Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@12:49:23 GMT

۶ اثر تاریخی استان مرکزی ثبت ملی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۱۰۳۳

۶ اثر تاریخی استان مرکزی ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با بیان اینکه در سال جاری شش اثر تاریخی در شهرستان‌های استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند، گفت: شش اثر دیگر در انتظار ثبت در آثار ملی قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت: میدان ارگ، بقایای کاروانسرای حاجی آباد، خانه میرزا علی پراخودی مقدم، خانه نسرین محبی آشتیان، ایستگاه راه آهن اراک، ساختمان آموزش ماشین سازی اراک پس از بررسی و طرح در کمیته ثبت آثار نامنقول کشور در فهرست جدیدترین آثار ثبت ملی شده استان قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزدی اظهار کرد: شش اثر دیگر نیز در انتظار ثبت در فهرست آثار ملی هستند این آثار شامل حمام حاج محاسب محلات ، امامزاده سید ابورضا ساوه، خانه ایلخانی روستای بازرجان تفرش، مدرسه صمصامیه بیات، درمانگاه تاریخی آشتیان، چهارطاقی شرفه روستای انجدان پس از بررسی و طرح در کمیته مربوطه در سال جاری در فهرست آثار ملی به ثبت خواهند رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با اعلام ثبت ملی این آثار، هرگونه فعالیت و عملیات عمرانی و تغییرات محیطی در محوطه و حریم این آثار محدود به اعلام نظر کارشناسی وزارت میراث فرهنگی کشور است و با خاطیان در این خصوص برخورد قانونی می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۱۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند

علی محمدی گفت: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل دادرسی تحویل مقامات قضایی شدند.

وی ادامه داد: با استناد قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور، منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: بر این اساس متخلفان از مفاد این قانون به ضبط و مصادره دستگاه مذکور محکوم می‌شوند.

محمدی افزود: چنانچه دستگاه فوق در حفاری غیرمجاز به قصد کشف‌اموال فرهنگی - تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر مجازات فوق، مرتکب به یک سال تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده (۵۶۲) قانون‌مجازات اسلامی - مصوب ۱۳۷۵٫۳٫۲ محکوم می‌شود.

شهرستان تربت حیدریه ۳۵۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده دارد که تعداد ۶۲ اثر شامل بنا، محوطه و میراث ناملموس ثبت شده در فهرست میراث ملی است.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله ۱۴۵ کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی