهد ولی، چون ارقام کشت شده است باید مبارزه شیمیایی را انجام دهیم، توزیع این قارچ با باد به سرعت منتقل می‌شود و نباید اجازه رشد و انتقال این قارچ داده شود چرا که اگر به صورت لکه کوبی عمل نشود به سرعت به استان‌ها همجوار نیز منتقل می‌شود.

دیگر خبرها

  • مانور سراسری مبارزه با زنگ زرد گندم در آذربایجان غربی آغاز شد / مبارزه بر علیه بیماری‌های برگی در بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع غلات استان
  • ۲ هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات در آذربایجان غربی مبارزه شد
  • اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد
  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست