Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@08:46:04 GMT

نخستین تبلت مخصوص نابینایان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۸۴۲۴۸

نخستین تبلت مخصوص نابینایان رونمایی شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آی‌ای، یکی از نوآوری‌های رونمایی شده برای افراد نابینا و کم‌بینا در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ یک تبلت ساخته شرکت "PCT" به نام "Tactile Pro Braille" است.

این تبلت که موفق به دریافت نشان تقدیر از داوران جشنواره این نمایشگاه شد، به افرادی که دارای اختلال بینایی هستند، اجازه می‌دهد تا از این فناوری به روشی استفاده کنند که هرگز قبل از این امکان‌پذیر نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اصل، این دستگاه شامل یک صفحه کلید و صفحه نمایش بریل است که از طریق بلوتوث با دستگاه‌های هوشمند ارتباط برقرار می‌کند. این کمک می‌کند تا افراد با اختلال بینایی مانند سایر افراد به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

این تبلت توسط شرکت "PCT" ساخته شده که شرکتی است که سال‌ها مشغول تحقیق و توسعه فناوری بریل بوده است. این شرکت در سال ۲۰۰۸ اولین نمونه از این دستگاه را ایجاد کرد و سرانجام پس از گذشت یک دهه تحقیق، نوشتن کد، ایجاد الگوریتم‌ها موفق به توسعه ابزاری کاملاً جدید شد.

توزیع ۱۰۰۰ تبلت بین محصلان نیمه بینا

این تبلت برای نابینایان از یک خروجی لمسی چند سطحی با سرعت پاسخگویی فقط ۰.۳ ثانیه استفاده می‌کند. این در واقع به این معنی است که زمان بارگذاری یک صفحه وب در این تبلت معادل یک سوم ثانیه است.

این تبلت با سیستم عامل اندروید کار می‌کند که می‌تواند اطلاعات صفحه را به تصاویر صوتی، بریل و حتی تصاویر بریل ترجمه کند. بدین ترتیب در صورتی که فرد نابینا یا کم‌بینا بخواهد تصویری را در وب ببیند، این تبلت تصویر را به صورت بریل با وضوح پایین بازآفرینی می‌کند.

شرکت سازنده دو نسخه از این تبلت به نام‌های "Tactile Pro" و "Tactile Edu" ساخته است. نسخه "Edu" مخصوص یادگیری بریل ساخته شده است. این تبلت، یادگیری بریل را آسان‌تر از همیشه می‌کند.

این تبلت همچنین با زبان‌های مختلف کار می‌کند و همه را به بریل ترجمه می‌کند. کاربر دارای اختلال بینایی نیز می‌تواند به خط بریل تایپ کند و این تبلت، نوشته وی را به زبان مورد نظر وی ترجمه می‌کند.

از طرفی کاربران از طریق استفاده از تبلت "Tactile Pro" می‌توانند به مرور اینترنت بپردازند، اسناد را ویرایش کنند، بازی کنند یا پیام‌های خود را مرور کنند. این دستگاه همچنین دارای یک حافظه داخلی است که می‌تواند بیش از ۱۰۰ هزار کتاب بریل را به کاربر ارائه دهد، بنابراین در اصل می‌توان از این تبلت همچنین به عنوان یک کتابخوان الکترونیکی استفاده کرد. 

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، اولین تبلت مخصوص نابینایان در نمایشگاه CES امسال از نامزدهای جایزه نوآوری بود و به عنوان یکی از افتخارآفرینان مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 477570 برچسب‌ها نابینایی تکنولوژی (فناوری) تکنولوژی (فناوری) - دیجیتال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نابینایی تکنولوژی فناوری تکنولوژی فناوری دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو

معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از رونمایی دو سکوی زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران منظور افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در زنجیره ارزش طراحی مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، مصطفی فلاح، امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت _ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴-تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌سازی این نمایشگاه برای مازندران اظهار کرد: در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان در حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال نگاه بر این است در توسعه زیرساخت‌ها توسعه سکوها و افزایش ضریب نفوذ ارکان سکوها در بخش‌های مختلف جهش‌گونه باشد.

وی افزود: ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در توسعه زیرساخت‌ها با سیاست‌های کلان توسعه‌یافته، دسترسی به پهن باندها را سبب شده است.

معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: با شناسایی و توسعه زنجیره ارزش‌ها در مازندران به دنبال پررنگ‌ کردن فعالان اقتصادی در حلقه‌های زنجیره ارزش و نقش آنها در اقتصاد دیجیتال هستیم.

فلاح از رونمایی دو سکو در حوزه گردشگری و مرکبات در این نمایشگاه خبر داد و مطرح کرد: سکوی «هفت گالری» برای حوزه صنایع‌دستی و ارکان تأمین‌کننده صنایع‌دستی و معرفی محصولات رونمایی شده و سکوی«ایران تراول»در حوزه طراحی سفر بود که با همکاری اداره کل فناوری تامین مالی شده است.

وی تاکید کرد: این سکو ها با تمرکز بر زنجیره ارزش نقش خود را در ضریب نفوذ دیجیتال و افزایش دسترسی‌ها به منظور افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در زنجیره ارزش طراحی، تولید و رونمایی شده است.

کد خبر 749322

دیگر خبرها

  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان تجهیز می شود
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد