Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

مراسم تشییع پیکر آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی عصر یکشنبه با حضور گسترده روحانیون، اساتید حوزه و اقشار مختلف مردم قم از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش مهر آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، آیت الله سید احمد خاتمی و آیت الله کعبی اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان، آیت الله رضا استادی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بهرام سرمست استاندار قم در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکر آیت الله رسولی محلاتی پس از اقامه نماز میت توسط آیت الله العظمی جوادی آملی در حرم کریمه اهل بیت (ع) به خاک سپرده شد.

آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی به دلیل شدت بیماری شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه جاری در تهران دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم رسولی محلاتی در سال ۱۳۰۹ در شهرستان محلات استان مرکزی دیده به جهان گشود و از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی بود و در دوران مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی نقش مؤثری داشت.

وی عضو بیت امام راحل (ره) و دفتر مقام معظم رهبری و مسئول وجوهات و مسائل شرعی دفتر مقام معظم رهبری و سال‌ها نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود و در دانشگاه امام صادق (ع) و دانشکده الهیات دانشگاه تهران نیز کرسی تاریخ اسلام را بر عهده داشت.

آیت الله رسولی محلاتی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ نخستین رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بود و نمایندگی مردم استان تهران را در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری برعهده داشت.

از این پژوهشگر و نویسنده آثاری همچون تاریخ اسلام، کیفر گناه و آثار و عواقب خطرناک آن، قصص قرآن یا تاریخ انبیا، درس‌هایی از تاریخ تحلیلی اسلام، راهنمای بهشت یا بهشتیان از دیدگاه قرآن و حدیث، جنبه‌های اخلاقی و سیره عملی امام رضا (ع) و شرح تالیفات شیخ طوسی به یادگار مانده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آیت الله رسولی محلاتی اساتید حوزه اقامه نماز میت صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید معلم در وزارت آموزش و پرورش تشییع شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر مقدس معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» ساعت ۱۰:۳۰ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در وزارت آموزش و پرورش با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی، اعضای شورای معاونان، مدیران و کارکنان آموزش و پرورش و عموم مردم برگزار شد.

آغاز تشییع پیکر پاک شهید از میدان فردوسی بود و سپس مراسم مداحی، روضه‌خوانی و وداع با پیکر شهید در نمازخانه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت‌الله یوسفیه از شهدای ۸ سال دفاع مقدس است که در سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۹ در منطقه سلیمانیه عراق به درجه رفیع شهادت رسیده بود و اکنون بعد از ۳۹ سال تفحص شده و به وطن بازگشته است.

این شهید والامقام در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «این خون شهداست که به انسان انسانیت، حرکت و تکامل می‌دهد».

کلثوم حبیبی از معلمان فرهنگی منطقه جوادآباد در رثای همکار شهید خود نوشت:

ماه از پشت ابر آمد
بکوبید بر طبل‌ها
بدمید بر صورها
و بخوانید به فریادها
که امروز برگشته
ولی نه فقط یک نام و یک پلاک
نه یک پیکر بی‌جان
نه یک حجت یوسف
که یک عالم و معلوم
که یک علم و معلم
برگشته به آغوش کلاسش
به من به تو
و به مایی که به یقین نمی‌توانیم بشماریم.
۳۹ سال روزها و ثانیه‌های تلخ انتظار را....

شهید «حجت‌الله یوسفیه» پس از تشییع، در گلزار شهدای شهرستان ورامین به خاک سپرده خواهد شد.

خبرگزاری مهر ضمن سپاس از خداوند متعال بابت بازگشت پیکر شهید معلم و گرامی داشت یاد و نام شهید یوسفیه، برای خانواده این شهید عزیز آرزوی سلامتی و طول عمر دارد.

کد خبر 6097035 علی قدمی

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید گمنام در شهر نرجه
  • عکس/ مراسم تشییع پیکر شهید معلم
  • پیکر شهید معلم در وزارت آموزش و پرورش تشییع شد
  • تشییع پیکر مطهر یک معلم شهید پس از ۳۹ سال
  • پیکر معلم شهید از میدان فردوسی تهران تشییع خواهد شد
  • پیکر شهید غلامعلی عشیری در دزفول تشییع و به خاک سپرده شد
  • شهدای تازه تفحص شده در دزفول و اهواز تشیع شدند
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون در مشهدالرضا
  • آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در قم