Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، قائم مقام و سخنگوی هیات نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر گفت: صلاحیت داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از بررسی در هیات اجرایی از اول دی  به مدت ۲۰ روز در هیات‌های نظارت بررسی، و نتیجه به فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه یعنی بوشهر، دشتستان، دشتی و کنگان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل رضایی افزود: براساس ماده ۵۲ قانون انتخابات فرمانداران موظفند به صورت کتبی و محرمانه نتیجه را به داوطلبان اعلام کنند و داوطلبانی که رد صلاحیت شده‌اند و یا صلاحیتشان احراز نشده است، از امروز به مدت پنج روز یعنی تا ۲۶ دی می‌توانند به ساختمان شماره ۲ استانداری مراجعه کنند و شکایت، اعتراض و مستند‌های خود را به نماینده هیات نظارت استان بوشهر تحویل دهند.

او ادامه داد: به شکایت این افراد در مدت ۲۰ روز (۱۱ بهمن) رسیدگی، و نتیجه ۱۲ بهمن ماه به وزارت کشور اعلام می‌شود و این وزارتخانه نیز افراد را در جریان قرار می‌دهد.

 قائم مقام و سخنگوی هیات نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر عنوان کرد: برخی از داوطلبان که در هیات اجرایی تایید شدند در هیات مرکزی نظارت هم مورد تایید قرار گرفتند، اما شورای نگهبان مدارک و مستنداتی دارد که نظر آن بر احراز نشدن صلاحیت و یا رد صلاحیت آن‌هاست.

رضایی گفت: اگر افرادی برای نخستین بار از سوی شورای نگهبان رد شدند از امروز به مدت ۲۰ روز می‌توانند به این شورا اعتراض کنند و شورای نگهبان نیز هفت روز شکایت‌ها را بررسی می‌کند و نتیجه ۲۲ بهمن از طریق وزارت کشور به افراد اعلام می‌شود.

او، بدون اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در استان بوشهر افزود: فهرست نهایی و قطعی نامزد‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۳ بهمن از طریق فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه استان به مردم اعلام می‌شود و افراد فرصت دارند به مدت یک هفته تبلیغات را انجام دهند.

قائم مقام و سخنگوی هیات نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: این انتخابات حساس و مهم و تبلور اراده مردم است و انتظار می‌رود با توجه به وضعیت حساس کشور مردم مانند گذشته که در عرصه‌های مختلف سیاسی حاضر هستند در این مانور سیاسی مهم نیز حاضر باشند.

رضایی تاکید کرد: مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای ضمن اینکه به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل می‌کنند جمهوریت، اسلامیت وحمایت خود را از نظام به رخ جهانیان خواهند کشید.

او گفت: داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اظهارنظر‌های خود مراقب باشند خطوط قرمز نظام را زیر سوال نبرند این افراد قرار است خود در آینده قانونگذار باشند پس باید به قانون پایبند باشند و از تبلیغات زودهنگام بپرهیزند.

 قائم مقام و سخنگوی هیات نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر ادامه داد: داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نمایندگان و اطرافیان خود را توجیه کنند و هسته مشورتی آن‌ها به گونه‌ای باشد که مقید به قانون باشند و از طهارت اقتصادی و اخلاقی برخوردار باشند و از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف خود استفاده نکنند.

رضایی با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم زر و تزویر در انتخابات جایی داشته باشد، گفت: از بد اخلاقی‌های سیاسی و زیر سوال بردن و سیاه نمایی در تبلیغات پرهیز شود.

او افزود: سیاه نمایی و زیرسوال بردن خدمات نظام و کار‌های نمایندگان قبلی از داوطلبی که قرار است به مجلس برود بعید و کار پسندیده‌ای نیست.

 قائم مقام و سخنگوی هیات نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر تاکید کرد: افراد بدون زیرسوال بردن برنامه‌های رقیبان خود برنامه‌های خود را اعلام کنند، زیرا مردم فهیم، آگاه و بصیر، به دنبال انتخاب اصلح هستند.

رضایی گفت: بعضی‌ها در سخنرانی‌های تبلیغاتی خود بدون توجه به شرح وظایف نماینده اظهارنظرهایی، قول و قرار‌ها و وعده‌هایی می‌دهند که از نظر قانونی، شرعی و اخلاقی درست نیست و مردم نگذارند این افراد مطلبی را مطرح کنند که ضمانت اجرایی ندارد.

او افزود: افرادی که از هیات مرکزی نظارت عبور می‌کنند به معنی این است که حداقل صلاحیت‌ها را دارند اما بین آن‌ها افرادی هستند که صلاحیت بالاتری دارند و مردم با توجه به هوشیاری و بصیرتی که دارند، به دنبال انتخاب اصلح باشند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند برگزار می‌شود.

استان بوشهر چهار حوزه انتخابیه دارد و مردم شهرستان‌های (بوشهر، گناوه و دیلم)، (دشتستان)، (کنگان، دیر، جم و عسلویه) و (دشتی و تنگستان) هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

در مجموع ۱۹۶ داوطلب برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم نام نویسی کرده بودند که هیات اجرایی استان صلاحیت ۹۸درصد آنها را تایید کرد و ۱۱ نفر نیز انصراف دادند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای نگهبان صندوق رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد

دریافت 36 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6097467

دیگر خبرها

  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • راند دوم
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد