Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حیات داوودی برادر این نخبه علمی در دانشگاه شیراز گفت: نباید افرادی که همچون "حدیث"هستند و جامعه نخبگان کشور را تشکیل می دهند فراموش یا نومید شوند. 

وی با اشاره به جان باختن ١٧۶ مسافر در این حادثه خاطرنشان کرد: ایجاد امید در جامعه و مدیریت صحیح می‌تواند عاملی برای تقویت سرمایه اجتماعی و حفظ نخبگان جامعه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با تاکید بر اینکه هنوز نتوانسته است داغ از دست دادن خواهر خود را فراموش کند ادامه داد: برگزاری مراسم های یادبود توسط محافل علمی کشور، مسکنی است بر داغ از دست دادن نخبگان کشور؛ البته این غم به قدری سنگین است که هیچ مسکنی آرام بخش آن نیست. 

حیات داوودی بیان کرد: نخبگان علمی کشور در شرایطی تربیت و رشد می یابند که فارغ از نگاه های سیاسی تنها به دنبال علم آموزی و تبدیل علم به عمل هستند و سالیان متمادی طول می‌کشد تا چنین نخبگانی دوباره در کشور متولد شوند و رشد یابند. 

به گفته وی، حدیث حیات داوودی که در این حادثه جان باخت دانش آموخته مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز و دانشجوی ترم سوم مقطع دکتری در دانشگاه کانادا بود.

حیات داوودی از مسوولان نیز درخواست کرد: از تمامی مسوولان می‌خواهیم به عنوان یکی از خانواده های داغ دار در این حادثه با اشد مجازات نسبت به خاطیان اقدام شود و در دانشگاه شیراز نیز همچون دانشگاه وسترن کانادا بخشی را به نام این نخبه علمی کشور نامگذاری کند.

استاد و عضو هیات علمی دانشگاه شیراز نیز در این آیین گفت:پس از شهادت سردار سلیمانی شاهد به صحنه آمدن جمعیتی از تمامی طیف های سیاسی بودیم، جمعیتی که وجه مشترک آنان وحدت در مقابل دشمنان بود؛ پس باید صدای مردم را بهتر شنید.

سید علی‌اکبر صفوی در این جلسه بیان کرد: مدیریت در جامعه یکی از موضوعاتی است باید بیش از گذشته مورد توجه باشد و نگاه مدیریت باید در جامعه تغییر کند. 

او  با اشاره به اینکه یکی از دانشجویان نخبه دانشگاه شیراز در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری جان باخت، گفت: باید علت خروج نخبگان جامعه عارضه یابی شود و علت خروج نخبگان پس از واکاوی برطرف شود. 

به عقیده این استاد دانشگاه، در حادثه سقوط هواپیما در تهران عوامل متعددی مقصر هستند و تنها نمی‌توان یک بخش یا نهاد را مقصر دانست. 

این استاد دانشگاه شیراز با تاکید بر لزوم بهبود مدیریت در جامعه تاکید کرد: حوادث کرمان یکی از مواردی است که می‌شد با مدیریت صحیح از آن جلوگیری کرد البته کشته های سوءمدیریت در کشور بسیار زیاد است و تلفات جانی و مالی در تصادفات مختلف مبین این مساله است. 

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری، تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری،‌ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

در ادامه رییس جمهوری ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

برچسب‌ها اوکراین سقوط هواپیما دانشگاه شیراز هواپیمایی پروندهٔ خبری سقوط هواپیمای مسافربری در تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین سقوط هواپیما دانشگاه شیراز هواپیمایی اوکراین سقوط هواپیما دانشگاه شیراز هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت روز معلم، آیین بزرگداشت و تجلیل از پروفسور احمدعلی فروغی ابری موسس و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و دیگر مسئولان استانی و شهری برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم اظهار کرد: حضورم را در این روز بزرگ و تجلیل از بزرگمرد عرصه علم، مغتنم می‌شمارم و این روز را گرامی می‌دارم و باید بگویم نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه به نام دکتر فروغی، کوچک‌ترین تقدیری است که می‌شود از این استاد عزیز داشت.

محمد نورصالحی افزود: دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) که از برکت‌های جمهوری اسلامی در این شهر است، حاصل عمر دکتر فروغی است و اگر اهتمام ایشان نبود این مرکز علمی به این بالندگی نمی‌رسید.

وی تصریح کرد: دکتر فروغی به مانند کسی که خشت خشت این دانشگاه را بنا کرده باشد، به این دانشگاه تعلق خاطر داشت و با دانشجویان مانند پدر برخورد می‌کرد و همواره نگران آنها و پیگیر مشکلات‌شان بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: به عنوان رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به نشانه تقدیر از مقام علم و عالم و به ویژه دکتر فروغی ابری، وظیفه خود دانستم در بزرگداشت مردی که در تمام عمرش در راه علم قدم برداشت شرکت کنم و قدرشناس زحماتش باشیم.

محمد باقری معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در توصیف پروفسور فروغی اظهار کرد: من هرچه از دکتر فروغی که به عنوان یک پدر در این دانشگاه زحمت کشیدند، بگویم، کم گفته ام و در خاطرم هست که ایشان چه زحماتی در همراهی با همه اقسام و بخش‌های دانشگاه از جمله بسیج دانشجویی داشتند. آن زمان که افتخار خدمت در دوران دانشجویی در بسیج دانشجویی را داشتم و اهتمام این بزرگمرد در خاکسپاری شهدای گمنام دانشگاه باعث شد که این دانشگاه در خاکسپاری شهدا پیشرو باشد.

پس از آن، آیین نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به نام دکتر احمدعلی فروغی اجرا و از تابلوی جدید آن به نام این استاد فرهیخته پرده‌برداری شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در توصیف موسس و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اظهار کرد: ایشان در بنای این نهاد علم، زحمات بسیاری کشیدند و آقای دکتر فروغی عزیز و همه همکارانشان که خالصانه این سنگ بنا را گذاشتند، نزد خداوند مأجور و عزیز هستند.

دکتر محمدمهدی طهرانچی افزود: بر اساس فرمایش الهی، اگر در تاسیس بنایی تقوا نباشد، رشدی حاصل نخواهد شد و یکی از دلایل درخشش این دانشگاه، نیت خالص بانیان آن در احیای علم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای تصویب دو فوریتی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد واحد اصفهان به نام پروفسور فروغی قدردانی کرد و ادامه داد: خداوند به ما توصیه کرده که شاکر نعمت وجود عالمان باشیم.

طهرانچی، پیام نجفی را خلف صالح پروفسور فروغی خطاب کرد و گفت: این مسئله از افتخارات ما و دانشگاه آزاد است. دانشگاه آزاد این افتخار را دارد که ذیل سایه نظام ولایت انجام خدمت کند؛ دانشگاه آزاد برای مردم و از مردم است و بابت حمایت‌های شورای شهر اصفهان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان
  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد