Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در این بیانیه آمده است:

معاونت حقوقی رئیس‌جمهور حادثه اندوه‌بار جان باختن شماری از هموطنان عزیر و شهروندان محترم برخی از کشور‌ها در اثر ساقط شدن هواپیمای اکراینی را دوباره به خانواده‌های ارجمند این عزیزان تسلیت می‌گوید.

آشکار است این حادثه، علل و پیامد‌های آن باید بر اساس موازین قانونی از جهات مختلف حقوقی از جمله مسئولیت‌های انتظامی، مدنی و کیفری مورد توجه، پیگیری و رسیدگی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاونت حقوقی ریاست جمهوری در اجرای اصول قانون اساسی به ویژه فصل «حقوق ملت»، قوانین و مقررات و ضوابط حقوق شهروندی، همه توان و ظرفیت قانونی خود را برای پی‌گیری حقوق و مطالبات جامعه با تأکید بر حقوق جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان این حادثه به کار خواهد بست.

قانون اساسی و موازین حقوق بشر و شهروندی برای یکایک انسان‌ها، حقوق بنیادین گوناگون مانند حق بر حیات، حق برخورداری از آزادی و امنیت و حق بر حکمرانی مطلوب و شفافیت را شناسایی و تضمین کرده است که در همه حال رعایت خرد و اخلاق را باید بخشی جدایی‌ناپذیر از تدبیر و سیاست‌ورزی در برقراری آن حقوق به شمار آورد.

فرصت اجرای این حقوق به دست نمی‌آید مگر آن که پشتوانه‌ای مقتدر و مشروع با باور به برخورداری جامعه از این حقوق، زمینه اجرای آن‌ها را فراهم و از نقض آن‌ها جلوگیری و پرهیز کند.

شایسته بلکه بایسته است نهاد‌ها و مقامات مسئول و مراجع رسیدگی کننده به این موضوع با در نظر داشتن ابعاد گوناگون ملی و بین‌المللی رخداد، آثار نامطلوب برخاسته از رفتار‌های غیرمسئولانه و همچنین رعایت اصول شفافیت و پاسخگویی، گزارش‌های دقیق، صریح و به موقع دربارة همه جوانب پیش و پس از حادثه و اقدام‌های مربوط به احقاق حقوق زیان‌دیدگان (مادی و معنوی) و چگونگی برخورد قانونی با خطاکار یا خطاکاران را بی‌درنگ و در بازه زمانی مناسب به آگاهی همگان برسانند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 هیثم بن طارق بهاره آروین سردار حاجی زاده صبا راد انتخابات مجلس یازدهم معاونت حقوقی ریاست جمهوری سقوط هواپیمای اکراینی شفافیت پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 هیثم بن طارق بهاره آروین سردار حاجی زاده صبا راد انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ یک نفر بر اثر سقوط در دره دزپارت

آفتاب‌‌نیوز :

وحید شعبانی شامگاه جمعه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: در یک عملیات امدادی ، پیکر فرد جان باخته در اثر سقوط در دره منطقه دشت بزرگ از توابع شهرستان دزپارت از محل حادثه خارج شد.

وی گفت: در این عملیات ۲تیم تخصصی نجات در کوهستان از پایگاه امام هادی (ع) دزپارت به محل حادثه اعزام شدند.

شعبانی بیان کرد : نیروهای امدادی هلال احمر دزپارت پس از اقدامات اولیه و بوسیله تجهیزات امدادی فرد جان باخته را رهاسازی کردند .

رییس جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: این عملیات با مشارکت هشت نیروی عملیاتی در قالب ۲تیم تخصصی کوهستان انجام شد و این عملیات پس از ٩ساعت تلاش امدادگران به پایان رسید.

همچنین امروز بر اثر سقوط یک دستگاه ون در دره مسیر شهرستان صیدون یک‌نفر جان باخت و ۹ نفر دیگر مصدوم شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • مرگ یک نفر بر اثر سقوط در دره دزپارت
  • اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد