Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@03:13:36 GMT

کوتاه قدها تحت پوشش بهزیستی نیستند

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۸۱۵۲۹

کوتاه قدها تحت پوشش بهزیستی نیستند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: کوتاه‌قدها نه در ایران و نه در هیچ کجای دنیا جز گروه‌های تحت حمایت خدمات معلولان قرار نمی‌گیرند.

به گزارش ایمنا به نقل از بهزیستی کشور، محمد نفریه، اظهار کرد: کوتاه قامت‌ها جز گروه‌های هدف این سازمان قرار ندارند.

وی با اشاره به اینکه کوتاه‌قامت‌ها نه در ایران و نه در هیچ کجای دنیا جز گروه‌های تحت حمایت خدمات معلولان قرار نمی‌گیرند، اظهار داشت: تنها درصورتی که این افراد دارای معلولیت باشند از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی درخصوص روش تعیین میزان معلولیت و شائبه‌های پیش آمده در احتساب میزان معلولیت‌ها نیز گفت: چند سالی است که روش تعیین میزان معلولیت براساس روش ICF استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه روش ICF  یک روش اندازه گیری در کلاس بین‌المللی است، تصریح کرد: در این روش کارآیی و قدرت مانور فرد دارای معلولیت در محیط زندگی مورد بررسی قرار می‌گیرد چرا که ممکن است یک معلول با وجود معلولیت توانمندی قابل توجهی داشته باشد.

کد خبر 405419

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بهزیستی توانبخشی بیماری معلولان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری

رییس سازمان امور عشایر ایران، میزان خسارت بارندگی‌ و سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری از ابتدای سال ‌جاری تا کنون را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش مهر، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران از تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر و کارگروه‌های تخصصی در امور عشایر استان‌ها خبر داد و گفت: با تشکیل این ستاد، از طرق مختلف هشدارهای هواشناسی به عشایر اطلاع‌رسانی شد و خوشبختانه تا کنون گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات جانی به عشایر، دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: بخشی از خسارت‌ها به چادرها، وسایل زندگی و معیشت، دام و احشام عشایر وارد شده که برآورد میزان این خسارت‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ابراز کرد: بیشترین خسارت وارد شده به زیرساخت‌ها به ویژه ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری به دلیل نداشتن ابنیه فنی است.

وی افزود: در ارزیابی اولیه، بارندگی‌های سیل‌آسا در یک ماه اخیر ۵۶۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری را تخریب و دچار آسیب کرده که نیاز به تخصیص اعتبار برای مرمت، بهسازی و بازگشایی فوری دارند.

نادری بیان کرد: برآورد اولیه میزان خسارت به راه‌های عشایری و زندگی و معیشت آنان ۵۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تقویت اعتبارات راه‌های عشایری و احداث ابنیه فنی، این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار کرد: احداث سرپناه‌های ایمن در مناطق عشایری در سال جاری در دستور کار سازمان است که با اجرای این سکوها، چادرهای عشایر در مخاطراتی همچون سیل آسیب و خسارت کمتری می‌بینند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فارس/ تلف شدن 50 راس دام سبک بر اثر رعد و برق سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند

دیگر خبرها

  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • غربی‌ها علاقه‌مند به روابط نزدیک ایران و روسیه نیستند/ اسرائیل مخالف صنعت هسته‌ای ایران است
  •  ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت