Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@14:56:50 GMT

امیرقطر: کمکهای ایران را فراموش نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۸۴۰۱۶

رئیس جمهوری تاکید کرد: در مقطعی برخی از کشورهای منطقه علیه قطر محدودیت‌هایی ایجاد کردند اما ایران براساس وظایف همسایگی، تاریخی و دوستی خود عمل کرد، در کنار قطر بود و در کنار قطر خواهد ماند. ناطقان: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز یکشنبه در نشست خبری مشترک با امیر قطر گفت: برای همه روشن است که روابط دو کشور برادر، دوست و همسایه تاریخی و حسن همجواری بین ما برقرار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال های اخیر بعد از آنکه برخی کشورها تحریم‌هایی علیه قطر به وجود آوردند در کنار قطر بودیم و در آینده هم در کنار قطر خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در دیدار امروز تصمیمات مهمی برای توسعه مناسبات دو کشور اتخاذ کردیم، اظهار داشت: روابط سیاسی دو کشور روابط بسیار خوبی است. در زمینه اقتصادی، تجاری و همچنین روابط علمی و فرهنگی ظرفیت‌های خوبی داریم.
رییس دولت دوازدهم ادامه داد: در چند ماه آینده کمیسیون مشترک بین دو کشور تشکیل می‌شود و امیدواریم در کنار تشکیل کمیسیون مشترک، دو کشور در همکاری‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و فناوری در همه زمینه‌ها به توافق برسند.
روحانی با بیان اینکه امروز تصمیم گرفتیم کمیسیون مشترک دو کشور به صورت منظم و سالیانه تشکیل شود، تصریح کرد: همچنین تصمیم گرفتیم روابط سیاسی و رفت و آمد مقامات سیاسی و اقتصادی بیشتر شود و بتوانیم از همه ظرفیت‌ها به نفع دو ملت استفاده کنیم.
وی با اشاره به امنیت منطقه‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت امنیت منطقه به ویژه امنیت راه‌های آبی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تصمیم گرفتیم رایزنی‌ها و همکاری‌های بیشتری برای امنیت کل منطقه داشته باشیم.
رییس جمهوری اضافه کرد: برای این سفر و حضور امیر قطر در ایران اهمیت قائلیم و امیدواریم شاهد مناسبات وسیع‌تر دو کشور و به نفع دو ملت و کل منطقه باشیم.
روحانی همچنین گفت: امیدواریم این سفر تاثیر بسیار مفیدی برای دو کشور داشته باشد و بار دیگر از سفر امیر قطر و حضور در ایران تشکر می‌کنم.
شیخ تمیم بن حمدآل ثانی امیر قطر ظهر امروز با استقبال رضا اردکانیان وزیر نیرو وارد تهران شد و در مجموعه فرهنگی سعد آباد مورد استقبال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی قرار گرفت.
وی امروز همچنین با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی هم دیدار و گفت و گو خواهد کرد. منبع: ایرنا برچسب ها: امیرقطر ، روحانی ، کمک های ایران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: امیرقطر روحانی کمک های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود

مهرداد بذرپاش با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا میان ایران و امارات گفت: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور لازم و مهم است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارت در سخنرانی خود در اتاق بازرگانی ابوظبی اظهار کرد: ایران و امارات سوابق و پیشینه و روابط اقتصادی و تجاری دیرینه دارند و حجم ۲۷ میلیارد مراودات تجاری نشانه از عمیق بودن این روابط است.

وی افزود: امارات دومین شریک تجاری بعد از چین است؛ اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی نقش ویژه‌ای در این روابط دارند اما آن‌ها باید شجاعت لازم را داشته باشند و البته باید حمایت هم شوند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: ایران سرزمین و هاب ترانزیت و کریدور بی نظیر شمال - جنوب است و اگر امارات از این فرصت و بنادر لجستیکی ایران استفاده کند و در بنادر جدید سرمایه گذاری کرده و آن‌ها را توسعه دهد قطعا اقتصادش رشد بیشتری کرده و به راحتی به اوراسیا دسترسی پیدا می‌کند.

وی گفت: رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای ایران در سال گذشته نشان می‌دهد عزم جدی برای این حوزه داریم.

بذرپاش اظهار کرد: استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا و تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک و سرمایه گذاری مشترک باید توسط دو کشور تصمیم‌ گیری شود.

وی افزود: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک لازم و مهم است؛ در هفته ۳۲۰ پرواز بین ایران و امارات انجام می‌شود، ارتقای خدمات فنی و مهندسی در دو کشور و حتی در کشور ثالث می‌تواند فرصت‌های جدیدی به وجود آورد و امتیازات زیادی در مناقصات برای طرفین دارد.

بذرپاش گفت: تبادل هیات‌های تجاری بین دو کشور می‌تواند آثار و برکات زیادی داشته باشد؛ اخیرا در تهران نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد که برخی مسؤولان اماراتی از آن بازدید کردند.

وی اظهار کرد: تمام تلاش دولت‌ها باید برداشتن موانع از جلوی پای فعالان اقتصادی و افزایش مراودات تجاری باشد و رسیدن میزان تبادلات تجاری و اقتصادی به سالی ۳۰ میلیارد دلار حداقل خواسته تجار و فعالان است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: دشمنان مشترک ایران و امارات تلاش می‌کنند بین دو کشور اختلاف افکنی کنند، اما مسؤولان دو کشور آن را خنثی کرده‌اند.

وی افزود: برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بخشی از افق روشن توسعه روابط ایران و امارات است.

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • توخل: بازی رئال مهم است، این بازی را فراموش کردیم
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»