Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@19:19:13 GMT

مزارع پرورش طیور گوشتی ضدعفونی شوند

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۸۰۷۲۹

مزارع پرورش طیور گوشتی ضدعفونی شوند

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،علی اکبر حدادزاده مدیر کل دامپزشکی استان یزدگفت: کاهش دمای هوا و بارش برف، احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا را به میزان زیاد افزایش می‌دهد.

او افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می‌تواند از راه‌های مختلف، مزارع پرورش طیور گوشتی و تخم گذار را آلوده کند و در فصل زمستان با توجه به ماندگاری بیشتر ویروس در محیط، احتمال انتقال آن از نقطه‌ای به نقطه دیگر خصوصاً در شرایط برفی بیشتر می‌شود که رعایت مسایل قرنطینه‌ای و امنیت زیستی از سوی مرغداران حائز اهمیت بسیار در کنترل و پیشگیری از بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدادزاده  ادامه داد: کنترل ورودی مرغداری و انجام شست‌وشو و ضدعفونی افراد یا وسایلی که بنا به ضرورت وارد مزرعه می‌شوند، رعایت بهداشت و نظافت از سوی افراد شاغل در محیط مرغداری و کنترل ورود و خروج تمام جانداران و اشیاء به داخل و خارج مرغداری در کنار تغذیه مناسب، تأمین هوای سالم و کافی و استفاده به موقع از واکسن‌ها نقش اساسی در پیشگیری و کنترل بیماری ایفا می‌کند.

او از مرغداران خواست تا از پنهان کردن شیوع بیماری در واحد پرورشی خود خودداری کنند و حتماً در صورت مشاهده علائمی همچون افزایش تلفات، بی حالی شدید، پژمردگی و دور هم جمع شدن گله، سیاه شدن و خونریزی تاج، ریش و ساق پا، افت ناگهانی و شدید تولید تخم مرغ روزانه، علائم تنفسی حاد و کاهش شدید مصرف دان، فورأ به شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه یا سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان گزارش دهند تا با پیگیری به موقع از انتشار بیماری در استان و ایجاد خسارات اقتصادی فراوان جلوگیری شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مزارع پرورش طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری تب سه روزه گاوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی، با توجه به فصل گرما و فعالیت پشه‌ها و بندپایان که ناقل بیماری هستند نسبت به احتمال وقوع، بروز و شیوع بیماری ویروسی تب سه روزه گاوی هشدار داد.

 رییس شبکه دامپزشکی گناباد، گفت: تب سه روزه بیماری ویروسی است که بوسیله نیش حشرات گسترش می‌یابد و به صورت همه گیر و غیر واگیر بروز می‌کند ولی گذرا بوده و قابل درمان است.

دکتر محمدرضا متقی، افزود: این بیماری صرفاً در گاو و گاومیش و در نقاط گرمسیری با شروع فصل گرما و فعالیت حشرات بروز می‌کند.

وی  گفت: سمپاشی جایگاه‌های دام و بدن دام‌ها از راه‌های اساسی پیشگیری بیماری است.

دیگر خبرها

  • تولید ۸۵ هزار تن مرغ در قزوین تا پایان سال جاری
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • درمان ضد انگلی بیش از ۹ هزار راس دام سبک در اندیمشک
  • این افراد مغزشان زودتر پیر می‌شود
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • با سهل انگاری مدیران برخورد می‌شود
  • هشدار شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری تب سه روزه گاوی
  • نحوه پرورش میلیون‌ها قورباغه غول پیکر گوشتی توسط کشاورزان تایلندی (فیلم)
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین