Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:42:05 GMT

پرداخت ۷۱ میلیارد تسهیلات به کشاورزان لرستان

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۸۶۶۹۵

پرداخت ۷۱ میلیارد تسهیلات به کشاورزان لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پرداخت ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۸ هزار و ۳۰۰ پرونده به کشاورزان خسارت دیده از سیل استان خبر داد.

عبدالرضا بازدار امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همچنین ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به حدود ۷۰۰۰ پرونده پرداخت شده و دستور پرداخت ۹۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض صادر شده که تا پایان دی‌ماه به خسارت دیدگان پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تعدادی پرونده موضوعات ابهامی دارد که به پژوهشگاه فضایی مربوط نیست و در حال تعیین تکلیف هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: سیل فروردین‌ماه امسال نشان داد که بخش کشاورزی تا چه میزان در برابر این‌گونه حوادث آسیب‌پذیر است تا جایی که کارشناسان میزان خسارت سیل به بخش کشاورزی استان را حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان عنوان می‌کنند.

بازدار بیان کرد: در اثر سیل بیش از ۵۰۰۰ هکتار معادل ۱۰ درصد از باغ‌های استان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم و حدود ۱۸۰۰ هکتار انجیر سیاه و منحصربه‌فرد استان واقع در منطقه «زیودار» معمولان در اثر سیل به‌شدت آسیب دید.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ ایستگاه پمپاژ، ابنیه فنی و خطوط انتقال بهره‌برداری نیز بر اثر جاری شدن سیل ویرانگر از بین رفت که بر عملکرد ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌ها که زیر پوشش این ایستگاه‌ها هستند تأثیر منفی گذاشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سیل کشاورزی تسهيلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی این استان خریداری شده است.
 سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت ۱۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی می‌باشند.
سیدحسینی افزود: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان