Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تنظیم و کنترل بازار به معنی جلوگیری از تخلفات است و برای این منظور سازوکارهای تولید و توزیع کالاهای اساسی باید شناسایی و نقاط ضعف آنها اصلاح شود.

علی جهانگیری در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، با اشاره به ایجاد ثبات نسبی در بازار کالاهای اساسی و حتی کاهش قیمت برخی اقلام در اثر نظارت‌های صورت گرفته، گفت: وظیفه کمیسیون تنظیم بازار، قیمت‌گذاری و کنترل قیمت‌ها نیست، بلکه برخورد با عوامل برهم‌زننده نظم بازار و ایجاد ناامنی روانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نظارت بر بازار و برخورد با تخلفات در جای خود لازم است، اما این نظارت‌ها باید سیستمی بوده و منجر به اصلاح سازوکارها شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: اگر سازوکارهای معیوب در تولید و توزیع کالاها اصلاح نشود دوباره شاهد تخلفات خواهیم بود، بنابراین اولویت کمیسیون تنظیم بازار باید اصلاح این سازوکارها باشد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر، تنظیم بازار باید با این رویکرد انجام شود؛ هرچند این کار باید در زمان آرامش انجام می‌شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص گزارش‌های نظارتی دستگاه‌ها، گفت: این گزارش‌ها باید با تحلیل و بررسی وضعیت بازار همراه بوده و ابعاد مختلف مسأله در نظر گرفته شود؛ در غیر این صورت نتیجه مطلوب نخواهیم گرفت.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه گزارش رصد و پایش قیمت 124 قلم کالا، روند تولید و توزیع برخی اقلام اساسی نظیر شکر، برنج، حبوبات، گوشت و مواد پروتئینی، میوه و تره‌بار و تأمین نهاده‌های دامی و همچنین روند بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی و تولیدی و رسیدگی به شکایات در گروه‌های کالایی و خدماتی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی

دریافت 160 MB کد خبر 6092616

دیگر خبرها

  • 3 کشته در سانحه رانندگی آذربایجان شرقی / تصادف دنا با سوزوکی
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی