Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه استان اردبیل از فوت ۱۶۰ نفر در محورهای مواصلاتی برون شهری استان اردبیل در ۹ ماهه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد صفوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار و ارقام‌های مختلف ثبت شده در ۹ ماهه سال‌جاری در پلیس راه استان اردبیل، اظهار کرد: در ۹ماهه سال‌جاری ۱۶۰ نفر در تصادفات رانندگی محورهای مواصلاتی برون شهری استان اردبیل جان خود را از دست داده‌اند که در این مدت ۱۲۶ فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مجموع یک هزار و ۹۶۵ فقره تصادف خسارتی، جرحی و فوتی در جاده‌های استان اردبیل ثبت شده است که از این میزان یک هزار و ۴۰۷ مورد را تصادفات خسارتی با افزایش ۱۲ درصدی و ۵۰۲ مورد را تصادفات جرحی با افزایش ۱۳ درصدی به خود اختصاص می‌دهند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با اشاره به عمده دلایل وقوع تصادفات فوتی عنوان کرد: انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز ۳۴ درصد از علل وقوع تصادف فوتی را به خود اختصاص می‌دهند و همچنین ۲۶ درصد از دلایل وقوع تصادفات فوتی مربوط به سرعت غیرمجاز است که این آمارها لزوم ایجاد بزرگراه و افزایش دوربین‌های کنترل سرعت را در محورهای استان نشان می‌دهد.

وی تشریح کرد: ۱۰۴ هزار و ۲۰۲ تخلف رانندگی در محورهای مواصلاتی استان اردبیل ثبت شده است که متخلفان توسط پلیس راه اعمال قانون شده‌اند و همچنین دو هزار و ۸۵۳ دستگاه خودرو و ۹۰۳ موتورسیکلت به دلیل تخلفات حادثه‌ساز رانندگی به پارکینگ منتقل شدند‌.

صفوی ادامه داد: طی این مدت ۲۹۴ خودرو به علت داشتن بیش از یک میلیون تومان خلافی توسط پلیس راه به پارکینگ منتقل شده و ۲۶۳ جلد گواهینامه رانندگی به‌علت کسب نمره منفی بیش از حد مجاز بایگانی شده است.

وی  بیان کرد: ۱۰۴ هزار و ۲۰۲ مورد تخلف حادثه‌ساز رانندگی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ توسط پلیس راه استان اردبیل ثبت و اعمال قانون شد.

سرعت و سبقت غیرمجاز خط قرمز پلیس

رئیس پلیس راه استان اردبیل تاکید کرد: تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز خط قرمز پلیس راه است و عوامل پلیس راه در راستای پیشگیری از تصادفات رانندگی بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه پلیس راه برای هر فصل یک طرح ویژه دارد، اظهار داشت: طرح زمستانی پلیس راه در استان اردبیل به مدت ۹۰ روز برقرار خواهد بود و در این مدت عوامل پلیس در تمام محورهای مواصلاتی استان به‌خصوص در گردنه‌های صایین و اسالم مستقر است و اقدام به خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز می‌کند.

صفوی اضافه کرد: ۳۷ دوربین نظارت تصویری، ۲۷ دوربین ثبت تخلفات رانندگی و ۵۰ دوربین دستی در محورهای مواصلاتی استان دایر است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ۹ ماهه سال‌جاری توسط پلیس راه اذعان کرد: شناسایی ۲۵ نقطه حادثه‌خیز، تزریق خودروهای جدید و تجهیز عوامل پلیس به دست افزارهای هوشمند و همچنین تجهیز پلیس راه های استان به سامانه سپهتن یا همان سامانه پایش هوشمند حمل‌و‌نقل عمومی از جمله اقدامات مهم پلیس راه استان بوده است.

رییس پلیس راه استان اردبیل گفت: به هموطنان عزیزی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را دارند توصیه می‌کنیم از سرعت و سبقت غیرمجاز و عجله و شتاب بی‌مورد پرهیز کرده و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد جاده‌های ایمن و بدون تصادف باشیم.

انتهای پیام/3463/618

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس اردبیل تصادفات رانندگی تصادفات فوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای کرمانشاه لغزنده است

ایسنا/کرمانشاه رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به لغزندگی بیشتر محورهای استان، از رانندگان خواست از ترددغیرضروری اجتناب کرده و بیش از هر زمان رعایت سرعت مطمئنه را داشته باشند.

سرهنگ عبدالحسین زارع در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بارش باران در اکثر محورهای استان، گفت: تنها در شهرستان کنگاور بارندگی نداریم و به جز محورهای این شهرستان، در غالب محورهای استان بارندگی داشته و محورها لغزنده هستند.

وی افزود: خوشبختانه تا این لحظه تصادف مهم، ریزش کوه و آبگرفتگی خاص که موجب اخلال در تردد شود، گزارش نشده است.

 زارع با بیان اینکه ۶۲ تیم گشتی محسوس و نامحسوس محورهای استان را تحت رصد دارند، افزود: علاوه بر این تیم ها ۵۴ دوربین ثابت و ۵۱ دوربین سیار ثبت تخلف هم در محورها مستقرند. جدای از این انتظار داریم که خود رانندگان هم برای حفظ جان خود و دیگران رعایت قوانین را داشته باشند.

زارع یکی از مهمترین علل تصادف در شرایط لغزندگی جاده ها را سرعت غیرمجاز عنوان و تصریح کرد: عمده تصادفات در روزهای بارندگی از نوع واژگونی است که ناشی از سرعت غیرمجاز و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه است.

وی افزود: شرایط ترمز گرفتن در شرایط لغزندگی جاده ها با روزهای عادی سال متفاوت است و مسافتی که ترمز عمل کند طولانی‌تر است، بنابراین در سرعت بالا با گرفتن ناگهانی ترمز به راحتی خودرو واژگون شده و یا به موقع متوقف نمی شود و موجب برخورد با خودروی جلویی می شود.

زارع بر رعایت فاصله طولی در شرایط لغزندگی محورها هم تاکید کرد و افزود: از آنجا که در لغزندگی جاده ها مسافتی که ترمز عمل می کند طولانی تر است، بنابراین رعایت فاصله طولی در این شرایط اهمیت بسیاری دارد تا از برخورد با خودروهای جلویی جلوگیری شود.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه همچنین از رانندگان خواست در این شرایط آب و هوایی از تردد غیرضروری اجتناب کرده و پیش از حرکت وضعیت راه ها را از سامانه ۱۴۱ جویا شوند.

زارع از رانندگان خواست حتما قبل از حرکت از سلامت فنی خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فوت یک نفر بر اثر واژگونی پژو در قم 
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده اند رانندگان احتیاط کنند
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است