Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در خصوص نقش تکنولوژی در مدیریت شهری اظهار کرد: فناوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین ابزار‌های شفافیت است که توسط شورای پنجم به کار گرفته شد، یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم از مدیریت شهری، ایجاد شهرداری شیشه‌ای و مبارزه با فساد اداری است، بسیاری از شهروندان معتقدند مدیریت شهری یکی از نهاد‌های اجرایی است که تصویری از فساد‌ها و سوء استفاده‌های مختلف گذشته در ذهن شهروندان نقش بسته است، اما شورای پنجم از ابتدا مسئله شفافیت را ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراهانی با اشاره به تجربه موفق فروشگا‌های شهروند در مدیریت شهری تهران به عنوان مجموعه‌ای که توانسته از تکنولوژی در جهت رفاه شهروندان و ایجاد شفافیت عمل کند، تصریح کرد: تمام اقدامات مثبتی که در حوزه مدیریت شهری تهران انجام شده بلافاصله تأثیر خود را در کلانشهر‌های دیگر نیز گذاشته است، فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند نیز تجربه موفقی از هوشمندسازی در مدیریت شهری بود که مقدمات توسعه آن در کلانشهر‌های کشور مورد استقبال اغلب مدیران شهری قرار گرفته است.

عضو شورای شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهر‌های مختلف کشور با استقبال بسیار مناسبی روبرو شده است، شهروند نیز یک فروشگاه زنجیره‌ای با برند مدیریت شهری تهران است که توانسته در جهت استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند مثبت عمل کرده و امیدوارم در حوزه فروش آنلاین نیز به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کند که هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت شهری هوشمند فساد اداری شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها

به گزارش همشهری، این شهر هم‌اکنون از سامانه‌های روسطحی و زیرسطحی بسیاری برخوردار است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله مشخصی دارد. در چنین شرایطی مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت‌های ترددی شهر در ۲جبهه تلاش می‌کند. در اتوبوسرانی از یک سو با اتکا به تولید داخل، کار سفارش اتوبوس‌های نو را به مراحل اجرایی رسانده و از سوی دیگر با طرف خارجی قرارداد تامین اتوبوس‌های برقی جدیدی را منعقد کرده که می‌تواند آینده‌ای روشن برای تردد اتوبوسی شهر در پی داشته باشد.

در بخش مترو نیز قرارداد تامین واگن به مراحل اجرایی پیش‌پرداخت نزدیک شده و تعداد واگن نیز افزایش یافته است. به این ترتیب مدیریت شهری ششم وارد میدان شده تا حمل‌ونقل تهران را طی زمان مشخصی کاهش دهد. البته مخالفان داخلی و تحریم‌های خارجی هریک تلاش می‌کنند به‌نحوی مدیریت شهری را از ریل خارج کنند اما تیم شهرداری تهران همچنان در ۴جبهه در حال مقابله با مشکلات است.

کد خبر 848642 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها موتور و موتور سوار اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس حمل و نقل شهری مترو تهران

دیگر خبرها

  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • فیلتر کوچکی که دوربین موبایل را گران می‌کند
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟
  • شهر و حیات مدنی
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست