Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، "علی ذوعلم" در سومین همایش ملی آموزش جغرافیا با رویکرد آب در کتاب های درسی که در سالن همایش های وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: برای حل مشکلات منابع آبی کشور و صیانت از این منابع  تغییر نگاه به سمت استفاده بهینه از آب و همچنین استفاده از روش های نوین در این حوزه ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر نگاهی به اندیشه های دینی داشته باشیم، متوجه می شویم که  خداوند متعال نگاه و اندیشه عمیق اجتماعی به جهان هستی داشته است و ما نیز باید حفاظت از این منابع خدادادی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

ذوعلم ایجاد نگاه کلان در دانش آموزان را پیرامون مقوله آب ضروری دانست و تصریح کرد: نگاه های استراتژیکی به منابع و جلوگیری از هدررفت منابع آبی از جمله مواردی است که باید در کتب درسی دانش آموزان گنجانده شود.

وی بر مقوله آغاز فرهنگ سازی در رفتار متولیان امر آموزش تاکید و اظهار امیدواری کرد: تعاملات بین بخشی نیز در آموزش و پرورش تقویت شده  و به بعد مشارکت  برای رسیدن به آموزش متعالی بها بدهیم.

*مصرف بهینه آب با تغییر فرهنگ و برنامه ریزی امکان پذیر است

همچنین در ادامه این همایش ،"عبدالرضا فولادوند" مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران گفت: مصرف بهینه آب با تغییر فرهنگ و برنامه ریزی امکان پذیر است.

وی با بیان مطلب فوق افزود: یکی از برنامه های مهمی که وزارت آموزش و پرورش در طی شش سال گذشته همواره  پیگیری کرده،  تقویت انجمن های علمی بوده است.

وی با بیان اینکه علم جغرافیا در ممالک شرق با توجه به تالیفاتی که باقی مانده است، دارای سابقه  1300 ساله می باشد، تصریح کرد: بسیاری از دانشمندان به  پیشگام بودن ایران در این علم اذعان داشته که این امر مایه مباهات ایران و ایرانی است.

فولادوند افزود: ما جامعه ای هستیم که زمانی که با مشکلی روبرو می شویم به فکر راه چاره می افتیم و به نوعی برنامه های خود مراقبتی، پیشگیری و زیست مراقبتی را در برنامه ریزی هایمان نادیده می گیریم.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه مسوول امر صرفه جویی نیستند ، آن ها متولی تعلیم ، تربیت و تغییر فرهنگ می باشند. در ابتدا فرهنگ بایستی تغییر کرده و بعد مصرف بهینه شود. دانش آموزان به حرف های ما توجه زیادی ندارند بلکه به عمل و اقدامات ما نگاه می کنند.

وی با  تاکید بر اینکه ایران به دلیل داشتن منابع آبی بزرگ به فکر ذخیره و استفاده بهینه نبوده است، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ را تغییر داده که البته به سادگی هم امکان پذیر نیست؛ بلکه بایستی سال ها تلاش نموده تا با برنامه ریزی درازمدت تغییر الگوی مصرف ایجاد شود؛ چرا که آب سرمایه ملی است.

 فولادوند ضمن بیان اینکه انجمن علمی گروه جغرافیا در تهران به بهترین نحو ممکن فعال است، گفت: این انجمن به نوعی وارد مباحث کاربردی شده است و به تنهایی نیز قادر به ادامه فعالیت نمی باشد و نیازمند همدلی و مشارکت سایر بخش ها است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران اظهار کرد: رویه آموزش و پرورش شهر تهران بدین گونه است که اقدامات کیفیت بخشی را به انجمن های علمی محول کرده و به نوعی به عنوان پشتیبان کمک کنیم تا فعالیت ها را ادامه دهند که برگزاری سومین  همایش ملی جغرافیا نشان از این موضوع دارد و بایستی در سایر انجمن ها نیز تاثیر خود را بگذارد.

وی با اشاره به اینکه  سپردن مباحث علمی و پژوهشی  به بخش غیردولتی و نظارت بر آن توسط دولت بایستی به فرهنگ تبدیل شود، یادآور شد: آموزش و پرورش این نهاد انسان ساز نیز به عنوان پشتیبان در برگزاری همایش ها ایفا نقش می کند.

 فولادوند در پایان ضمن تاکید بر اینکه  شهر تهران آمادگی کامل برای برگزاری  همایش های علمی را دارد، اظهار امیدواری کرد: این انجمن ها در راستای فرهنگ سازی و پیشبرد اهداف پژوهشی و توسعه علمی گام های موثری را بردارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش منابع آبی مصرف بهینه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: بهترین زمان برای اثربخشی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران مهم کودکی و نوجوانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام عباسعلی مؤمن امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای با موضوع عفاف و حجاب که با حضور رؤسا و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای متولی در صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب علاوه بر شریعت باید به قانونی بودن موضوع نیز توجه ویژه داشت.

وی افزود: قانون‌گرا بودن مردم در بسیاری از کشورها لازم الاجرا است و عفاف و حجاب نیز مختص بانوان نبوده و در این بین باید به آقایان نیز در جهت رعایت برخی موارد تذکر داده شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی گفت: کشف حجاب در جامعه کنونی معلول یک سری علت‌ها است و یکی از این علت‌ها شرایط اقتصادی‌است که کاشفان حجاب از آن به عنوان یک ابزار در جهت اعتراض مدنی به شرایط اقتصادی استفاده می‌کنند.

مؤمن تصریح کرد: بهترین زمان برای اثربخشی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران مهم کودکی و نوجوانی است.

وی ادامه داد: یکی از مؤثرترین نهادهای مجری در این حوزه آموزش و پرورش است که وظیفه تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان اثرگذار در سطح جامعه را برعهده دارد و آموزش و پرورش در عمل به این معروف خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 748522

دیگر خبرها

  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد