Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی‌نژاد صبح دوشنبه در حاشیه اجرای طرح اظهار داشت: مهاجرت و زمستان گذرانی پرندگان آبزی و کنار آبزی به استان بوشهر همه ساله در نیمه دوم و از اوایل آبانماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پرندگان مهاجرت خود را از کشورهای شمالی ایران و منطقه سیبری آغاز می‌کنند ادامه داد: استان بوشهر یکی از مهمترین زیستگاه‌های زمستانی این پرندگان و مورد توجه سازمان بین المللی پرندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: از نیمه دوم دی ماه عملیات آماربرداری از پرندگان مهاجر زمستان گذران آبزی و کنار آبزی استان آغاز شده است.

وی افزود: استان بوشهر با توجه به دارا بودن حدود ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی با تنوع بافت و شکل زیاد و جزایر بکر و غیر مسکونی، تنوع گیاهان آبزی و وفور مواد غذایی، زیستگاه مناسبی برای پرندگان آبزی و کنار آبچر است.

شرایط مناسب برای حضور پرندگان در استان بوشهر

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست بوشهر نیز با اشاره به تداوم آمار برداری تا هفته نخست بهمن‌ماه گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب سال جاری در پاییز و اوایل زمستان هم اکنون تنوع و پراکندگی مناسبی از پرندگان در استان مشاهده می‌شوند.

خسرو درویشی اضافه کرد: مناطق تحت مدیریت استان شامل پارک ملی دریایی نای بند، پارک ملی دیر- نخیلو، منطقه حفاظت شده مند، منطقه حفاظت شده حله، اثر طبیعی ملی خارکو و پناهگاه حیات وحش خارک و سواحل استان از محلهای اصلی رؤیت این پرندگان است.

وی بیان کرد: بیش از یک سوم از کل پرندگان شناسایی شده استان را این پرندگان شامل می‌شوند که انواع پرندگان از خانواده‌های باکلان، کاکایی، پلیکان، حواصیل، فلامینگو، انواع اردک‌ها، درنا، سلیم‌ها، تلیله ها، آبچلیک‌ها، غاز، لک لک، حواصیل و پرستوهای دریایی جمعیت عمده مهاجر آبزی را تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست بوشهر افزود: مهاجرت این پرندگان علاوه بر بالابردن تنوع زیستی اکوسیستم‌های استان، نقش مهمی در جلب اکوتوریسم، رونق فیلم و عکاسی در حوزه طبیعی و توسعه زیبایی شناختی دارد.

کد خبر 4824179

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر اداره کل محیط زیست استان بوشهر قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف بوشهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ایلام شهادت شهرکرد سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه تعطیلی مدارس شیراز گرگان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۲۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته

همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی ( ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خردادماه ) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به‌صورت رایگان امکان پذیر شد.

به گزارش ایسنا موزه‌های تاریخ طبیعی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها، نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش و طبیعت و محل نگهداری بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی هستند.

موزه تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با ذخیره بیش از ۹۰۰ نمونه از اجزای مختلف تنوع زیستی شامل جانوران، گیاهان، سنگ،کانی و فسیل در کنار نمایش تنوع زیستی پنج قاره به تفکیک، گنجینه بسیار با ارزشی برای تنوع زیستی ایران و جهان به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علاقه‌مندان و مراکز آموزشی می‌توانند از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ به آدرس بزرگراه همت شرق، بین اتوبان یادگار امام و شیخ فضل الله، پارک طبیعت پردیسان مراجعه و به رایگان از موزه تنوع زیستی بازدید کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره از پانزدهم اردیبهشت
  • پنجمین روز از نمایشگاه اکسپو وحضور سرمایه گذران درغرفه سیستان وبلوچستان
  • پنجمین روز ازنمایشگاه اکسپو وحضور سرمایه گذران درغرفه سیستان وبلوچستان
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲