Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-03@13:39:27 GMT

روند رو به رشد مصرف گاز نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۰۸۷۳

 سرمای زمستانی موجب رشد مصرف گاز در بخش خانگی شده و این رشد مصرف، بیش از انتظار متولیان صنعت گاز کشور بوده است؛ به‌طوری که، انتظار می‌رفت با رشد تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی، امسال صنایع عمده و نیروگاه‌ها با محدودیت تخصیص گاز مواجه نشوند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد شرایط مطابق انتظار پیش نرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا مشایخی، سرپرست مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز در این خصوص گفت: با توجه به موج شدید سرمایی که در روزهای اخیر، بخش وسیعی از کشور را فرا گرفته است و نیز بارش‌هایی که به‌ویژه در شرق، غرب و مرکز کشور داریم، مصرف بخش خانگی گاز طبیعی به‌شدت بالا رفته و به روزانه 573 میلیون مترمکعب رسیده است که عدد بسیار بالایی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: اگرچه ما به همه هم‌وطنان این نوید را می‌دهیم که در بخش‌های صنایع بالادستی، تولید، انتقال و توزیع با آمادگی کامل، شبانه‌روز فعال هستیم تا بتوانیم گاز را به صورت ایمن و پایدار در سراسر کشور توزیع کنیم و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد، اما از همه مشترکان انتظار داریم در این زمینه به ما کمک کنند.

به گفته سرپرست مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، لازم است مشترکان گاز طبیعی از گرم کردن محیط‌هایی که استفاده نمی‌کنند، بپرهیزند و دمای رفاه را 18 تا 22 درجه نگه دارند تا شرکت ملی گاز ایران افزون بر خدمات‌دهی مطلوب به مردم به بخش‌های نیروگاهی، تولیدی و صنعتی نیز گاز را با جریانی ایمن و پایدار عرضه کند. این در حالی است که گازرسانی به بخش خانگی همواره در اولویت این شرکت قرار دارد.

وی درباره آمار گازرسانی توضیح داد: تاکنون به حدود 30 هزار روستا با 4.6 میلیون خانوار و یک هزار و 184 شهر با 18 میلیون خانوار گازرسانی شده است، همچنین توسعه شبکه گاز برای بخش‌های تولید، صنایع و نیروگاهی نیز پیوسته ادامه دارد.

مشایخی با تاکید بر لزوم مصرف بهینه گاز طبیعی و رعایت نکات ایمنی، درباره تامین گاز مورد نیاز بخش صادراتی کشور، اظهار کرد: در بخش صادرات ما همچنان به تعهد خود عمل می‌کنیم و جای هیچ نگرانی نیست، اما در بخش صنعت، اگر مردم به ما کمک نکنند مجبور هستیم برای گرم نگه داشتن خانه‌های آنان، گاز صنایع و دیگر بخش‌ها را محدود کنیم.

به گزارش تسنیم، محدود شدن مصرف گاز در صنایع عمده از نیمه دوم آذرماه آغاز شد؛ اما اکنون با رشد بیش از انتظار مصرف گاز در بخش خانگی، این محدودیت در حال تسری است و در بخشی از صنعت تولید برق حرارتی کشور، سوخت مایع جایگزین سوخت گاز شده است.

تسنیم/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Gld برچسب ها: گاز ، گاز شهری ، شرکت ملی گاز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: گاز گاز شهری شرکت ملی گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی

امیرشنوا دبیر اجرایی رویداد ملی چادرو گفت: ۷۰ طرح و ایده فناورانه به دبیرخانه این رویداد از استان‌های مختلف کشور ارسال شد که در مرحله‌ی اول ۳۵ طرح برای ارزیابی انتخاب شدند.

افزود: در نهایت پس از ارزیابی‌های فنی ۱۰ ایده نوآور برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه رویداد از آنها تجلیل و در این بین ۳ ایده برتر هم معرفی شد.

وی هدف از برگزاری این رویداد را جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه عنوان کرد و افزود: ۱۰ ایده برتر رویداد زنجیره ارزش فولاد از اکتشاف معدن تا محصول نهایی در بخش‌های انرژی، آب، محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال را شامل می‌شدند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری هم در ارتباط ویدئو کنفرانسی در این رویداد با بیان اینکه هم اکنون سهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد دانش‌بنیان کشور حدود ۲.۷ درصد در تولید ناخالص ملی است، گفت: بر اساس هدف‌گذاری اعلام شده طبق قانون و در قالب برنامه هفتم توسعه، سهم اقتصاد دانش بنیان باید به ۷ درصد در تولید ناخالص ملی برسد. 

خیاطیان افزود: سیاست ما حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و هم اکنون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده که حدود ۳۰۰ هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ صنعتی معدنی، چون چادرملو، فولاد مبارکه، شرکت پتروشیمی و صنایع بزرگ مواد غذایی باید برای رسیدن به سهم هفت درصدی شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور ورود کرده و از این شرکت‌ها حمایت کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: رویکرد ما این است که شرکت‌های بزرگ، نیاز‌های فناورانه خود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) هم گفت: برای کم کردن فاصله فناوری کشورمان با کشور‌های پیشرفته آن هم در شرایط تحریم باید از توان دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

موثقی نیا افزود: در رویداد چادرو تعداد قابل توجهی طرح و ایده ارائه شده، اما برای دست یافتن به رشد ۱۳ درصدی معدن در برنامه هفتم توسعه باید تلاش‌های بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هم از بومی سازی قطعات و مواد اولیه این شرکت با همکاری مراکز و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: تعداد هزار و ۴۶۳ قلم قطعات یدکی و مواد اولیه در سال گذشته با صرفه جویی ارزی ۴۷ میلیون یورو با بهره گیری از توان بومی و دانش بنیان انجام شده است.

طاهرزاده تصریح کرد: در راستای حمایت از نخبگان نیز طرح بورسیه صنعتی را در کنکور ۱۴۰۲ اجرا کردیم و تعداد ۶ دانشجوی بورسیه کارشناسی در مجتمع صنعتی چادرملو مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • قرمز‌ها دل نگران خروج ستاره‌ها در دوران «پسا کلوپ»؛ آیا محمد صلاح و فان دایک از لیورپول می‌روند؟
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • «کوری مطلق و مرگ» در انتظار مصرف کنندگان «الکل»
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند