Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@04:36:36 GMT

داعش مقرهای مرزی حشدالشعبی را هدف قرار داد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۱۵۰۹

داعش مقرهای مرزی حشدالشعبی را هدف قرار داد

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» از حمله داعش به مقرهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» نزدیک به معارضان، امروز (دوشنبه- ۱۳ ژانویه)، اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی داعش، با پیشروی در مناطق صحرایی، مقرهای نیروهای وابسته به ایران را در روستای «العباس» واقع در حاشیه شهر «البوکمال» با خمپاره، هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

عضو پارلمان عراق: آمریکا مثل داعش و القاعده با بغداد رفتار می‌کند کتائب: در حال آماده شدن برای مقابله با آمریکایی‌ها هستیم

به نوشته پایگاه خبری «الاخباریه»، این گروه اعلام کرد: از آغاز سال جاری میلادی، پهپادهای ناشناس بارها، تجهیزات و مقرهای وابسته به الحشد الشعبی را در منطقه البوکمل در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق را هدف قرار داده‌اند. تنها در حمله ۱۰ ژانویه این پهپادها علیه الحشد الشعبی، دست‌کم هشت نفر از اتباع غیر سوری حاضر در این منطقه کشته شده‌اند.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، نیروهای الحشد الشعبی در پی این حملات، ناگزیر شدند، سلاح‌های سنگین خود را در حاشیه رود الفرات و باغ‌های اطراف آن منتقل کنند و از هدف قرار گرفتن طی حملات آمریکا جلوگیری کنند.

جنگنده‌های ارتش آمریکا هشتم دی‌ماه نیز، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و پس از آن، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد. منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دستکم ۲۸ نفر شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی تحولات منطقه تحولات عراق دیدبان حقوق بشر سوریه دیده بان حقوق بشر سوریه حشدالشعبی ارتش آمریکا وزارت دفاع آمریکا ارتش امریکا عراق سوریه گروه تروریستی داعش آمریکا تحولات سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق و وزیر داخلی عراق از پایانه مرزی مهران ظهر امروز دوشنبه بازدید کردند.

این بازدید به منظور بررسی آخرین تمهیدات لازم برای اربعین ۱۴۰۳ است.

کد خبر 6098169

دیگر خبرها